Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@19:09:26 GMT

تولید سالانه ۷۵ هزار تُن گوشت سفید در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۷۳۲۷

تولید سالانه ۷۵ هزار تُن گوشت سفید در کردستان

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزاد معاونی گفت: در حال حاضر تعداد ۷۲۷ واحد مرغ گوشتی در کردستان با ظرفیت حدود ۱۴ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۴۰۰ قطعه در دوره و حدود ۵۸ میلیون قطعه در سال با توان تولید ۱۰۰ هزار تُن گوشت مرغ در حال فعالیت است.

وی افزود:کردستان هر سال قادر به تولید ۷۵ هزار تُن گوشت سفید است که با این میزان تولید علاوه بر تامین ۴۰ هزار تُن مصرف داخلی، ۳۵ هزار تُن تولید مازاد را به ۱۲ استان دیگر صادر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معانی بیان کرد:در حال حاضر ۱۳ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۳۳۰ هزار قطعه و ۱۳ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۵۵۵ هزار قطعه در استان دارای پروانه هستند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام کردستان با اشاره به فعالیت یک کارخانه جوجه کشی با ظرفیت ۲ میلیون عدد تخم مرغ نطفه دارو با توان تولید ۲۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه در کردستان گفت: ۶ کشتارگاه صنعتی مرغ با ظرفیت ۱۶ هزار قطعه در ساعت، ۱۵ کارخانه اختصاصی خوراک طیور به ظرفیت سالیانه ۳۶۰ هزار تُن، چهار واحد ذرت خشک کنی به ظرفیت ۶۲ هزار تُن و نیز سه واحد فرآوری کود مرغی به ظرفیت ۵۰ هزار تُن در سال در قالب صنایع مرتبط با مرغداری در این استان وجود دارد.

وی گفت:هم اکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در صنعت مرغداری از جمله واحد‌های مرغداری گوشتی، مرغ مادر، خوراک طیور و کشتارگاه‌های استان کردستان مشغول بکار هستند.

انتهای پیام/م

صادرات  ۳۵ هزار تن تولید مازاد کوشت سفید  به استان  کشور

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسهیلات صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در دیدار با سیدمجید هدایت مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت، گفت: خروجی حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور و این هیات از وزارت کشور در استان، منتج به تحولی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در استان خواهد بود.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله نفت، گاز، کشاورزی و گردشگری سلامت دارد و با توجه به این‌که نزدیک‌ترین مرز با کشور عراق است باید در این حوزه‌ها کار شود و استان نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار ایلام بیان داشت: در حوزه بهره‌وری چهار حوزه اصلی گردشگری، آب نفت و گاز مورد توجه بوده است و هیجده کمیته با این چهار بخش اصلی به منظور بهره‌وری و ارتقای تولید و رشد در استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد و بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه و بخشی بالفعل است که باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تامین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی استان استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، پتروشیمی ایلام و شرکت ارغوان گستر است که با حضور تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد و شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

وی اضافه کرد: در مهار آب‌های سطحی و جاری در سطح استان نیز لازم توجه شود و اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است و سد میمه از پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی برخوردار است. در دولت سیزدهم در مهار آب‌های سطحی اقدامات بسیار ارزشمندی شده است و آبی که مهار می‌شود در صنعت، شرب و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد

وی با اشاره به پارک پلی‌پروپیلن، گفت: به زودی تیمی وارد استان می‌شود و واگذاری زمین‌ها در منطقه آزاد در دست اقدام است که فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان است و اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

بهرام‌نیا بیان داشت: فاز اول سامانه گرمسیری تکمیل شده و فاز دوم نیز در آینده تکمیل می‌شود. پتروشیمی دره‌شهر در مرحله نهایی برای آغاز کار اجرایی و پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با افتتاح این طرح‌ها تحولی در حوزه اشتغال، انرژی و تولید در استان ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان احیا و فعال شده است. تمام انرژی ما در راستای چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان است.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: استان ایلام، استانی غنی است که با این همه ظرفیت و پتانسیلی که در استان وجود دارد در آینده نزدیک از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

کد خبر 6088575

دیگر خبرها

  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان