Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:35:49 GMT

فروش کتاب‌های مصور مکه مکرمه در حراج ساتبیز رکورد زد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۸۱۷۸

فروش کتاب‌های مصور مکه مکرمه در حراج ساتبیز رکورد زد

تهران- ایرنا- یک جفت کتاب مصور به تصاویر نادر و اولیه از مکه مکرمه در حراجی ساتبیز به ارزش 271 هزار و 16 دلار فروخته شد.

به گزارش روز یکشنبه شبکه خبری العربیه، «کریستین اسنوک هورخرونیه» شرق شناس هلندی این کتاب های مصور را تهیه کرده است. وی که پس از گرویدن به اسلام، نام خود را به «عبد الغفار» تغییر داد، سال ها در مکه زندگی کرد و به مطالعه نحوه زندگی مردم این شهر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«ریچارد فاتورینی» متخصص ارشد کتاب و نسخ خطی در حراجی ساتبیز (Sothebys) گفت: از فروش بی سابقه کتاب های مصور مکه و زائران در حراجی ساتبیز لندن، هیجان زده شدیم.
این دو جلد کتاب با دقت فراوان طی چند نسل حفظ شده بود و شرکت کنندگان در حراجی از مشاهده این دو کتاب مصور برای اولین بار، به وجد آمدند تا جایی که رقابتی سخت در مرحله فروش بالا گرفت و رقم نهایی 271 هزار و 16 دلار پیشنهاد شد.
در حالیکه برآوردهای اولیه، رقمی بین 102 هزار و 30 دلار تا 153 هزار و 44 دلار را نشان می داد.
هورخرونیه پس از بازگشت به هلند، بزرگ ترین مجموعه مصور از مکه را چاپ کرد و با انتشار آن، باب مطالعات تاریخی در مورد این شهر و جزئیات زندگی روزانه مردم آن را باز کرد.
این کتاب های مصور که در آستانه مدرن شدن عربستان تهیه شده، برخی از ابتدایی ترین عکس های چاپ شده از مکه و زائران آن از بخش های مختلف جهان اسلام را به تصویر می کشد.
حراجی ساتبیز رکورد فروش اولین تصاویر از مکه مکرمه را داراست. «محمد صادق بی» عکاس مصری این تصاویر را در سال های 1880 و 1881 تهیه کرد که در سال 1998، در حراجی ساتبیز لنن به قیمت یک میلیون و 660 هزار دلار فروخته شد.
ساتبیز نام و نشان تجاری یک حراج خانه چندملیتی در آمریکاست که حراج آثار هنری، جواهرات و مجموعه های مختلف ارزشمند را برگزار می کند.
فراهنگ**9109**9157

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تجسمي حراج ساتبيز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاملا رکورد فروش را جابجا کرد

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در این مطلب قصد داریم تا گزارش فروش ماهانه گروه پتروشیمیایی که شامل ۱۷ نماد می‌باشد را مورد بررسی قرار دهیم. عملکرد نماد‌های این گروه چگونه بود؟ بیشترین و کمترین میزان فروش در فروردین ماه؟ نماد شپاس با فروش 1065.9 میلیارد تومان بیشترین میزان و شرنگی با میزان فروش 0.3 میلیارد تومان کمترین میزان فروش را در فروردین ماه به خود اختصاص دادند. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Iz5

دیگر خبرها

  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد
  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی/ شایعه ناخالصی سکه از کجا آغاز شد؟
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج در ایران
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟