Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:00:04 GMT

شهردار بیرجند: باغ موزه دفاع مقدس از جاذبه های گردشگری است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۰۸۱۶

شهردار بیرجند: باغ موزه دفاع مقدس از جاذبه های گردشگری است

بیرجند - ایرنا - شهردار بیرجند گفت: باغ موزه دفاع مقدس می تواند به یکی از جاذبه های گردشگری شهر تبدیل شود.

به گزارش روز دوشنبه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند محمدعلی جاوید در نشست مشترک با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی که در محل دفتر شهردار تشکیل شد اظهار داشت: باغ موزه دفاع مقدس یادآور سال های اقتدار، جانفشانی ها و ایثارگری های مردان بزرگ ملت ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پروژه باغ موزه دفاع مقدس را در این شهر، بهترین فرصت برای نمایش حماسه آفرینی ها و روحیه معنوی مردم دانست و گفت: در عصر حاضر موزه ها نقش موثری را در انتقال ارزش ها و مفاهیم اجتماعی میان نسل های مختلف برعهده دارند و می توانند حس حضور در گذشته را برای نسل امروز تداعی کنند.
شهردار بیرجند افزود: این جلسه با هدف رسیدن به نتایج مشترک برای شروع عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس است که در حاشیه بلوار صیاد شیرازی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه اراضی با کاربری فضای سبز در مجاورت زمین مربوط به باغ موزه تحویل شهرداری شده است گفت: طرح کلی جانمایی اراضی فضای سبز و اراضی مربوط به باغ موزه طراحی و به موازات آن، بحث تامین منابع آبی این پروژه که حائز اهمیت است، پیگیری شود.
جاوید عنوان کرد: جلسات منظمی با حضور دستگاه های اجرایی ذیربط برگزار تا مراحل اجرایی طرح نهایی به صورت فاز به فاز آغاز شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی هم گفت: دستگاه های اجرایی و خدمات رسان مرتبط همت کنند تا اجرای این پروژه دچار تاخیر نشود.
محمدرضا فخر بیان کرد: این مکان ظرفیت مناسبی برای معرفی و نمایش خدمات انقلاب و دفاع مقدس برای نسل جدید است.
بنابر این گزارش پس از ارائه گزارش مختصر توسط مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در خصوص روند انجام کار، بررسی اجمالی نقشه های این پروژه انجام شد و شهردار و مجموعه شهرداری در خصوص همکاری در عملیات اجرایی این پروژه اعلام آمادگی کردند.
3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دفاع مقدس شهرداري باغ موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه

صالحی مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: با توجه به آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس-نسیم شمال- اقبالیه و لزوم جا به جایی درختان واقع در مسیر اجرای این پروژه، با اخذ مجوز از کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز، عملیات انتقال این درختان آغاز شد. 

صالحی افزود: مرحله اول جابجایی و انتقال این درختان که مانع اجرای پروژه عمرانی می‌باشد، هم اینک در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه تاکنون تعدادی از درختچه‌های میدان دفاع مقدس نیز به گلخانه سازمان منتقل شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین یادآور شد: در اجرای تمام پروژه‌های توسعه شهری، چنانچه درختانی در مسیر اجرای پروژه قرار داشته باشد، به هیچ وجه قطع و نابود نمی‌شود، بلکه با رعایت کامل مسائل فنی و ایمنی به گلخانه سازمان منتقل و در اجرای پروژه‌های توسعه فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در اجرای مرحله اول این عملیات حساس و مهم، ۲۵ اصله درخت در دست جابجایی و انتقال قرار دارد و کار جابجایی سایر درختان منتهی به میدان دفاع مقدس (دوراهی همدان) به قوت خود ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر