Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@11:43:12 GMT

تاثیر مثبت قهوه بر روده‌

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۶۵۶۹

پژوهشگران آمریکایی توانستند در پژوهش جدیدی، تاثیر مثبت قهوه را بر عملکرد روده مشخص کنند. ناطقان: به نقل از ساینس‌دیلی، کسانی که اهل نوشیدن قهوه هستند می‌دانند که این نوشیدنی می‌تواند به عملکرد روده کمک کند اما پژوهشگران "دانشگاه تگزاس"(UT) سعی دارند دلیل اصلی این موضوع را کشف کنند. آنها در پژوهش جدید خود، به موش‌ها قهوه دادند و همچنین، قهوه را در پتری‌دیش با باکتری روده ترکیب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه این آزمایش نشان داد که قهوه می‌تواند باکتری را سرکوب کند و تحرک عضلات روده را افزایش دهد.

"ژوان ژنگ شیء"(Xuan-Zheng Shi)، استادیار پزشکی دانشگاه تگزاس و نویسنده ارشد این پروژه گفت: هنگامی که موش‌ها را به مدت سه روز با قهوه تغذیه کردیم، توانایی عضلات روده کوچک آنها افزایش یافت. نکته جالب اینجاست که همه این پیامدها، بدون وجود کافئین در قهوه رخ داد زیرا قهوه بدون کافئین نیز اثرات قهوه معمولی را دارد.

پژوهشگران، دلیل یا مکانیسم خاصی برای تأثیر قهوه بر روده مشخص نکردند. آنها تغییرات باکتری روده را هنگام قرار گرفتن در معرض قهوه طی سه روز مورد بررسی قرار دادند و تغییرات عضلات روده بزرگ و کوچک و همچنین واکنش عضلات به قهوه را ثبت کردند.

این پژوهش نشان داد که رشد باکتری‌ها و میکروب‌های دیگر در مدفوع موجود در پتری‌دیش، با محلولی حاوی ۱.۵ درصد قهوه سرکوب می‌شود و گسترش آنها با سه درصد قهوه کاهش می‌یابد. قهوه بدون کافئین نیز همین اثرات را بر میکروبیوم روده دارد.

پس از اینکه موش‌ها قهوه را به مدت سه روز مصرف کردند، میزان کلی باکتری در مدفوع آنها کاهش یافت. پژوهشگران تاکید کردند که برای مشخص کردن "فیرمیکوت‌ها"(firmicutes) که باکتری‌های خوب هستند و "انتروباکتریاسیا" (enterobacteria) که تاثیر منفی دارند، به پژوهش بیشتری نیاز است. منبع: ایسنا برچسب ها: تاثیر مثبت ، قهوه ، روده

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تاثیر مثبت قهوه روده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۶۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع نخبگان و پژوهشگران دانشگاه هوایی شهید ستاری، گفت: بحمدلله امروز مجموعه دانشگاه هوایی شهید ستاری یک مجموعه منظم پای کار و علمی است و در عملیاتی شدن نیروی هوایی نقش اساسی را ایفا می‌کند.

وی نقش نخبگان و پژوهشگران دانشگاه شهید ستاری را در رفع مسائل و مشکلات نیروی هوایی بی‌بدیلی دانست و از پژوهشگران و نخبگان خواست که در این عرصه به نیروی هوایی کمک کنند، زیرا مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خطاب به اساتید و نخبگان دانشگاه هوایی، با بیان اینکه نقش شما برای آموزش جوانان و دانشجویان نقش بسیار مهمی است و الگوپذیری را باید در دانشجویان اجرایی کنید، باید جوانان را به شکلی در مسیر انقلاب اسلامی سوق دهیم که بتوانیم پویایی، شادابی و ارتقا را در نیروی الهی ببینیم.

وی تصریح کرد: سه وظیفه اصلی باید در این دانشگاه در اولویت قرار بگیرد؛ اول پرورش افسر عالم، دوم تولید علم و مسئله سوم اینکه باید به تربیت عالم و تولید علم برای تحول در نیروی هوایی جهت دهیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا و وجود جوانانی متخصص و ولایی، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور عزیزمان ایران است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید
  • کریستیانو رونالدوی کوچک؛ انتقاد ماریو گومز از بدنسازی و تغییرات عضلات مسوت اوزیل!
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی