Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@17:39:11 GMT

کشف ۱۳ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۲۹۵۹

کشف ۱۳ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان

به گزارش گروه خبری برنا؛ ناصر اصلانی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۱ هزارو ۳۱۶ کیلوگرم بوده و ۸۷ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از این میزان، ۸۷۱ کیلوگرم حشیش، ۴۴۷ کیلوگرم شیشه، ۱۷۸ کیلوگرم هرویین، ۵۸ کیلوگرم مرفین، ۲۰ هزارو ۶۰ عدد قرص روانگردان، ۲۴ مواد پیش‌ساز و ۱۲۸ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اصلانی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی هزار و ۲۱۳ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۰.۷ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی اظهار داشت: در هفته اخیر مجموعاً ۷ هزار و ۷۴۸ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‎ اند که از این تعداد ۲۷۶ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر و روانگردان، ۲ هزارو ۵۲۲ نفر خرده فروش و توزیع‎کننده مواد و ۴ هزارو ۵۵۳ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. ۳۹۷ نفر نیز طی سایر عملیات‎های مرتبط با موضوع مواد مخدر دستگیر شده‎اند.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: از ۲۶ هزار و ۶۰ عدد قرص روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۲۰ هزار و ۲۳۸ عدد مربوط به استان تهران است که نشان‎دهنده ۷۷ درصد مجموع کشفیات قرص‌های روانگردان در هفته اخیر است.

اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۸۱.۶ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد،‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۲ هزار و ۴۴۴ کیلوگرم مربوط به استان تهران است که معادل ۱۹ درصد کشفیات کشور می‌باشد و سیستان و بلوچستان با ۲ هزارو ۳۲۷ کیلوگرم، کرمان با یکهزار و ۷۸۶ کیلوگرم، هرمزگان با یکهزارو ۶۷۳ کیلوگرم، اصفهان با ۸۹۶ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۷۴۱ کیلوگرم و فارس با ۷۳۰ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی به خبر آنلاین گفت: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۱.۴ درصد است.

اصلانی اظهار داشت: طی این مدت، ۲۰۷ دستگاه خودرو، ۲۶ دستگاه موتورسیکلت، ۱۰ قبضه سلاح و ۳۳ دستگاه موبایل توقیف شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ستاد مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن هاشم نیا اظهار کرد: پیرو خبر مردمی واصله در اجرای طرح ایست و بازرسی موقت مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم در عوارضی کاشان – قم به یک دستگاه کامیون بار تره بار هندوانه با شماره پلاک معلوم مشکوک و آن را متوقف کردند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم افزود: پس از انتقال و تخلیه بار در بازرسی صورت گرفته از کامیون موصوف، " در ۲۲ هنداونه، ۲۸۷ بسته کوچک مواد مخدر تریاک به وزن کلی ۸۷ کیلو و ۹۰۰ گرم "کشف و در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

کد خبر 6087093

دیگر خبرها

  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم