Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، در این استان به واسطه حضور پرشمار پروانه دغدغه و نگرانی هایی در بین شهروندان یزدی ایجاد شده است.

مرتضی فتاحی اردکانی، مدیرکل حفظ نباتات جهاد کشاورزی یزد با تاکید بر اینکه شهروندان یزدی از حضور پروانه‌ها در سطح شهر نگرانی خاصی نداشته باشند اظهار داشت: این پروانه از نظر کشاورزی و بهداشتی مشکل خاصی را به وجود نمی‌آورند و در این زمینه جای هیچ گونه نگرانی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حضور این پروانه‌ها در سطح شهر را به علت وزش‌های باد دانست که سبب می‌شود از سمت مراتع به مناطق شهری کشیده شوند خاطرنشان کرد: این پروانه‌ها نقشی در بروز خسارت‌های کشاورزی ندارند و شهد خوار و از شیره و شهد گیاهان تغذیه می‌کنند.

فتاحی اردکانی به طول عمر این گونه پروانه‌ها اشاره کرد و افزود: پروانه‌ها حشرات بالغی هستند که پس از گذران طول عمرشان از بین می‌روند و مشکلی خاصی هم برای انسان به وجود نمی‌آورند.

مدیرکل حفظ نباتات جهاد کشاورزی یزد در پایان گفت: طول عمر مفید پروانه‌ها بین ۱۰ الی ۱۵ روز است و پس از تخم گذاری به واسطه این طول عمر کوتاه از بین می‌روند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تغذیه جهاد کشاورزی حشرات کشاورزی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیک روز در جلسه ستاد مدیریت بحران به بارش های اخیر اشاره کرد و گفت: در پی بارش های اخیر خسارت هایی به بخش صیفی جات شهرستان های گچساران و باشت وارد شد. وی همچنین به قطع چند ساعته برق در بخش مرکزی شهرستان گچساران اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه بخشی از این مشکل رفع شده و مابقی نیز توسط اداره برق در حال رفع شدن است. نیک روز گفت: در این بارشها جاده پاتاوه به دهدشت به علت ریزش سنگ مسدود شده بود که به سرعت توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بازگشایی شد. وی گفت: بخشی از جاده های روستایی شهرستان کهگیلویه نیز به علت خاکی بودن مسدود شده و تردد به سختی انجام می شود. 

دیگر خبرها

  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت