Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-26@18:15:03 GMT

تعیین سقف افزایش اجاره‌بها توسط دولت

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۱۸۵۷

حسینی گفت: ️افزایش اجاره‌بها، ضابطه‌مند می‌شود و وزارت راه و شهرسازی امسال آن را اجرایی خواهد کرد.

به گزارش جنوب نیوز، سید مازیار حسینی، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام اینکه افزایش اجاره‌بها، ضابطه‌مند می‌شود، گفت: «کمیته سقف اجاره‌بهای مسکن» در وزارت راه و شهرسازی آغاز به کار کرده و هدف آن حمایت از مستأجران با ابزار مالیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تلاش هستیم سقف افزایش اجاره‌بها را برای امسال اعلام کنیم و با مصوبه دولت یا مجلس آن را اجرایی خواهیم کرد. سازوکار قانونی در کمیته‌ای متشکل از نمایندگان بخش خصوصی، دولت و مجلس تعیین خواهد شد.

حسینی همچنین اظهار کرد: بخش اصلی برنامه دولت، برای حمایت از دهک‌های یک تا هفت است و معتقدیم این بخش از جامعه بدون حمایت دولت امکان خانه‌دار شدن ندارند.

وی در انتها یادآوری کرد: توجه به آموزه‌های اخلاقی همچون زکات و تشویق سرمایه‌گذاران به عرضه بخشی از مسکن ساخته شده خود با قیمت پایین‌تر به اقشار کم‌درآمد، از جمله برنامه‌های اجرایی است که در دستور کار قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۱۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

محمدصادق معتمدیان رو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص های راه و مسکن در استان هستیم، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از احداث ‌راه‌ها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه نبود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجان غربی وجود ندارد که بلاتکلیف باشد، گفت: تمامی مسیرهای این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محورهایی است که در حال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آدربایجان‌غربی در قالب ۴۰ کارگاه راهسازی در دست اجرا بوده که حاصل کار مجموعه راه و شهرسازی با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های این استان است.

سرپرست راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این آیین اظهار کرد: نهضت ملی مسکن یک تکلیف شرعی درکنار کار حرفه‌ای است که با تمام توان به همراهی بخش خصوصی وبا مشارکت مردم در خانه‌دار کردن بخش مستضعفین تلاش خواهیم کرد.

رسول عطایی در خصوص اراضی دولتی نیز گفت: در مقابل تبعیض و بی عدالتی ایستادگی خواهیم کرد و در زمینه برنامه‌های بازآفرینی شهری نوین نیز با اصول نوین ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات سیدمحسن حمزه لو تقدیر و رسول عطایی به عنوان سرپرست راه و شهرسازی استان معرفی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن