Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@19:13:52 GMT

روحانی به آذربایجان غربی رفت

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۵۱۴۱

روحانی به آذربایجان غربی رفت

حجت الاسلام دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران امروز /سه شنبه/ به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، خدماتی و زیربنایی وارد فرودگاه ماکو در شمال آذربایجان غربی شد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی در فرودگاه ماکو از رییس جمهوری و هیات همراه استقبال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: دستور روحانی به دستگاه‌ها درخصوص رونق تولید

افتتاح سد کرم آباد و شبکه آبیاری پایاب آن به عنوان یکی از بزرگترین طرح های اقتصاد مقاومتی کشور، افتتاح سدهای انحرافی «بویلاپوش» خوی و سد سردشت، بهره برداری از نیروگاه برق آبی و تصفیه خانه سردشت و شهر ربط، افتتاح سد سیلوه، کانال انتقال آب جلدیان به دریاچه ارومیه و شبکه آبیاری پایاب این سد و ورزشگاه ۶ هزار نفری سلماس از جمله مهمترین طرح های افتتاحی در سفر یکروزه روحانی به شمار می رود.

بر اساس اعلام استاندار آذربایجان غربی، در سفر یکروزه رییس جمهوری به این استان ۲۷ طرح عمرانی، خدماتی و زیربنایی با چهار هزار و ۴۶۵ میلیارد تومان هزینه کرد بهره برداری می شوند.تعدادی از مسئولان و وزرای دولت از جمله «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی و «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان، رییس جمهوری را در این سفر همراهی می کنند.

آخرین سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۹۷ / حدود ۶ ماه پیش / به وقوع پیوست که طی آن راه آهن ارومیه – مراغه افتتاح و اولین مسافران قطار نیز با بدرقه دکتر روحانی به مشهد مقدس عازم شدند.
دکتر حسن روحانی از طریق فرودگاهی وارد آذربایجان غربی شد که با اهتمام دولت تدبیر و امید و به صورت جهادی در منطقه آزاد ماکو احداث شده و طی سال گذشته به بهره برداری رسیده است.آذربایجان غربی با حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۷ شهرستان بوده و دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان برای جبران عقب ماندگی های گذشته در این استان سرمایه گذاری کرده است.
 

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز پرسپولیس آذربایجان غربی افتتاح طرح روحانی سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در نخستین کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، ارمنستان نامزد برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی بانوان تاثیر گذار شده بود و حالا در سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان به ارمنستان، خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان برای برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور در سومین روز سفر خود به ارمنستان با خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان دیدار داشت و در این دیدار زمینه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی بین دو کشور بررسی شد.

در این دیدار سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، مصطفوی مدیرکل حوزه اسناد بین‌المللی و دیوسالار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همراهی می‌کردند.

چنین نشست‌های از بعد دیپلماسی همسران مقامات کشورها حائز اهمیت است که دور دوم این کنگره در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار خواهد شد.

اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱ ، به ابتکار جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در تهران برگزار شد. در این کنگره ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار و عمدتا سطح بالای کشورهایی چون ارمنستان، چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون،صربستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، سوریه، لبنان و روسیه حضور داشتند.

این نشست در سه سطح شخصیت‌های فرهنگی، علمی، وزیران و بانوان اول و نیز سلبریتی‌ها برگزار شد و همسران مقامات عالی‌رتبه از جمله همسر نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، عراق، قرقیزستان، صربستان، گینه، نیجریه، سریلانکا و رییس شورای مرکزی زنان ترکمنستان همچنین فرستاده ویژه رییس جمهور سوریه سخنرانی کردند.

یکی از دستاوردهای این کنگره امضا ۱۰ سند و تفاهم‌نامه دوجانبه بود، نمایشگاهی نیز از دستاوردهای بانوان ایرانی در حاشیه این اجلاس برپا شده بود.

 

دیگر خبرها

  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • علامت استاد حقیقی داشتن تزکیه برای تسخیر قلوب است