Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:11:35 GMT

دیدار رؤسای موسسات پژوهشی تونس با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۹۶۴۰

دکترخالد الطرودی، رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی قیروان دانشگاه الزیتونه تونس و دکتر فوزی العلوی، رئیس موسسه پژوهش‌های فلسفی و علوم انسانی مسارات تونس، با هیئت رئیسه و اعضای هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی محمد حکیمیان، رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن معرفی اجمالی پژوهشگاه، اظهار کرد: وظیفه دانشگاهیان و حوزویان بود که بعد از انقلاب اسلامی توسط حضرت امام خمینی (ره)، آن انقلاب اجتماعی لازم را به وجود آورند و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه که حاصل تفکر حضرت امام (ره) و تائیدات مقام معظم رهبری است در این مسیر قدم‌های خوبی را برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حاصل این تلاش‌ها انتشار حدود ۵۰۰ کتاب در حوزه علوم انسانی- اسلامی است که ۲۰۰ عنوان آن مهیای ترجمه در جهان عرب است.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تا داشته‌هایمان را به اشتراک بگذاریم و آنچه در بضاعت ماست متعلق به برادرانمان در جهان عرب و امت اسلام نیز هست.

در ادامه رؤسای مؤسسات پژوهشی علوم انسانی تونس ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی بویژه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، گزارشی از فعالیت‌های علمی خود ارائه دادند و خواستار انتقال تجربه علمی پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در زمینه اسلامی کردن علوم انسانی به دانشگاه الزیتونه شدند.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در پایان این دیدار، برخی از استادان و محققان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به معرفی پژوهش‌های علمی خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و تونس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژن درمان به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه رویان، دکتر مسعود وثوق، مدیر گروه پژوهشی پزشکی بازساختی پژوهشگاه رویان با حضور در برنامه تلویزیونی «چرخ» به مرور دستاوردهای پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در زمینه پزشکی بازساختی و ژن درمانی، پیشینه ژن درمانی، خاموش‌سازی ژن‌ها و تأثیر هوش مصنوعی بر ژن درمانی و سرمایه‌گذاری در این حوزه پرداخت.

در این برنامه دکتر مسعود وثوق به زبانی ساده و شیوا مفاهیم پیچیده حوزه پزشکی بازساختی و ژن درمانی را تشریح کرد و گفت: اکنون ژن درمانی و پزشکی ترمیمی نقطه عطفی در تاریخ پزشکی جهان است؛ چرا که زمانی متصور بودیم برای بیماری‌های ژنتیکی درمانی وجود ندارد اما امروزه تحقیقات نشان داده توانمندی درمان برای بیماری‌هایی مانند تالاسمی و دیستروفی عضلانی وجود دارد.

وی در ادامه گفت: یک شرکت با حدود هفتاد نفر پرسنل پژوهشگر و تحصیل کرده در حوزه پزشکی بازساختی و ژن درمانی می‌تواند به اندازه فروش نفت خام خیلی از کشورها درآمد کسب کند که کاملاً با درآمد نفتی برابری می‌کند و ما امروز از نظر نیروی انسانی مستعدترین و پویاترین پژوهشگران را حداقل در منطقه خاورمیانه داریم که نیازمند بررسی و سرمایه‌گذاری است.

مدیر گروه پژوهشی پزشکی بازساختی پژوهشگاه رویان خاطرنشان کرد: ایران نیز باید بیشتر در این حوزه سرمایه‌گذاری کند؛ چرا که با سرعت سرسام آوری در حال سالمند شدن هستیم و می‌طلبد تا سیاستگذاران و سرمایه گذاران در این حوزه پزشکی – درمانی ورود پیدا کنند. البته بخش خصوصی تا حدودی فعالیت در این زمینه را شروع کرده اما هنوز نیاز داریم تا در این حوزه به صورت کلان تصمیم گیری و سرمایه‌گذاری شود.

کد خبر 6094154 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ژن درمانی به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • ژن درمان به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند