Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا- مديرعامل اتحاديه مرکزي تعاوني هاي روستايي کشور گفت: در راستاي اهداف شبکه اتحاديه تعاونيهاي روستايي و با توجه به جايگاه مردمي اين مجموعه، براي جلوگيري از آسيب بيشتر به کشاورزان شهرستان طارم و رسيدن بازار به حد تعادل، خريد سير ادامه خواهد داشت.

به گزارش ايرنا، يدالله کشاورز شامگاه دوشنبه در حاشيه بازديد از بازار سير روستاي دستجرده شهرستان طارم در گفت وگو با خبرنگار ايرنا از خريد يک هزار تن سير تا پايان فصل برداشت اين محصول در طارم خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: براي آنکه قيمت فروش سير به حد نصاب خود برسد و براي جلب رضايت کشاورزان طارم از محل فروش سير، خريد اين محصول تا پايان فصل برداشت آن از طرف اتحاديه تعاوني هاي روستايي کشور ادامه دار خواهد بود.
کشاورز، در مورد پرداخت هزينه خريد سير به سيرکاران اظهار داشت: پرداخت با مهلت 10 روزه و به صورت چک ليست نزد بانک ها انجام خواهد شد.
مديرعامل اتحاديه مرکزي تعاوني هاي روستايي کشور با اشاره به برنامه ريزي هاي مناسب براي سر و سامان دادن به اوضاع بازار سير، خاطرنشان کرد: با توجه به بازديد انجام شده در محل بازار خريد و فروش سير طارم، گزارش جامع و مفصلي تهيه شده و در اختيار مقام هاي عالي مربوطه و وزارت جهاد کشاورزي براي تصميم گيري هاي بهتر در جهت ارتقاء وضعيت اين بازار در سالهاي آينده قرار خواهد گرفت.
** براي خريد حمايتي محصول سير پيگيري هاي لازم انجام شده است
مدير سازمان تعاون روستايي استان زنجان نيز گفت: براي جلوگيري از آسيب بيشتر به کشاورزان و با توجه به حجم بالاي سير توليدي در طارم پيگيري ها و هماهنگي هاي لازم براي خريد حمايتي اين محصول از سوي جهاد کشاورزي استان زنجان با وزرات جهاد کشاورزي انجام شده است.
محمد نوري در مورد حجم پايين خريد سير توسط اتحاديه تعاون روستايي اظهار داشت: خريد سير توسط بخش دولتي تعاون روستايي انجام نمي شود، بلکه اتحاديه تعاون روستايي شبکه اي از تعاون روستايي بوده و بخش غير دولتي اين مجموعه را تشکيل مي دهد و در حد توانايي، خريد سير آن هم به صورت توافقي انجام مي دهد.
اين مسئول خاطرنشان کرد: براي تسريع در کاهش مقدار انباشت عرضه سير و به تعادل رسيدن بازار، بعد از اتحاديه تعاون روستايي استان زنجان، اتحاديه مرکزي تعاوني هاي روستايي کشور نيز براي خريد سير تا پايان فصل برداشت به مقدار و قيمت تعيين شده اقدام خواهد کرد.
وي افزود: در صورت خريد حمايتي از طرف وزارت جهاد کشاورزي وضعيت بازار سير در طارم حتي در سالهاي آينده نيز سر و سامان خواهد گرفت.
به گزارش ايرنا، در سال زراعي 98-97 کار برداشت سير در 1800 هکتار از زمينهاي کشاورزي شهرستان طارم به اواسط خود رسيده که پيش بيني مي شود 72 هزار تن محصول برداشت و روانه بازار شود.
ارقام مورد کشت سير در شهرستان طارم، سير محلي طارم، سير صورتي، سير قرمز، سير سفيد و رقم آذرشهر است که بيشترين رقم مورد کشت اين شهرستان در سال زراعي جاري سير صورتي است.
کشت سير طارم در فصل پاييز صورت مي گيرد و برداشت اين محصول از اوايل ارديبهشت ماه شروع و تا اواخر خرداد ادامه مي يابد.
سير توليدي اين شهرستان با توجه به کيفيت بالايي که دارد همه ساله علاوه بر تامين نياز شهرستان و استان، به ساير نقاط کشور ارسال همچنين در صورت فراهم بودن بستر صادرات توسط بازرگانان به کشورهاي روسيه، آذربايجان و کشور‌هاي حوزه خليج فارس صادر مي‌شود.
سيرکاران شهرستان طارم از ابتداي بازار تاکنون از قيمت پايين خريد سير با توجه به هزينه هاي بالاي مراحل کشت، داشت و برداشت ناراضي هستند.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعيت (حدود 5 درصد جمعيت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کيلومتري شمال شرقي زنجان واقع شده و با استانهاي قزوين، اردبيل و گيلان همسايه است.
9886/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور

ایرج نوری دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت چند ساله صادرات دام زنده در کشور، گفت : هر سال تقاضا داریم با هدف حمایت از تولیدکنندگان دام زنده، صادرات از سر گرفته شود و امسال چنین درخواستی داریم.

وی با بیان اینکه چنانچه قرار باشد صادرات دام زنده انجام شود باید این کار در ماه‌هایی از سال که کمبود نداریم و دام زیاد است انجام شود، افزود: معمولا در طی سال دو بار دام زیاد یا به اصلاح «گله‌ریزان» داریم. یک بار از اوایل اردیبهشت تا ۱۵ تیر و یک بار هم از ۱۵ مهر تا اواخر آذر.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه معتقد است، چنانچه قرار باشد صادرات دام زنده از سر گرفته شود، نباید فرصت کنونی که در زمان مناسب صادرات قرار داریم را از دست بدهیم.

نوری با بیان اینکه طی سنوات اخیر صادرات دام زنده ممنوع بوده، ادامه داد: تنها در سال ۱۴۰۱ و آن هم برای مدت سه ماه صادرات دام زنده آزاد شد که در زمان مناسبی هم صورت نگرفت.

وی از ظرفیت قابل توجه صادرات دام زنده خصوصا در استانی مانند کرمانشاه یاد کرد و با بیان اینکه در سال‌هایی که پیک صادرات را داشتیم تا ۷۰۰ هزار راس دام سبک نیز توسط صادرکنندگان کرمانشاه صادر شد، خاطرنشان کرد: کمترین میزان صادراتی که در سال داشتیم نیز حدود ۲۲۰ هزار راس بوده که آن نیز به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت بود.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به مزایای صادرات دام زنده داشت که در درجه اول حمایت از تولیدکننده است و گفت: وقتی تولیدکننده دام مازاد را در بازار خارجی می‌فروشد، پول خود را نقد دریافت می‌کند، اما در بازار داخلی گاهی پول تولیدکننده چهار تا شش ماه بعد پرداخت می‌شود.

نوری اظهار کرد: از سوی دیگر وقتی تولیدکننده امکان صادرات دام خود را داشته باشد، رغبت بیشتری برای تولید خواهد داشت و افزایش تولید هم می‌تواند به تعدیل قیمت‌ها در بازار داخلی نیز کمک کند.

وی با بیان اینکه صادرات دام سبک زنده عامل گرانی گوشت قرمز در بازار نیست، گفت: بار‌ها این موضوع را به صورت کارشناسی و با دلایل مطرح کرده ایم، اما مورد توجه قرار نگرفته است.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه اظهار کرد: صادرات دام زنده صرفا برای دام‌های مازاد بر نیاز داخل انجام می‌شود و از همین رو باعث کمبود در بازار نخواهد شد.

نوری تاکید کرد: طی چند سال اخیر که امکان صادرات دام زنده فراهم نبود، باز هم شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار بوده‌ایم که این امر تایید می‌کند صادرات دام زنده عامل گرانی گوشت نیست .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • برنج هم از تورم جا نماند!
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد