Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@01:22:31 GMT

تاکید بر اصول اخلاقی و تربیتی ضمن معرفی ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۶۳۶۱

تاکید بر اصول اخلاقی و تربیتی ضمن معرفی ادیان و مذاهب

به گزارش ایکنا به نقل از المصطفی، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی در بازدید از مجموعه بزرگ مذهبی در دهلی گفت: رفتار محبت‌آمیز و دوستانه شما عزیزان، نشانه روابط مستحکم تاریخی، فرهنگی و تمدنی ملت ایران و هند است و فرهنگ زندگی مسالمت‌آمیز ادیان، که در هند دیده می‌شود، می‌تواند فرصت و ظرفیت بسیار مهمی برای گسترش همکاری علمی و فرهنگی دوجانبه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأکید بر ضرورت همکاری بیشتر پیروان ادیان، به ویژه در زمینه‌های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی، ابراز کرد: هدف عالی و رسالت بزرگ همه انبیا و اولیای خدا، دعوت انسان‌ها به زندگی سعادتمندانه و گسترش ارزش‌های اخلاقی و انسانی بوده است. ما امروز بیش از هر زمان دیگر، نیازمند همکاری هر چه بیشتر پیروان ادیان برای مبارزه با افراطی‌گری و زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان با یکدیگر در جهان هستیم.
رئیس جامعه‌المصطفی با تأکید بر آمادگی جامعه‌المصطفی برای تقویت گفت‌وگوی ادیان اظهار کرد: با توجه به مذاکرات انجام‌شده در این دیدارها آمادگی داریم علاوه بر همکاری آموزشی و پژوهشی، در زمینه شناخت ادیان، سمینار مشترک علمی با همکاری مراکز دینی و آکادمیک ایران و هند، با موضوع بررسی ارزش‌های اخلاقی معنوی در اسلام و آیین‌های هندی داشته باشیم.
سپس یکی از روحانیون دینی آیین سیک گفت: بسیاری از ارزش‌های دینی و اخلاقی آیین سیک، برگرفته از آموزه‌های اسلامی است و به همین دلیل، می‌توان اشتراکات زیادی بین آیین سیک و اسلام، به ویژه در مسائل اخلاقی و تربیتی و ارزش‌های انسانی، دید و ما آماده همکاری بیشتر با ایران و جامعه‌المصطفی در خصوص اشتراکات و گفت‌وگوی ادیان به منظور شناخت بیشتر و همکاری دوجانبه هستیم.
یادآور می‌شود که در این دیدار مقرر شد نمایندگی جامعه‌المصطفی در هند اقدامات لازم را برای مذاکرات تکمیلی و برنامه‌ریزی، با هدف برگزاری این سمینار مشترک با پیروان ادیان هندی انجام دهد و در ادامه این دیدارها، رئیس جامعه‌المصطفی از بخش‌های مختلف این مراکز دینی بازدید کرد و با فعالیت‌های فرهنگی و دینی آنان آشنا شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری قرآن جامعه المصطفی العالمیه سفر به هندوستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی کتاب «فیزیک خداباوری»

به گزارش مبلغ شاید عجیب باشد ولی امروزه متکلمان و فیلسوفان دین در کشورهای مختلف، توجه ویژه ای به دانش فیزیک پیدا کرده اند و از موضوعاتی مانند تنظیم دقیق ثابت‌های جهانی گرفته تا مکانیک کوانتومی، نسبیت و کیهان‌شناسی را با دقت دنبال می کنند.

کتاب «فیزیک خداباوری» اثر جفری کوپرسکی؛ استاد فلسفۀ دانشگاه ایالتی دره ساگیناو آمریکا و ترجمۀ امیرمسعود جهان بین است که توسط نشر پارسیک به چاپ رسیده است.

ابن واقعیت را نمیتوان نادیده گرفت که پر کردن شکاف بین زمینه ها ی دینی و فیزیکی مشکل است. کسانی که در دین و علوم انسانی هستند معمولا فقط در سطح عمومی با علوم ریاضی تعامل دارند و فیزیکدانان اغلب متافیزیک و دین را نادیده می گیرند.

کتاب «فیزیک خداباوری» یک حد وسط مهم و ضروری بین این رشته‌ها را بیان می‌کند و تحلیلی انتقادی از روش‌های درهم تنیده شدن فیزیک در موضوعات دینی ارائه می‌کند.

نویسنده در این کتاب سعی کرده با شفاف‌سازی استدلال‌های اغلب پیچیده، طیف گسترده‌ای از موضوعات را پوشش دهد که شامل کنش الهی، اراده آزاد، برهان تنظیم دقیق، طبیعت‌گرایی، قوانین طبیعت، رابطه بین علم و دین، و بحث بر سر طراحی هوشمند می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899036

دیگر خبرها

  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • معرفی کتاب «فیزیک خداباوری»
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند
  • احکام متناسب با جرم در پرونده‌های مرتبط با حجاب صادر شود
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت