Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-05@22:06:01 GMT

قیمت نفت برنت افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۹۵۷۷

قیمت نفت برنت افزایش یافت

پول‌نیوز - به دنبال بروز نشانه هایی از اینکه اوپک تا پایان امسال محدودیت تولید را ادامه خواهد داد و در حالی که تنش ها بین ایران و آمریکا همچنان در سطح بالایی قرار دارد، قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی افزایش داشت.


قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 10 سنت معادل 0.1 درصد افزایش به 72 دلار و 7 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 14 سنت معادل 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد افزایش به 63 دلار و 24 سنت رسید.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «پس از آنکه خبرهایی در مورد قصد اوپک برای تداوم کاهش تولید منتشر شد، قیمت نفت امروز را افزایشی آغاز کرده است.»

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به اضافه روسیه و چند تولید کننده دیگر از ابتدای امسال تولید نفت خود را کاهش داده اند. قرار است این گروه از تولید کنندگان در روزهای 25 و 26 ژوئن در مورد سیاست تولیدی خود رایزنی کنند، اما به گفته منابع آگاه در درون اوپک، این کشورها در حال بررسی موکول کردن این نشست به روزهای 3 و 4 جولای هستند. عربستان به عنوان بزرگترین تولید کننده عضو اوپک از تمایل خود برای ادامه کاهش تولید سخن گفته است.

در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر تهدید کرد در صورتی که ایران به منافع واشنگتن در خاورمیانه حمله کند با «نیروی عظیمی» مواجه خواهد شد. این تهدیدات ضد ایرانی پس از آن مطرح می شود که یک حمله راکتی در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد اتفاق افتاد.

بانک ای ان زد در تحلیل خود نوشته که افزایش تنش ها در منطقه خاورمیانه به معنای نگرانی از اختلال در عرضه نفت با بالا رفتن قیمت ها در بازار است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نفت برنت نفت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۹۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت موسوم به اوپک گزارش داد که عراق و قزاقستان مازاد تولید نفت خود را که حدود یک میلیون بشکه در روز است تا پایان سال جاری میلادی به طور کامل جبران خواهند کرد.

براساس گزارش المیادین، اوپک اعلام کرد که یک کارگاه آموزشی سازنده با قزاقستان، عراق و منابع ثانویه در مورد طرح‌هایی برای جبران مازاد تولید برگزار کرده است.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرآیند مبادله موفق با هدف به اشتراک گذاشتن برنامه‌های جبرانی برای عراق و قزاقستان برای مقادیر مازاد تولید در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس ۲۰۲۴ که در مجموع حدود ۶۰۲ هزار بشکه در روز برای عراق و ۳۸۹ هزار بشکه در روز برای قزاقستان بود، انجام شد.

اوپک اعلام کرد که برنامه‌های مشترک بین دو کشور به تفصیل نشان می‌دهد که کل مقادیر اضافی تا پایان سال جاری جبران خواهد شد.

وزارت انرژی قزاقستان ماه گذشته اعلام کرد که این کشور به توافق اوپک پلاس متعهد است و به تدریج مازاد تولید را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ در طول سال جبران خواهد کرد.

قزاقستان خاطرنشان کرد: در پی تصمیم پنجاه و سومین نشست کمیته نظارت وزرای مشترک، قزاقستان طرح جبرانی مفصلی را تهیه کرد که بر اساس آن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به تدریج مازاد تولید را جبران خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد