Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@02:40:51 GMT

امیران قطر و کویت دیدار کردند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۸۰۳۰

امیر قطر در جریان سفرش به کویت با امیر این کشور دیدار کرد و در جریان این دیدار دو طرف به بررسی تقویت همکاری دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، دفتر پادشاهی کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر که به کویت سفر کرده است، عصر روز یکشنبه در کاخ "دسمان" با صباح الاحمد الصباح، امیر این کشور دیدار کرد و در جریان این دیدار دو طرف در خصوص تقویت روابط دوجانبه و پاره‌ای از پرونده‌های مهم و مشترک به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دومین سفر امیر قطر به کویت در سال جاری میلادی است.

دو طرف در جریان این دیدار همچنین راه‌های تقویت و توسعه همکاری دوجانبه در تمامی زمینه‌ها که در خدمت منافع مشترک قطر و کویت باشد، بررسی کردند.

امیران قطر و کویت همچنین در خصوص روابط برادرانه مستحکم و عمیق و حمایت و تقویت آن رایزنی کردند.

این دو مقام پیرامون پاره‌ای از پرونده‌های مهم و مشترک و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

امیر قطر در فوریه گذشته نیز به کویت سفر و در جریان آن با امیر این کشور دیدار کرده بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قطر کویت امیران جان بولتون هوشنگ امیراحمدی حسین طائب پرونده یاسین رامین مهلا مومن زاده جواد نکونام نشست فوق العاده اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه همکاری طالبان و ترکیه

به نقل از خبرگزاری باختر، حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدامات مثبت اخیر در افغانستان و سفر هیات‌های بلندپایه سیاسی و اقتصادی بسیاری از کشور‌ها به افغانستان گفتگو شده است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در این دیدار، موضع تجاری ترکیه در برابر رژیم صهیونیستی را ستایش کرد و درباره آغاز تجارت با ترکیه از طریق راه لاجورد و برپایی نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان با تلاش تجار هر دوکشور سخن گفت.

جنگ اونال کاردار سفارت ترکیه در افغانستان نیز گفت که آنان از پیشرفت‌های اخیر در افغانستان خرسند هستند و دوطرف باید برای گسترش روابط افغانستان و ترکیه به شکل مشترک تلاش کنند.

وی افزود که در روز‌های آتی پرواز‌های شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاینز» به کابل آغاز می‌شود.

در این دیدار، دوطرف با اشاره به روابط «خوب و تاریخی» افغانستان و ترکیه، بر تلاش مشترک برای دستیابی به انتظارات دو کشور تاکید کرده اند.

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیر عبداللهیان
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی
  • سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی دیدار کردند
  • دیدار سردار شیرازی و امیر سرتیپ واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی