Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@03:31:55 GMT

شاخص کل بورس به جایگاه ۲۱۱ هزار و ۸۷۱ واحد رسید/ادامه ریزش

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۰۳۶۴

شاخص کل بورس به جایگاه ۲۱۱ هزار و ۸۷۱ واحد رسید/ادامه ریزش

شاخص کل بورس امروز از آغاز روز کاری روند نزولی داشت و این ریزش شاخص تا انتهای ساعات معاملاتی امروز باقی بود تا جایی که معاملات تالار شیشه‌ای با ریزش ۹۷۹ واحدی به جایگاه ۲۱۱ هزار و ۸۷۱ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس امروز (دوشنبه 30 اردیبهشت) از آغاز روز کاری روند نزولی داشت و پس از 2 روز روند صعودی امروز صبح ریزش ۲۹۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۴ واحدی داشت و این ریزش شاخص تا انتهای ساعات معاملاتی امروز باقی بود تا جایی که معاملات تالار شیشه‌ای با کاهش بیش از ۹۷۹ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۲۱۱ هزار و ۸۷۱ واحد به پایان رسید.

 

از میان نمادهای پربیینده امروز یعنی وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو، بترانس - ايران‌ ترانسفو، سفارس - سيمان فارس و خوزستان و فولاد - فولاد مباركه اصفهان تنها نماد فولاد - فولاد مباركه اصفهان که اط صبح نیز روند صعودی داشت این روند را تا پایان روز حفظ کرد و باقی نمادهای پربیینده روند نزولی را برای روز جاری ثبت کردند.

 

بنابراین گزارش شبکه پولی بانکی بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۹۷۹) واحد ریزش معادل (۰.۴۶) درصد به ۲۱۱ هزار و ۸۷۱ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۲۸۰) واحد افت معادل (۰.۴۶) درصد به ۶۰ هزار ۷۴۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۳۹۹) واحد کاهش معادل (۰.۸۵) درصد به ۴۶ هزار و ۷۴۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۲۷۷) واحد افت، معادل (۰.۸۵) درصد به ۳۲ هزار و ۴۳۶ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۰۷۷) واحد کاهش، معادل (۰.۴۵) درصد به ۲۳۸ هزار و ۶۰۰ واحد، شاخص بازار اول با (۱۰۶۶) واحد افت معادل (۰.۶۷)  درصد به ۱۵۸ هزار ۸۶۹ واحد و شاخص بازار دوم با (۳۳۹) واحد ریزش معادل (۰.۰۸) درصد، به ۴۰۸ هزار و ۷۷۱ واحد رسید.

 

امروز (30 اردیبهشت) ۵ نماد کگل با (۱۷۲) واحد، شپنا با (۱۴۲)، رمپنا با (۱۲۲)، شبندر با (۱۱۲) و اخابر با (۱۰۹) افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس و قیمت سهام نمادهای غسالم، ساربیل، تکشا، شفن، فلامی، کحافظ و ددام بیشترین افزایش قیمت و نمادهای تکالا، چکاوه، سفانو، سشمال، قصفها، بکام و سفارس بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام داشتند و به این ترتیب، در پایان سومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۲۷۵ هزار و ۹۳۸ نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۶۵۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۷۲۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۱۱ هزار و ۷۳۹ میلیارد تومان رسید.

این در حالی است که شاخص کل بورس روز گذشته (یکشنبه 29 اردیبهشت) نیز در ادامه رشد روز گذشته خود در ابتدای ساعات معاملات رشد ۱۸.۳۰ واحدی داشت و این رشد باعث شد تا شاخص کل به جایگاه ۲۱۲ هزار و ۷۶۶ واحدی برسد و این رشد شاخص تا پایان ساعات کاری ادامه داشت تا جایی که بر اساس آمارهای معاملاتی همه شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند و شاخص کل با ۱۰۳ واحد رشد معادل ۰.۰۵ درصد به ۲۱۲ هزار و ۸۵۱ واحد رسید.

 

همچنین (29 اردیبهشت) ۳ نماد «پارس با ۱۴۴ واحد، همراه با ۱۲۹ واحد و شبریز با ۸۴ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس و قیمت سهام نمادهای «دیران، غاذر، وخارزم، ددام، سخاش، تکشا و ثامان» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غگل، ختراک، غدشت، قلرست، بفجر، قنیشا و واعتبار» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام داشتند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۲۹۰ هزار نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۳۳۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۱۵ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان رسید./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان مسجد مجلس کانون های مساجد سبک زندگی اسلامی برنامه های ماه رمضان قرآن کریم سوره مهر ماه مبارک رمضان خراسان جنوبي فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) با افت ۳۳۹۰ واحدی به ۲,۳۱۳,۴۱۳.۰۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۱۸۴.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین طی ۵۷,۹۱۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۶۹۵.۵۳ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۹۱۳,۰۳۲.۷۹۶ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6086078 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود