Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرسپولیس در آخرین مسابقه‌اش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که دیداری تشریفاتی بود، السد را شکست داد. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳ ورزشی فوتبال ایران نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیدار دو تیم پرسپولیس ایران و السد قطر از هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ساعت 21 امشب (دوشنبه) در ورزشگاه آزادی آغاز شد و با نتیجه 2 بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی ترابی در دقیقه 16 و علی علیپور در دقیقه 67 این دیدار گل‌های پرسپولیس را به ثمر رساندند.

این دیدار در حالی برگزار شد که پرسپولیس پیش از این از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده بود و پیروزی در این دیدار برای آنها فایده‌ای نداشت. از سویی این دیدار بازی خداحافظی ژاوی هرناندز، اسطوره اسپانیایی تیم فوتبال السد بود که آخرین بازی رسمی خود را در دنیای فوتبال انجام داد تا با این شکست، شب خداحافظی‌اش تلخ شود.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، محسن ربیع‌خواه، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، شایان مصلح (54 - محمد نادری)، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سروش رفیعی (80 - مهدی شریفی)، مهدی ترابی (88- محمدامین اسدی)، امید عالیشاه و علی علیپور.

ترکیب السد: سعد الشیب، عبدالکریم حسن، سلمان طارق، بوعلام خوخی، پدرو کوریا (78 - علی اسد)، سالم الهاجری، سونگ ویونگ (70 - حمید اسماعیل)، ژاوی هرناندز، عفیف اکرم، حسن الهیدوس و بغداد بونجاح.

نیمه اول
دقیقه 4:
شروع مجدد علیرضا بیرانوند در خلاء میان مدافعان و هافبک‌های السد به علیپور رسید. این بازیکن با ارسال زمینی به محوطه جریمه سعی داشت عالیشاه را در موقعیت گلزنی قرار بدهد که مدافعان السد مانع کار عالیشاه شدند.

دقیقه 5: روی پاس ژاوی هرناندز، موقعیت تک به تک با علیرضا بیرانوند برای بغداد بونجاح فراهم شد. در حالی که دروازه‌بان پرسپولیس تا خط محوطه 18 قدم جلو آمده بود، مهاجم الجزایری السد قصد داشت توپ را از بالای سر بیرانوند تبدیل به گل کند که دروازه‌بان پرسپولیس موفق به دفع توپ شد و تن به کرنر داد.

دقیقه 15: حملات متعدد پرسپولیسی‌ها روی دروازه السد یکی پس از دیگری با دفع توپ حریفان مواجه می‌شد. در خطرناک‌ترین صحنه مهدی ترابی پس از عبور از چند بازیکن ارسالی زمین به محوطه جریمه داشت که مدافع السد توپ را دور کرد.

دقیقه 16: پس از فشارهایی که پرسپولیس برای باز کردن دروازه السد وارد کرد و ناکام بود، مهدی ترابی با شوتی ناگهانی و از راه دور موفق شد دروازه سعد شیب را باز کند.

دقیقه 31: کرنر ارسالی روی دروازه السد پس از دفع توسط مدافعان این تیم، به پشت محوطه جریمه رفت تا محسن ربیع‌خواه با شوتی زمینی شانس خود را امتحان کند که این بار هم مدافعان السد موفق بودند و توپ را از روی خط دروازه دفع کردند.

دقیقه 44: کار ترکیبی پرسپولیسی‌ها در نهایت به سروش رفیعی رسید که این بازیکن پس از ورود به محوطه جریمه، از دست رفتن تعادلش و باز پس گیری توپ، اقدام به شوتزنی کرد که ضربه او در چهارچوب نبود.

دقیقه 45: عبدالکریم حسن از سمت چپ نفوذی به زمین پرسپولیس داشت که شوت سنگین او تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 1+45: پاس ژاوی به بغداد بونجاح می‌توانست تبدیل به موقعیت خطرناکی شود که این مهاجم الجزایری حتی موفق به عبور از بیرانوند شد، اما نتوانست ضربه‌ای به توپ بزند و مدافعان پرسپولیس در ادامه موفق به دفع توپ شدند.

نیمه دوم
دقیقه 47:
مهدی ترابی با پاسی که برای امید عالیشاه فراهم کرد، می‌توانست زمینه‌ساز گل دوم پرسپولیس شود که البته ضربه عالیشاه بی دقت بود و از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 48: اکرم عفیف با ارسالی خطرناک به روی دروازه پرسپولیس بونجاح را صاحب موقعیت گلزنی کرد که البته این بازیکن نتوانست با سر به توپ ضربه بزند تا این موقعیت نیز از دست برود.

دقیقه 52: بونجاح این بار با شوتی که به سمت دروازه پرسپولیس شلیک کرد، قصد داشت دروازه این تیم را تهدید کند که بیرانوند موفق به مهار توپ شد.

دقیقه 57: شجاع حلیل‌زاده پس از اعلام شدن خطای او روی عبدالکریم حسن، با کوبیدن توپ به زمین نسبت به تصمیم داور اعتراض کرد و با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه 61: علیرضا بیرانوند با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه 63: سروش رفیعی در محوطه جریمه پاس رو به عقبی را برای هم تیمی‌های خود فراهم کرد که توپ به دست مدافع السد برخورد کرد، هرچند در اعتراض شدید پرسپولیسی‌ها به این صحنه، داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 64: عبدالکریم حسن بار دیگر اقدام به شوتزنی کرد که توپ او پس از برخورد به تیر دروازه توسط پرسپولیسی‌ها دور شد.

دقیقه 65: پدرو میگوئل کوریا از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 67: پاس مهدی ترابی پشت مدافعان السد برای علی علیپور موقعیتی مناسب برای گلزنی فراهم کرد. البته مهاجم پرسپولیس ابتدا تعادل خود را از دست داد، اما سپس در موقعیت تک به تک توانست با عبور دادن توپ از میان پاهای سعد الشیب گل دوم تیمش را به ثمر برساند.

دقیقه 69: کرنر ارسالی از سوی ترابی روی دروازه السد به احمد نوراللهی رسید که این بازیکن پس از کنترل توپ ضربه قیچی برگردانی به توپ زد که به شکل خطرناکی از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 75: مهدی ترابی بار دیگر با شوتی قصد باز کردن دروازه السد را داشت که سعد الشیب در دو مرحله موفق به مهار توپ شد.

دقیقه 81: ضربه ایستگاهی برای السد در موقعیتی مناسب فراهم شده بود که ضربه ژاوی را علیرضا بیرانوند راهی کرنر کرد.

دقیقه 82: موقعیت خوبی که به بوعلام خوخی رسیده بود در حالی که می‌توانست تبدیل به گل السد شود، با واکنش خوب بیرانوند مواجه شد. توپ برگشتی را هم خوخی نتوانست به سمت چارچوب بزند تا این موقعیت از دست برود.

دقیقه 89: ضد حمله سریع پرسپولیسی‌ها با پنج بازیکن طراحی شد که پاس بلند مهدی شیری برای محمدامین اسدی از سمت راست به سمت چپ زمین، این مهاجم تازه وارد را در موقعیت گلزنی قرار داد. با این حال تعلل او در ضربه زدن و البته واکنش خوب سعد الشیب مانع از گلزنی اسدی شد.

به گزارش تسنیم، پرسپولیس با این پیروزی 7 امتیازی شد و السد نیز با 10 امتیاز در جدول باقی ماند تا برای تکلیف صدرنشینی منتظر مشخص شدن نتیجه دیدار پاختاکور ازبکستان و الاهلی عربستان باشد.

دعوای تمام نشدنی مدافع پرسپولیس با مهاجم السد

 

انتهای پیام/

R35347/P/S3,27/CT7 واژه های کاربردی مرتبط لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال السد قطر پرسپولیس تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال السد قطر پرسپولیس تهران لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال السد قطر پرسپولیس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین شگفتی آسیا: الهلال حذف شد!

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دور برگشت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا میان تیم های الهلال و العین به مصاف هم رفتند که این دیدار جذاب با وجود اینکه با برتری دو بر یک الهلال به پایان رسید اما نماینده امارات موفق شد در مجموع دو بازی رفت و برگشت راهی مسابقه فینال شود.

تیم میزبان خیلی زود و در ثانیه 43 صاحب یک ضربه پنالتی شد. پس از ورود مایکل به درون محوطه جریمه، او با تکل عجیب کوامه اوتون تعادلش را از دست داد و احمد العلی داور مسابقه، پس از بازبینی صحنه دستور به یک خطای پنالتی به سود الهلال داد که روبن نوس آن را به گل نخست بازی تبدیل کرد.

العین هم در ادامه موفق شد در کمترین زمان ممکن به گل تساوی برسد. روی حرکتی که خود اریک آغاز کرده بود، او توپ را به کاکو سپرد. ارسال زمینی این بازیکن در محوطه جریمه به یحیی نادر رسید و این بازیکن نیز اریک را صاحب فرصت کرد که شوت او با عبور از میان پاهای روبن نوس وارد دروازه شد تا بازی یک بر یک مساوی شود.

آبی های ریاض نزدیک بود که در دقیقه 25 به شکل اتفاقی به گل برسند. ارسال نوس به روی دروازه با ضربه سر احمد برمان، بازیکن العین، تغییر مسیر داد و توپ به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد و این بازیکن خوش شانس بود که دروازه تیم خودش را باز نکرد. در ادامه نیز ضربه مایکل از بالای دروازه به بیرون رفت.

شاگردان هرنان کرسپو در دقیقه 41 صاحب یک ضربه پنالتی شدند. پس از فرار تند و تیز سفیان رحیمی، این بازیکن مراکشی درون محوطه جریمه و پس از برخورد با حسان تمبکتی، سرنگون شد که داور پس از بازبینی صحنه، تصمیم خود را تغییر داد و این ضربه پنالتی را لغو کرد.

سالم الدوسری می توانست در وقت های پایانی نیمه نخست، حساب کار را دو بر یک کند ولی او در موقعیت تک به تک تصمیم گرفت تا ضربه اش را چیپ بزند که توپ با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت تا نیمه نخست با تساوی یک – یک به پایان برسد.

الهلال در دقیقه 53 توانست به گل دوم دست پیدا کند. پرتاب بلند یاسر الشهرانی به روی دروازه با دفع ناقص احمد برمان همراه شد و توپ در ادامه در محوطه جریمه به سالم الدوسری رسید که شوت زمینی کاپیتان الهلال به گوشه دروازه رفت تا بازی دو بر یک شود.

مایکل در دقیقه 59 یک موقعیت بی نظیر را به شکل عجیبی از دست داد. روی یک و دوی این بازیکن با ساویچ، وینگر ریز نقش برزیلی در موقعیت کاملا تک به تک ضربه اش را به جایی زد که خالد عیسی ایستاده بود و او با پاهایش توپ را دور کرد.

فرصت فوق العاده بعدی را ساویچ از دست داد. او در دقیقه 63 و در محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه او در آستانه ورود به دروازه با برخورد به کوامه اوتون به شکل عجیبی راهی کرنر شد. العین در دقیقه 72 به گل تساوی دست پیدا کرد. پاس فلاح ولید با ضربه سر الخاندرو رومرو وارد دروازه شد ولی به دلیل حضور ولید در آفساید، این گل رد شد.

العین یک گل مردود دیگر نیز به ثمر رساند. ماتیاس پالاسیوس با حضور به موقع مقابل دروازه الهلال، گل تساوی را به ثمر رساند ولی به دلیل خطای چند ثانیه قبل سفیان رحیمی به روی حسان تمبکتی، این گل نیز مردود اعلام شد. العین روی واکنش دیدنی عیسی خالد در دقیقه 90+8، برتری خود را حفظ کرد. جایی که سنگربان العین موفق شد ضربه سر دیدنی علی البلیهی را راهی کرنر کند.

دیگر خبرها

  • برتری رم در یک دیدار عجیب/ دروازه‌بان مانع از گلزنی سردار شد
  • یوکوهاما مارینوس ژاپن فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شد
  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • لیگ قهرمانان آسیا/ یوکوهاما ۱۰ نفره فینالیست شد
  • «یوکوهاما مارینوس» ژاپن راهی فینال لیگ قهرمانان شد
  • آرسنال ۵-۰ چلسی: تحقیر آبی‌ها و صدرنشینی، بهتر از این نمی‌شد!
  • العین با عبور از الهلال به فینال رسید
  • بزرگترین شگفتی آسیا: الهلال حذف شد!
  • الهلال از رسیدن به فینال آسیا بازماند
  • تمرین سنگین و تاکتیکی سرخپوشان در روز بازگشت بیرانوند + عکس