Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@19:09:18 GMT

ما در آمریکا کودتا کردیم و جنگ و ترور راه انداختیم؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۳۴۲۵

ما در آمریکا کودتا کردیم و جنگ و ترور راه انداختیم؟

یک فعال ستاد انتخاباتی روحانی در سال‌های ۹۲ و ۹۶، به جای پاسخگویی به مردم و عذرخواهی از آنها درباره وارونه از آب درآمدن وعده‌های رونق اقتصادی می‌گوید: روحانی گلگیر نظام شده است!

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

صادق زیبا کلام که در انتخابات سال ۹۶ نیز با اظهاراتی پوپولیستی، در ستاد روحانی به شدت فعال بود، به ایرنا می‌گوید: من از ابتدای دولت دوازدهم نام آن را «گلگیر» گذاشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه می‌دانیم کارکرد گلگیر در ماشین و دوچرخه چیست؛ گلگیر همه گل را جمع می‌کند. دولت آقای روحانی نیز همانند گلگیر مشکلات، مسائل، کمبودها و ناکامی‌های کشور را که به سیاست‌های کلان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی طی ۴۰ سال اخیر بازمی‌گردد، به عهده گرفته است. از سوی دیگر، همین سیاست‌ها، کشور را در آستانه جنگ با آمریکا قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

اصغرزاده: مردم می‌گویند وعده‌های اصلاح‌طلبان باد هواست «طلبکاری» و «تهمت»؛ شیوه‌های مدیریت بحران در دولت تدبیر سخنان امروز روحانی و تعهد بر زمین مانده با مردم و نظام


وی با اشاره به اینکه کشور با حجم بزرگی از مفاسد اقتصادی درگیر است و تورم به ۵۰ درصد رسیده و رشد اقتصادی در خوشبینانه‌ترین حالت به منفی ۶ سقوط کرده است، می‌افزاید: همه این‌ها بر گردن دولت آقای روحانی نهاده شده است و اصولگرایان مستمر از تریبون‌هایی مانند نماز جمعه اعلام می‌کنند سیاست‌های کلی نظام ایرادی ندارد و کاستی‌ها ناشی از عملکرد دولت است. بنابراین، دولت آقای روحانی نقش گلگیر را ایفا می‌کند.


وی با بیان اینکه چرا هیچکس این پرسش را مطرح نمی‌کند که ما چرا باید دشمن دولت آمریکا باشیم، می‌گوید: آیا مردم ایران خواهان صدور انقلاب هستند؟ آیا مردم سیاست‌های خارجی ما را تأیید می‌کنند؟ آیا سیاست هسته‌ای ما درست بوده است؟ اصولگرایان پاسخگوی این پرسش‌ها نیستند و مستمر انگشت اتهام را به سوی دولت می‌گیرند.


باید از آقای زیباکلام پرسید آیا در چهار سال دولت اول آقای روحانی متوجه نشده بود دولت نقش گلگیر را ایفا می‌کند که در ستاد انتخاباتی برای روحانی گریبان چاک می‌کرد؟!


ثانیاً کسی که صراحتاً از مفسدان اقتصادی دانه‌درشت مانند مه‌آفرید خسروی، شهرام جزایری و مدیران نجومی بگیر دفاع کرد و آنها را کارآفرین‌های نابغه و استیو جابزهای ایرانی لقب داد، بسیار بی‌جا می‌کند مدعی مفاسد اقتصادی در کشور شود.


ثالثاً دلار قبل از برجام (توافق با آمریکا) ۳,۷۰۰ تومان و پس از برجام تا ۱۸ هزار تومان هم صعود کرد. مسکن در پسابرجام، بیش از ۲ برابر گران شد. نرخ تورم با برجام تا ۵۰ درصد نیز افزایش یافت و بیکاری در همین دوره شدت گرفت. این فهرست که فهرستی طولانی از آسیب به معیشت مردم است، کیفرخواستی است که امثال زیباکلام باید به عنوان متهم و شریک جرم پاسخگوی آن باشند؛ نه اینکه جای مدعی‌العموم بنشینند. به قول معروف؛ خود می‌کشی و خود تعزیه می‌داری!


از همه بدتر اینکه امثال زیباکلام، از شیطان بزرگ، چهره شریک قابل اعتماد ترسیم کردند و کشور را برای ۵-۶ سال معطل گذاشتند و حالا هم آدرس شیطانک‌های اروپایی را می‌دهند اما وقتی پای خسارت‌ها و هزینه‌های این آدرس به میان می‌آید، تقصیر را متوجه نظام می‌کنند که همان ۶ سال قبل، عقیم و پرخسارت بودن این مسیر را پیش‌بینی کرد اما با این حال، از باب تجربه و عبرت‌آموزی عمومی، توافق برجام را پذیرفت.


و بالاخره اینکه روشن نیست چرا آقای زیباکلام همواره اصرار دارد آمریکا را مظلوم و ایران را مقصر جلوه دهد. انگار این ایران بوده که در آمریکا علیه دولت مصدق کودتا کرده و رژیم دیکتاتوری پهلوی را به مردم آمریکا برای ۲۵ سال تحمیل کرد؛ صدام را علیه آمریکا برای جنگ تحریک و حمایت کرده، کودتا در آمریکا ترتیب داده، از تروریست‌هایی حمایت کرده که (لابد) دولتمردان آمریکا را به خاک و خون کشیده‌اند و مردمش را برای ۴۰ سال مورد تحریم اقتصادی قرار داده است!! چنین شخصیت وارونه بین و وارونه‌گویی را نباید پیش روانشناس و روانکاو برد؟!

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز پرسپولیس آمریکا اصلاح طلبان انتخابات ریاست جمهوری روحانی صادق زیباکلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : رفتار دولت در قبال صنعت خودرو توهین به مردم است زیرا برای خرید یک خودروی بی‌کیفیت با هزار بدبختی ثبت نام می‌کنند و بعد از ماه‌ها به آن‌ها گفته می‌شود که خودرو نداریم .

فتح‌الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه صنعت خودرو اظهار داشت: رفتار دولت در قبال صنعت خودرو توهین به مردم است.

وی  با اشاره به مشکلات متعدد مردم در زمینه خرید خودرو گفت: مردم برای خرید یک خودروی بی‌کیفیت با هزار بدبختی ثبت نام می‌کنند و بعد از ماه‌ها به آن‌ها گفته می‌شود که خودرو نداریم و باید خودروی دیگری را انتخاب کنند.

توسلی اظهارداشت : در مقابل این بی‌نظمی، دولت هر چند وقت یکبار اعلام می‌کند که مثلاً باید ۲۰۰ میلیون تومان به حساب شرکت‌های خودروسازی واریز کنید تا خودرو تحویل بگیرید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این رفتار‌ها قابل قبول نیست، بیان کرد: دولت باید برای دو خودروساز بزرگ کشور چاره‌ای اساسی بیندیشد.

 توسلی در ادامه به مشکلات واردات خودرو اشاره کرد و اظهارداشت : مجلس تصویب کرده بود که خودرو وارد شود، اما دولت در این زمینه کوتاهی کرد.

وی با بیان اینکه عدم واردات خودرو به نفع خودروسازان و به ضرر مردم بوده است، گفت: اگر خودرو‌های مورد نیاز مردم وارد شده بود، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کرد و خودروسازان مجبور بودند که خودشان را اصلاح کنند.

توسلی در مورد برنامه مجلس برای پیگیری مشکلات صنعت خودرو اظهارداشت : مجلس یازدهم در آستانه پایان کار خود است، اما وظیفه نظارتی خود را در قبال این موضوع به طور کامل انجام خواهد داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مجلس دوازدهم نیز پیگیر حقوق تضییع شده مردم در صنعت خودرو خواهد بود، گفت: حدود یک ماه آینده، مجلس دوازدهم شروع به کار می‌کند؛ قطعاً این موضوع در دستور کار مجلس است، و باید مجلس وظیفه نظارتی خودش را از طریق تذکر، سوال و حتی استیضاح موضوع صنعت خودرو را پیگیری کند، چون حق و حقوق مردم هست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم