Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@07:25:58 GMT

تجلی همه اسماءحسنی خدا در وجود امام مجتبی(ع)

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۴۲۲۲

تجلی همه اسماءحسنی خدا در وجود امام مجتبی(ع)

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه خدا تمام اسماءحسنی را در وجود امام حسن(ع) مستقر کرده، گفت: امام حسن(ع) در کودکی با حضور در مسجد همه سخنان نبوی(ص) را شنیده و برای حضرت زهرا(س) بازگو می‌کرد این نشان می‌دهد که ما باید بین کودکان و مسجد انس برقرار کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد جامع غدیر(ضرابخانه) به سخنرانی پرداخت و با تبریک ولادت امام حسن(ع)، اظهار کرد:‌ خداوند در آیه تطهیر مقام پنج‌تن آل عبا که امام حسن(ع) نیز از آنها است را بالاتر از انبیاء سلف معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت تهران افزود: خداوند به پنج‌تن آل عبا(ع) نوعی طهارت داده است که مقام آنها حتی از حضرت ابراهیم(ع) بالاتر قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه خداوند تمام اسماء حسنی و صفات وجودی خود را در مخزن وجودی امام حسن مجتبی(ع) مستقر کرده است، تصریح کرد:‌ امام حسن(ع) و امام حسین(ع) با اینکه کودک بودند قرآن آنها را به عنوان ابناء رسول الله(ص) و حجت در صحنه مباهله معرفی کرده است.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) قدرت تصرف تکوینی دارند، ابراز کرد: سوره مبارکه «هل اتی» در شان آل عبا نازل شده است، روزه نذر برای سلامتی امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بود وقتی خداوند قبول کرد و آنها سلامت یافتند این دو امام(ع) در سن کودکی هم روزه گرفتند و در همراهی با امیرمومنان امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) افطار خود را به مسکین، یتیم و اسیر دادند. آیات قرآن درس‌های فراوانی از فضایل حسنین را برای ما بیان کرده که در معرض تعلیم و مباهات ما قرار داده است.

 

وی افزود: ائمه معصومین(ع) از جمله امام حسن(ع) به عهد خود وفا می‌کردند با این حال از خدا می‌ترسیدند از روزی که شر آن پراکنده است و فزع همه عرصه محشر و قیامت را گرفته است زیرا هر کس معرفت بیشتر داشته باشد ترس او از خدا افزون‌تر است.

 

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: ائمه معصومین(ع) همواره اینگونه بودند که خود از مزایای دنیا استفاده نمی‌کردند و دیگران را بهره‌مند و همیشه دیگران را اطعام می‌کردند، ماه مبارک رمضان فقرای محل خود را شناسایی کنید و برای آنها طعام تهیه کنید، ائمه معصومین(ع) غذا به مستمندان می‌رسانند و بسیار انفاق می‌کردند.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم اضافه مال خود را انفاق می‌کنند اما ائمه معصومین(ع) آنچه را که مورد علاقه شان بود، می بخشیدند، تاکید کرد: انفاق ائمه معصومین(ع) برای بهشت و جهنم نبود بلکه صرفاً برای کسب رضای الهی بود، در سوره هل اتی ائمه معصومین(ع) کمک خود را به زبان نیاوردند بلکه خدا باطن آنها را بیان می‌کند؛ کسی باطن خود ار اصلاح کند خدا ظاهر او را مطابق باطن نشان می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه امام حسن(ع) با حضور در مسجد سخنرانی‌ها، آیات و تمام مطالب پیامبر(ص) را در منزل کامل برای حضرت زهرا(س) بیان می‌کردند، گفت: این حرکت امام حسن(ع) درس می‌دهد که ما باید فرزندان خود را به مسجد ببریم که آیات و روایات را فراگرفته و برای والدین بیان کنند.

 

حجت الاسلامصدیقی با استناد به روایتی از امام حسن(ع) بیان کرد: هر کس سخن می‌گوید بداند که خداوند آن را می‌شنود بنابراین از گناه دوری کنید.

 

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: تا زنده هستید خداوند روزی شما را تامین می‌‌کند بنابراین تحریم حواس شما را از یاد خدا دور نکند، ترس از تحریم تنها سروصدای آنهایی است که به رزاقیت خدا ایمان ندارند.

 

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان مجلس خراسان جنوبي خبرگزاری شبستان اصفهان بیرجند مسجد کانون های مساجد روزنامه موزه فضایل اهل بیت ولادت امام حسن مجتبي ع فضایل اخلاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم هواداران اراکی به رختکن (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، در یکی از مهیج‌ترین مسابقات فصل فوتبال ایران سبزپوشان اراکی در  ورزشگاه امام خمینی برابر پرسپولیس قرار گرفتند و در پایان پس از اینکه تابلوی ورزشگاه نتیجه 4 بر 4 را نشان می‌داد، در ضربات پنالتی موفق به شکست تیم سرحال اوسمار ویرای برزیلی شدند.
این پیروزی آلومینیوم را به جمع 8 تیم برتر جام حذفی در فصل جاری رساند و سبب شد تا مجتبی حسینی بیشتر از گذشته جای خود را در قلب اراکی‌ها و هواداران تیفوسی آلومینیوم باز کند.

مصاف پرسپولیس و آلومینیوم حواشی پرشماری داشت، ولی یکی از نادرترین حواشی این مسابقه حضور لیدرهای باشگاه در رختکن تیم و شعرخوانی و تمجید از مجتبی حسینی بود که شبی رویایی را برای آنها رقم زد.

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • صبر سرمربی سایپا در انزلی لبریز شد!
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • هجوم هواداران اراکی به رختکن (عکس)
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس