Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش ملی جشن بزرگ شفا‌‌ به مناسبت روز ملی اهدای عضو، صبح امروز‌ دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه 98 در دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی برگزار‌ شد.

ایرج فاضل، رئیس سابق سازمان نظام پزشکی در این مراسم گفت: پیوند اعضا در نهایت غربت و بدون کوچکترین حمایتی آغاز شد. در آن زمان، تمامی تخت‌های بیمارستان‌ها به مجروحین جنگ اختصاص داشت و پیوند اعضا در اولویت نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی شاهد فوت بیماران دیالیزی بودیم که گام های اولیه پیوند عضو آغاز شد.

وی ادامه داد: در ابتدا اهدای عضو به صورت فامیلی صورت می‌گرفت اما پس از مدتی منبع عضو با محدودیت مواجه شد و دهنده فامیلی وجود نداشت. پس بیماران مرگ مغزی در اوولیت قرار گرفتند. از نظر فتوای شرعی، مغز مرگی باید مورد بررسی قرار می‌گرفت و از نظر قانونی باید ماده‌ای وضع می‌شد که در آن اهدای عضو را قانونی اعلام می‌کردند. فتوای شرعی این امر توسط امام خمینی (ره) اعلام شد اما دو بار این قانون توسط مجلس و بار سوم توسط شورای نگهبان رد شد که در نهایت با وساطت بزرگان حل شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: مرحله بعد خانواده‌هایی بودند که عزیزشان دچار مرگ مغزی شده بود و باید اجازه می‌دادند که اعضای بدن عزیزشان اهدا شود. من از تمامی این خانواده ها و قلب های بزرگ‌شان تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

31 / 320 همایش ملی جشن بزرگ شفا روز ملی اهدای عضو دانشکده پزشکی شهید بهشتی دانشگاه شهید بهشتی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: روز ملی اهدای عضو دانشکده پزشکی شهید بهشتی دانشگاه شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از معلم شهید حاج علی اکبر شمشیری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،شهید علی اکبر شمشیری یکی از معلمان شهرستان آباده بود که با وجود ۷۰ درصد جانبازی و نقص عضو، پس از دفاع مقدس، نیز معلمی را ادامه داد و در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی شهرستان آباده به فعالیت پرداخت.  
او که در دوران انقلاب اسلامی، به مبارزه علیه رژیم ستم شاهی پرداخته بود، با شروع جنگ تحمیلی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و به مقابله با دشمن پرداخت.
شهید شمشیری در عملیات‌های فتح المبین، والفجر ۸، کربلای پنج و کربلای ۱۰ به نقش آفرینی پرداخت و در نهایت یک پای وی قطع و پای دیگرش به شدت مجروح شد.
این معلم شهید پس از جنگ تحمیلی با عشق به معلمی در کلاس درس مشغول تدریس شد و در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی به فعالیت پرداخت.
انجام فعالیت‌های قرآنی از جمله اقدامات حاج علی اکبر شمشیری پس از دفاع مقدس بود.
وی با ارادتی که به شهید عبدالکریم فرخی داشت، وصیت کرده بود که پس از شهادتش زیر پای این شهید بزرگوار به خاک سپرده شود و در نهایت به آرزویش رسید و در چهارمین روز از تیر ماه ۱۳۹۴ به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • روایتی از معلم شهید حاج علی اکبر شمشیری
  • اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب