Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@03:44:06 GMT

روزنامه عربی: بولتون و ترامپ اختلاف جدی درباره ایران دارند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۵۹۸۱

ساعت24 - روزنامه قطری العرب نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که سیاست فشار حداکثری بر ایران بدون جنگ را دنبال می کند، با بالا گرفتن تنش ها و حساس شدن شرایط، با جنگ طلبان دولت خود همانند بولتون و پمپئو به اختلاف برخورده است.

«عادل عبد الله المطیری» روز یکشنبه در این روزنامه نوشت: دولت آمریکا هرگونه تصمیم برای جنگ با ایران یا اعزام نیروهای بیشتر از این کشور به منطقه را رد می کند حتی گزارش های خبری تاکید دارد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اختلاف زیادی با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی این کشور در زمینه اقدام نظامی علیه تهران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود که ترامپ به وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده که خواستار جنگ با ایران نیست و در جلسه روز چهارشنبه گذشته به معاون خود اعلام کرد که وی نمی خواهد که فشارها بر ایران به درگیری های نظامی مستقیم ختم شود و از «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور خواست تا با تماس با سلطان «قابوس بن سعید» با وی درباره موضوع تهدیدات ایران در منطقه گفت و گو کند. سلطان قابوس از شخصیت هایی است که همواره به میانجیگری میان ایران و غرب مشهور است . وی نقش مهمی در توافق هسته ای میان ایران و شش قدرت جهانی در سال 2015 داشت.

این تحلیلگر معتقد است ؛با توجه به اینکه تحولات در منطقه بسیار سریع و در مسیر خطرناکی پیش می رود، ترامپ اکنون در موقعیت سختی قرار گرفته است؛ موقعیتی که دست راستی های وی او را در آن قرار داده اند .بطوری که در توییتر خود در باره این موقعیت می نویسد: اگر این امور به جان بولتون محول می شد ما اکنون در چهار جنگ بودیم.»

«سایمون هندر سون» تحلیلگر امور خلیج فارس در انستیتو مطالعات خاورمیانه ای واشنگتن نیز می گوید: ریاض و ابوظبی خواهان درگیری مستقیم نظامی با ایران نیستند و آنها با احتیاط رفتار می کنند و خرسند هستند که واشنگتن متحد اصلی آنها نیز به خواسته های آنها پاسخ می دهد.

المطیری اشاره می کند که در عملیات خرابکارانه در بندر الفجیره علیه کشتی های اماراتی و عربستانی شاهد بودیم که انور قرقاش مشاور دولت امارات در امور خارجی درباره این عملیات در توییتر خود نوشت: «ما پایبند به کاهش تنش ها هستیم و احتیاط در پیش گرفته ایم اما به نفع ما است که ایران همانند یک دولت عادی رفتار کند و به نفع ایران است که مطلع باشد که در باره سیاست های این کشور در منطقه نگرانی هایی وجود دارد که باید واقع گرایانه با آنها برخورد کند» این درحالی است که چنین لحنی از قرقاش بی سابقه بود.

وی افزود که اعلام موضع ترامپ مبنی براینکه قصد جنگ با ایران ندارد واکنش ایران به تشدید محاصره علیه این کشور را عقلانی تر می کند و باب تماس ها بین ایرانی ها و آمریکایی را می گشاید.
این تحلیلگر نوشت که آمریکا در این تصمیم گیری مهم ترین مساله از جمله قدرت ایران را در نظر دارد چرا که هرگونه جنگی در خلیج فارس برای کل منطقه ویرانگر خواهد بود و تنها محدود به این کشور نخواهد شد. ارتش این کشور زرادخانه موشکی در اختیار دارد که می تواند با آن عمق منطقه را هدف حمله قرار دهد. همچنین تهران مورد حمایت گروه های مسلح در عراق، یمن، لبنان و دیگر کشور ها است که می توانند منافع آمریکا و متحدان منطقه ای آن را هدف حمله قرار دهند.

گزارش های خبری حاکی از آن است که صدها هزار موشک ایران در اختیار نیروهای ایرانی در سوریه و حزب الله در لبنان و جهاد اسلامی در غزه قرار دارد و این موشک ها برای حمله به اسرائیل متحد اصلی آمریکا کافی است.
همچنین گزارش های اطلاعاتی غربی تاکید می کنند که ایران پایگاه های نظامی و سکوهای پرتاب موشک بالستیک در عراق و یمن در اختیار دارد که قادر به تهدید پایگاه های آمریکایی در منطقه خلیج فارس هستند. این کشور همچنین توان دریایی قویی داشته و برای جنگ های سایبری آماده است.تهران علاوه بر اشراف بر خلیج فارس و دریای عمان، بر تنگه باب المندب نیز کنترل دارد.

این تحلیلگر عنوان می کند که باید در نظر داشت که ترامپ مخالف جنگ های خارجی آمریکا در عراق ، افغانستان و منتقد شدید صرف میلیاردها دلار از اموال آمریکایی در این جنگ ها است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف‌نظر درباره تصادف‌های پرماجرای تهران | نخستین قربانی؛ موسیقیدان مشهور یا روزنامه‌نگار معروف؟

همشهری آنلاین- حمیدرضا رسولی:آمار قربانیان تصادفات درون‌شهری گاهی اوقات اهالی تهران را شگفت‌زده می‌کند، اما بد نیست بدانید که خطر تصادف با وسایل نقلیه عمومی از همان نخستین روزهایی که اتومبیل به خیابان‌های پایتخت راه پیدا کرد وجود داشته و افراد مشهور هم گاهی قربانی بی‌مبالاتی برخی راننده‌ها شده‌اند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

گزارش‌های ضدونقیضی درباره نخستین سانحه رانندگی تهران منتشر شده که مربوط به ۲ دوره تاریخی است. علیرضا زمانی، تهران‌پژوه، درباره ماجرای نخستین سانحه رانندگی در تهران می گوید: «برخی منابع تاریخی مکتوب از غلامحسین درویش، معروف به درویش‌خان، موسیقیدان سرشناس دوره قاجار، به‌عنوان نخستین قربانی سانحه رانندگی در دارالخلافه نام می‌برند. طبق گزارشی که روزنامه وقایع اتفاقیه در سال ۱۳۰۵ منتشر کرده، درویش‌خان که عواید کنسرت‌هایش در گراند هتل را وقف نیازمندان کرده بود، بعد از پایان یکی از کنسرت‌ها و در مسیر برگشت به خانه‌اش درشکه‌ای کرایه می‌کند، اما هرگز به مقصد نمی‌رسد.»

درشکه حامل درویش‌خان در خیابان امیریه با اتومبیل فورد که از سمت مخالف می‌آمد تصادف می‌کند و درویش‌خان که از داخل درشکه به بیرون پرتاب شده بود به نظمیه تهران منتقل می‌شود، اما از این حادثه جان سالم به در نمی‌برد. درویش‌خان به دلیل ضربه مغزی ۵ روز در نظمیه بستری بود، تلاش پزشکان افاقه نکرد و مشهورترین موسیقیدان ایران در دوره قاجار نخستین قربانی تصادف در تهران لقب گرفت.

همچنین، معدود جراید دوره پهلوی اول از برخورد خودرو حامل وزیر پست و تلگراف وقت با تیر چراغ‌برق به‌عنوان یکی دیگر از نخستین تصادف‌هایی که در سال ۱۳۰۵ به وقوع پیوسته نام برده‌اند. این تصادف در خیابان سرچشمه رخ داده و به دلیل محکم بودن بدنه اتومبیل‌های آن دوره آسیبی به سرنشین‌ها وارد نشده است.

زمانی معتقد است معمای نخستین سانحه رانندگی در تهران کمی پیچیده شده است: «کشف بریده یکی از جراید تهران قدیم معمای نخستین تصادف تهران را پیچیده‌تر کرد. جریده‌ای که در اسفندماه ۱۳۰۶ گزارشی درباره نخستین تصادف تهران منتشر کرده و مدعی شده نخستین تصادف در ۱۲ آبان ۱۳۰۳ و آخرین ماه‌های حکومت قاجار در تهران رخ داده و به درگذشت فردی به نام عباسقلی‌خان باقرزاده که از روزنامه‌نگارهای معروف آن دوره بوده منجر شده است.»

ناصرالسلطنه دیبا، یکی از درباری‌های دوره قاجار و نویسنده کتاب معروف سفرنامه ناصری، که بارها با نصرالدین شاه به فرنگ رفته بود در این ماجرا نقش اول را ایفا کرده و این تصادف در خیابن علاء‌الدوله سابق (فردوسی فعلی) مقابل سفارت انگلیس به وقوع پیوسته است.

کد خبر 848272 برچسب‌ها تهران قدیم همشهری محله تهران

دیگر خبرها

  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • اختلاف‌نظر درباره تصادف‌های پرماجرای تهران | نخستین قربانی؛ موسیقیدان مشهور یا روزنامه‌نگار معروف؟
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین