Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@08:07:21 GMT

سربازان زیر ۱۸ سودان سال؛ مزدوران آل سعود در یمن

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۰۷۱۷

سربازان زیر ۱۸ سودان سال؛ مزدوران آل سعود در یمن

روزنامه عرب زبان صوت الحمیش در گزارشی گفته است این سربازان اکثراً زیر ۱۸ سال سن دارند و تنها چهار ماه آموزش نظامی دیده اند

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از althawranews، دولت سودان هنوز بعد از سرنگونی عمرالبشیر نیز برای کمک به عربستان به یمن نیروهای نظامی اعزام می کند. گفته می شود در ماه گذشته 600 سرباز سودانی از طریق فرودگاه نیالا به یمن رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روزنامه عرب زبان صوت الحمیش در گزارشی گفته است این سربازان اکثراً زیر 18 سال سن دارند و تنها چهار ماه آموزش نظامی دیده اند. بعد از سرنگونی عمرالبشیر هنوز هم دولت سودان از عربستان در مقابل مردم یمن دفاع می کند.

 

بر اساس این گزارش سربازان سودانی در پایگاه نظامی نزدیک فرودگاه نیالا آموزش دیده اند. در حمله نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان نزدیک به 300 هزار نفر از غیرنظامیان کشته و بیش از یک میلیون نفر آواره شده اند.

 

گفته می شود اکثر نیروهای خارجی در پایگاه نظامی خالد ولید در شمال غرب کشور یمن مستقر هستند. هزینه اعزام و آموزش این نیروهای نظامی برعهده بانک اسلامی سودان متعلق به خاندان آل سعود تامین می شود.

 

محمد عبدالسلام نوامبر سال گذشته سخنگوی انصارالله یمن از کشته شدن بسیاری از نیروهای خارجی سودانی در جبهه جنگ یمن خبر داده بود. وی در بیانیه ای نیروهای خارجی را قربانی سیاست های زورگویانه عربستان اعلام کرد.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان مجلس کانون های مساجد مسجد موزه ماه مبارک رمضان برنامه های ماه رمضان سبک زندگی اسلامی جشن روزه اولی ها قرآن کریم حمله عربستان به یمن بحران یمن یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه آموزشی منعقد شده، سربازان وظیفه مرزبانی استان تحت تعلیم و آموزش صنایع‌ دستی قرار خواهند گرفت.

وحیده رخشانی امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی طرح آموزش سربازان بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی این معاونت گسترش فرهنگ آموزش صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف است که در این راستا آماده همکاری و مشارکت با تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بخش خصوصی هستیم. 

معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا رایزنی‌هایی در سطح کلان انجام شده است که ماحصل آن انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه آموزش‌های صنایع‌دستی با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شد. 

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جلسه عملیاتی شدن آن با حضور نمایندگان مرزبانی استان در محل معاونت صنایع دستی اداره کل برگزار و مقرر شد در مرحله اول تعداد ۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از آموزش‌های مهارتی صنایع‌ دستی حین خدمت بهره‌مند شوند. 

به گفته رخشانی، این دوره‌ها از نیمه مردادماه آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت که بر اساس نیازسنجی و اعلام از سوی مرزبانی در رشته‌های گوهرشناسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم و معرق توسط معاونت صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پایان نیز به برگزیدگان گواهینامه‌های پایان دوره مهارتی تعلق خواهد گرفت و می‌توانند از مزایای آن به منظور ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • فرانسه پیشتر سربازان خود را به اوکراین فرستاده است
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • آموزش نیرو‌های واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • آموزش نیروهای واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟