Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: این هنر نیست برای یک مسئول که بگویید ۳۰ یا ۵۰ درصد ارز ارز ناشی از صادرات به کشور بازنگشته است و بعد هم بگوید ما به قوه‌قضائیه گفته‌ایم. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به این سئوال که آیا سامانه اموال و دارایی مسئولان محرمانه خواهد بود یا خیر اظهار کرد: طبق قانون لیست اموال مسئولان محرمانه است و در آئین‌نامه‌ایی که تدوین شده، اگر تخلفی دیده شود، حسب مورد، موضوع به مراجع ذی‌صلاح اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه وزیر دارایی گفته 30 میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور بازنگشته است گفت: اولا باید سئوال کرد چرا به این افراد بی حساب و کتاب ارز داده شده است؟ قرار جامعه ما بر این نیست که نهادهای متولی بدون حساب و متاب اقدام کنند و بعد بگویند قوه‌قضائیه شناسایی و برخورد کند. بنابراین ابتدائاً تکلیف متوجه نهادهای متولی است. این هنر نیست برای یک مسئول که بگویید 30 یا 50 درصد ارز ارز ناشی از صادرات به کشور بازنگشته است و بعد هم بگوید ما به قوه‌قضائیه گفته‌ایم. فقط می‌آیند رسانه‌ای اعلام می‌کند که قوه‌قضائیه پیگیری کند. قوه‌قضائیه سراغ چه کسی برود؟ در مرحله بعد لیست می‌فرستند درحالی که علیه یکایک آنها باید شکایت کنند. اینکه یک لیست بفرستند، از اقدامات عجیبی است که در کشور ما باب شده است و همیشه هم قوه‌قضائیه پاسخگوی این اعمال و رفتار باشد.

وی افزود: ما به عنوان قوه‌قضائیه از اینکه اجرای قانون مطالبه شود، استقبال می‌کنیم. در مورد سئوالی که کردید، تا کنون گزارشی داده نشده است و اگر گزارش داده شود، ضمن اینکه از قصورشان کلایه‌مند هستیم، حتما وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهیم.

اسماعیلی در پاسخ به سئوال دیگری درباره آخرین وضعیت پرونده مرضیه امینی اظهار کرد: ما تعقیب و رسیدگی و بازداشت و صدور حکم، مبتنی بر گزارشات و اعمال مجرمانه منتسب به افراد است. در این قصه نه شغل و نه جنسیت موضوعیت ندارد. اصلا برای ما مهم نیست که کسی که عمل مجرمانه انجام می‌دهد بیکار است یا حرفه و شغل خاصی دارد. ما نگاه می‌کنیم که آیا عمل مجرمانه نسبت داده شده یا خیر. به فردی که اسم بردید، عمل مجرمانه نسبت داده شده و در حوزه اقدام علیه امنیت است. در حوزه اقدام علیه امنیت، وکلای خاص می‌توانند وکالت کنند که البته مجلس به دنبال اصلاح قانون است. فعلاً ماده 48 و تبصره آن لازم‌الاجراست و اگر قانون تغییر یابد، آنچه تغییر یافته را اجرا می‌‌کنیم. چه این محدودیت را کلاً بردار و چه مقرره‌ دیگری بگذارد، اجرا می‌کنیم.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سئوال دیگری درباره اعلام اسامی قضات مختلف و رویه رئیس جدید دستگا قضا در این خصوص افزود: در جهت ارتقا سلامت دستگاه قضا و برخورد با عناصر متخلف درون دستگاه، اهتمام جدی در قوه‌قضائیه در دوره جدید وجود دارد. اخیراً هم ریاست قوه‌قضائیه برای جدیت رسیدگی و بررسی و کشف جرم و برخورد با عناصر احتمالی متخلف در درون دستگاه قضا، دستوراتی را صادر کرده است. بعد از رسیدگی و صدور حکم، یک الزام قانونی داریم که مربوط به تبصره ماده 36 قانون است و این الزام را در مورد همگان فارغ از شغل و سمت افراد و اشخاص اجرا می‌کنیم. بنای ما در دوره جدید این نیست که متخلفان فقط از یک صنف را اعلام کنیم.

اسماعیلی در پاسخ به سئوال دیگری درباره پرونده پوری حسینی اظهار کرد: در ارتباط با فردی که اشاره شد، ما دو موضوع را درمرجع قضایی داریم. یک موضوع شکایتی است که قبلاً شخص خاصی علیه وی مطرح کرده بود که در دادسرا رسیدگی و منجر به قرار منع تعقیب شد. به این قرار اعتراض شد و به دادگاه رفت و دادگاه اعتراض را وارد دانست و قرار جلب به دادرسی صادر کرد. موضوع دیگری در ارتباط با واگذاری‌ها مطرح است که در این ارتباط، مسئولیت اولیه با هیئت‌های واگذاری است. اگر آن هیئت تصمیمی گرفت، مرجع بالادستی و ناظر یعنی هیئت داوری، ورود می‌کند. اگر در واگذاری عمل مجرمانه‌ای رخ بدهد، معتقدیم مرجع قضایی تکلیف دارد رسیدگی کند. در این ارتباط اخیراً گزارش‌هایی واصل شده و در مرحله بررسی مقدماتی است و فعلاً نمی‌توان اظهارنظر قضایی دقیقی انجام داد اما دستور موکد صدر شده تا با دقت بررسی‌های لازم انجام شود. تا جایی هم که خبر دارم درباره ممنوع الخروجی وی، تصمیم جدیدی گرفته نشده است.

پرونده احمد عراقچی دوباره به دادگاه ارسال شداسماعیلی: دوچرخه سواری برای بانوان منع قانونی نداردحکم محکومیت 2 جاسوس آمریکایی و عربستانی صادر شد

انتهای پیام/

R1332/P/S2,20/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید



هرمزگان-جام جم انلاین-مهدی دوستی استاندارهرمزگان،در آیین زنگ سلام معلم از افزایش سرانه فضای آموزشی استان در سال جدید با ساخت ۶۰۰کلاس درس جدید خبرداد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز 11 اردیبهشت در آیین زنگ سلام معلم اظهار داشت: افزایش سرانه‌ی فضای آموزشی یکی از سیاست‌های دولت بود که در سطح استان هرمزگان با جدیت دنبال شده است.


وی با تأکید بر توسعه و افزایش سرانه آموزشی در مناطق حاشیه‌ای بویژه در شهر بندرعباس، افزود: سال گذشته بیش از 800 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده شد و امسال هم برنامه ریزی برای احداث 600 کلاس درس جدید انجام شده است.


استاندار هرمزگان با پرداختن به نقاط قوت استان در حوزه آموزش و پرورش گفت: همان اندازه که پرداختن به نقاط قوت امید ‌آفرین است تلاش و تمرکز بر رفع 2 ضعف عمده‌ی آموزش استان نیز ضرورت دارد که یکی افزایش تعداد ورودی‌های کنکور استان به دانشگاه‌های برتر کشور و دوم ارتقاء میانگین نمرات دانش آموزان در آزمون‌های نهایی است.


وی با تاکید بر لزوم تکریم معلمان و افزایش سطح خدمات رفاهی ایشان تصریح کرد: همه‌ی ما هر چه آموخته‌ایم نتیجه آموزش و زحمت معلمان شریف بوده و به پاس آن در حوزه کیفیت دهی به خدمات رفاهی تلاش داریم، سال قبل در حوزه رفاهی معلمان اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال نیز اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌هایی جدید در حال اجرا، تقدیم جامعه فرهنگیان استان می شود.


نماینده عالی دولت خطاب به دانش آموزان گفت: شما وارثان تمدن بزرگ ایران اسلامی و پاسبانان قدرتمند خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای مکران هستید، شما وارث بزرگان و شاعران نامداری همچون حافظ و سعدی و مولانا هستید، باید خوب درس بخوانید و قوی باشید تا با دانش و تدبیر سکان مدیریت آینده استان را در دست بگیرید.


دوستی با اشاره به شرایط منطقه و لزوم افزایش قدرت کشور گفت: دانش آموزان عزیز قدر خود را بدانید شما بسیار مهم هستید و در جای مهمی قراردارید، در منطقه ما باید قدرتمند و مجهز به دانش و تجهیزات و تسلیحات روز باشیم تا دشمنان جرأت جسارت نداشته باشند.


احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از زحمات معلمان، خاطراتی از زندگی و منش شهید حسین اله پرست که مدرسه مزین به نام ایشان بود پرداخت و گفت: شهید اله پرست با سن و سال بسیار کمی که داشت اما فرماندهی شجاع بود و فرماندهی گردانی از لشکر ۴۱ ثاراله به فرماندهی سردارشهید سلیمانی را این جوان هرمزگانی برعهده داشت و دانش آموزان مدرسه ای که به نام این شهید عزیز مزین است راهروان راه پاکش هستند.


گفتنی است در این آیین از جمعی از معلمان نمونه استان هرمزگان تجلیل شد که فردا 9 نفر از ایشان در دیدار معلمان با مقام معظم رهبری شرکت خواهند داشت.در پایان مراسم زنگ سپاس معلم نیز به صدا در آمد.

دیگر خبرها

  • جهاددانشگاهی متولی برگزاری آزمون کتبی استخدام در آموزش و پرورش است/ تشریح مراحل مصاحبه و گزینش
  • با اختراع جدید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه کلید بهشت دست شماست و نه در ادعای مبارزه با ناهنجاری صادق هستید!
  • با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • هشدار! به خط قرمز نزدیک می‌شوید
  • پول بیت‌المال پس گرفته شد حامیان بابک زنجانی شاکی شدند!
  • آقای سعید آقاخانی، ما تحمل می‌کنیم، اما دل خودتان نسوخت؟
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • وزیر ورزش به تغییر نام استقلال واکنش نشان داد
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید