Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:41:22 GMT

مشکل تامین گوشت دانشگاه ها برطرف شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۸۸۸۱

مشکل تامین گوشت دانشگاه ها برطرف شد

تهران – ایرنا – رئیس سازمان امور دانشجویان، اظهار کرد: دانشگاه ها در تامین گوشت مورد نیاز برای غذای دانشجویان با مشکلاتی مواجه بودند که برطرف شد.

مجتبی صدیقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش، گفت: دانشگاه ها با توجه به حساسیتی که حوزه تغذیه دارد، سرویس رسانی به دانشجویان به خصوص در ایام ماه رمضان همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در حال حاضر مشکل خاصی در تامین تغذیه دانشجویان ندارد اما افزایش نرخ مواد اولیه، محدودیت هایی برای دانشگاه ها ایجاد کرد که از سایر منابع مالی در حال تامین است.
رئیس سازمان امور دانشجویان، اظهار کرد: برای شروع ترم تحصیلی سال آینده کمک ها و مساعدت هایی به دانشگاه ها صورت می گیرد و نرخ ژتون غذای دانشجویی برای سال آینده یک افزایش سنواتی به دنبال دارد.
به گفته معاون وزیر علوم، این افزایش سنواتی اندک است که تکلیف آن در جلسه شهریورماه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان مشخص می شود.
صدیقی یادآور شد که این افزایش قیمت در ژتون، تکافوی افزایش هزینه های مواد اولیه را نمی کند.
علی آهون منش دبیرکل اتحادیه دانشگاه ها و موسسه های غیردولتی نیز از افزایش 25 تا 30 درصدی قیمت ژتون غذا در سال تحصیلی آینده خبر داد.
دانام**9492** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي سازمان امور دانشجويان صندوق رفاه دانشجويان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شعب این بانک در سال 1402 به منظور مشارکت در تامین پروتئین حیوانی سبد غذایی خانوارها در سراسر کشور، بالغ بر 140 هزار فقره تسهیلات به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع 306 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی فوق الذکر در مقطع یادشده ، بالغ بر 148 هزار میلیارد ریال در راستای تامین مالی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، نزدیک به 110 هزار میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی مزارع پرورش طیور گوشتی، حدود 14 هزار میلیارد ریال در حمایت از پرورش آبزیان و 34 هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با گوشت و فرآورده های گوشتی پرداخت شده است.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور را یکی از مهمترین اهداف خود می داند و با پرداخت تسهیلات متنوع در تمام مراحل زنجیره تامین، شامل تولید علوفه و خوراک دام تا احداث دامداری ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، راه اندازی واحد های پرورش ماهی در قفس، احداث کشتارگاه ها و واحدهای فرآوری محصولات گوشتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تامین ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، احداث واحدهای بسته بندی و نهایتا حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تامین پروتئین حیوانی در سبد غذایی خانوارها حمایت می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟