Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، شهلا کاظمی پور جمعیت شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در همایش روز ملی جمعیت که صبح امروز در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: اساس توسعه یک کشور آمار آن است و رابطه متقابلی بین توسعه یافتگی و آمار وجود دارد و همچنین اساس برنامه ریزی جمعیت است و ساختار، ترکیب و توزیع جمعیت در این بحث مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بر همین اساس باید وضع موجود شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد چرا که اگر این کار صورت نگیرد نمی توانیم بگوییم برنامه ای که اجرا می کنیم چه میزان تحقق داشته است.

استاد دانشگاه تهران و پژوهشگر در حوزه جمعیت با اشاره به سیاست های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: رفع موانع و تسهیل و ترویج ازدواج و افزایش فرزند بند دوم سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری می باشد.

کاظمی پور عنوان کرد: با توجه به آمار جنسیتی، سن ازدواج در ایران بین پسران و دختران افزایش یافته به طوری که در کشور سن ازدواج برای دختران ۲۴ سال و برای پسران ۲۸ سال است.

وی افزود: البته روند افزایش سن ازدواج، قابل انتظار است زیرا پیشرفت و توسعه در هر کشوری بالطبع افزایش سن ازدواج را به همراه دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور تصریح کرد: طلاق در ایران افزایش یافته و این در حالی است که دیگر با دستورالعمل نمی توان میزان طلاق را کاهش داد.

کاظمی پور اضافه کرد: بند چهارم سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مربوط به تحکیم بنیان خانواده است. ما برای خانواده سازمان متولی نداریم در حالی که مهمترین نهاد اجتماعی در جامعه، خانواده است و بحث خانواده فقط تولد و ازدواج نیست بلکه اقتصاد را نیز شامل می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بحث تورم و افزایش قیمت کالاها، پیش بینی می شود نخستین اثر آن روی خانواده خواهد بود و حتی بحث اقتصادی هم از عوامل موثر در طلاق است.

این پژوهشگر یادآور شد: امروز امید به زندگی توام با سلامت مطرح است یعنی انسان های سالم تا پایان عمر داشته باشیم که ناتوان نباشند و وزارت بهداشت باید امید به زندگی توام با سلامت را ارتقا دهد از همین رو باید از بدو تولد بحث غربالگری را داشته باشیم و این در حالی است که ارتقا امید به زندگی، بند ششم سیاست ابلاغی و مورد تاکید از سوی مقام معظم رهبری می باشد.

 

1010/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۱۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت

یونس پناهی٬ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۲۷۴ هزار و ۱۰۳ پژوهشگر فعال و ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت به ثبت رسیده اند.

وی بیان کرد: اکنون ۱۰۱ واحد توسعه تحقیقات بالینی، ۴ مرکز ملی تحقیقاتی۵۷ مطالعه کوهورت فعال و ۲۶ شبکه تحقیقاتی در سراسر کشور داریم. در حال حاضر ۳۳۰ طرح برای ارزشیابی مراکز تحقیقاتی بررسی شده اند.  

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اضافه کرد: با مجوز شورای گسترش ۱۱ مرکز نوآوری تاسیس و ۱۱۴مرکز رشد فناوری سلامت راه اندازی شده اند.

پناهی ادامه داد: اکنون ۴۱۳۰ پتنت ملی در حوزه سلامت  و در مجامع علمی  بین المللی به ثبت رسیده است که این موضوع سبب ارتقای رشد علمی و تولید علم در کشور خواهد شد.  

معاون تحقیقات وزارت بهداشت تاکید کرد: در راستای توسعه مرز‌های نوین تحقیقات سلامت محور از ظرفیت‌های علمی کشور استفاده بهینه شده است.  

وی اضافه کرد: بهبود فرایند تولید علم و حرکت در مرز‌های دانش در جهت مسئله محوری و ماموریت گرایی توسعه پیدا کرده است.

پناهی گفت: در حال حاضر رتبه تولید علمی ایران در دنیا ۱۵ و جایگاه کشورمان از منظر فناوری ۶۲ است که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این جایگاه ارتقا پیدا خواهد کرد.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت افزود: با توجه به حذف ردیف بودجه مراکز تحقیقاتی دارای ردیف مستقل بودجه از کتاب قانون بودجه سال ۱۴۰۱، مراکز تحقیقاتی بر اساس زمینه و سابقه فعالیت در گروه ­های مربوطه امتیازدهی و رتبه بندی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • تمایل به ساخت فیلم در عرصه جوانی جمعیت را دارم
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • بیانات رهبری در جمع معلمان شور امید آفرین و انگیزه بخش بود
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • تعداد پرستاران زن در ایران، ۷۵درصد بیش از پرستاران مرد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است