Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کلات پور، گفت: به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، دختران نونهال روزه اولی کانون های منتخب استان کرمانشاه بر سر سفره کریمانه افطار میهمان هستند.

«حجت الاسلام افشین کلات پور» با اشاره به برگزاری جشن سراسری «روزه اولی ها» ویژه اعضای خواهر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور(فهما)، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این آیین با شکوه با حضور بیش از ۱۴۰۰ نونهال روزه اولی عضو کانون ها همراه با خانواده های ایشان و عموم مردم، در سطح مساجد منتخب کشور و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه جشن روزه اولی ها در کرمانشاه با حضور ۴۰ دختر نونهال در سالن اجتماعات این اداره برگزار می شود، افزود: جشن سراسری روزه اولی ها در کرمانشاه، امروز(دوشنبه، 30 اردیبهشت) همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور اعضای شورای هماهنگی کانون های مساجد و سایر مسئولین دستگاه های مختلف استان برگزار می شود.

 

وی هدف از برگزاری این مراسم را تحقق سیاست خانواده محور و مسجد پایه براساس برنامه تحول ستاد عالی کانون های مساجد کشور، اهتمام به جذب کودکان و نوجوانان به مساجد به ویژه خواهران و تکریم روزه اولی ها و تعظیم شعائر دینی برشمرد.

 

حجت الاسلام کلات پور، اظهار کرد: برنامه متنوع فرهنگی هنری از قبیل سخنرانی مبلغین کودک و نوجوان همراه با قصه گویی در خصوص تبیین اهمیت روزه به ویژه برای روزه اولی ها و احکام شرعی متناسب با مخاطبین، قرائت دسته جمعی سوره مبارکه انسان ، اجرای تواشیح، سرود و مولودی خوانی توسط گروه های برتر کانونی در این مراسم پیش بینی شده است.

 

وی همچنین از ختم 40 هزار صلوات(هر نفر 1000 صلوات) به نیت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت بقیة الله العظم(عح) در این مراسم خبر داد و ابراز کرد: تکریم نخبگان علمی کودک و نوجوان مساجد با معرفی و تجلیل از حافظان، قاریان تلاوت نور و موذنین جوان یکی از مهمترین بخش های این مراسم است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به تشویق و معرفی روزه اولی ها در این مراسم با اهدای هدیه به دختران نوجوان مکلف روزه اولی، بیان کرد: دختران روزه اولی در این مراسم با چادرهای نماز حضور پیدا می کنند.

 

وی با بیان اینکه مسابقه قرآنی و قرعه کشی یکی دیگر از بخش های این مراسم است، اعلام کرد: در راستای ترویج فرهنگ افطاری ساده که مقام معظم رهبری تأکید فراوانی بر آن دارند؛ روزه اولی ها در پایان این مراسم پس از اقامه نماز جماعت در مسجد پیامبراعظم(ص) میهمان سفره کریمانه افطار خواهند بود.  

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان کانون های مساجد ماه مبارک رمضان خبرگزاری شبستان خراسان جنوبي مجلس قرآن کریم مسجد سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان دختران نونهال جشن روزه اولی ها کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یک شنبه طی دیدار با مدیرکل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حوزه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است و چنانچه دغدغه مند این عرصه هستیم، لازم است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنیم.

فرماندار رشت بر لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: غفلت متولیان، امکان نقش آفرینی دشمنان و تأثیر گذاری آموزه‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی و با قدردانی از اهتمام دست اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب سازی فعالیت‌ها ادامه داد: افزایش ارتباط میان نسلی، مدیریت حضور آینده سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

عاشوری با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و با ضروری توصیف کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها ادامه داد: برای فرهنگ سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز کرده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توانمند نقش آفرین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی در دستورکار مسئولان است و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تأیید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام می‌کنیم.

کد خبر 6097370

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد