Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@21:34:08 GMT

تأیید مرگ زن جوان مبتلا به تب کنگو در یزد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۵۱۵۷

تأیید مرگ زن جوان مبتلا به تب کنگو در یزد

به گزارش جهان نيوز، دکتر «محمدرضا دهقانی» در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این‌که یک سری از بیماری‌ها در حوزه بهداشتی خط قرمز نظام سلامت هستند، اظهار کرد: با توجه به این‌که حوزه سلامت هر روز با انواع و اقسام مرگ‌ها مواجه است، وقوع بعضی از مرگ‌ها در این حوزه بسیار مهم و حائز اهمیت است که انتشار آن مستلزم صرف زمان و بررسی‌های دقیق‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که بیماری‌هایی نظیر تب کریمه کنگو و هاری در عین حالی که قابل کنترل هستند می‌توانند مرگ آفرین باشند، افزود: مرگ زن ۱۹ ساله‌ای که برای درمان به یزد منتقل شده بود در اثر ابتلاء به تب کریمه کنگو بوده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه با اشاره به این‌که چرخه اپیدمیولوژیک این بیماری قطعاً در شهرستان زابل اتفاق افتاده و هیچ ارتباطی با یزد نداشته است، گفت: تشخیص این‌که بیماری وارده به استان باشد یا بیماری جای دیگری اتفاق افتاده و سپس وارد استان شود بسیار حائز اهمیت و قابلیت پیگیری مستمر دارد.

دکتر دهقانی با بیان این‌که چرخه انتقال تب کریمه کنگو در استان یزد وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این زن که در یزدی هم نبوده است در این استان مبتلا به بیماری نشده و متأسفانه بعد از مراجعه به مراکز درمانی ابرکوه و یزد بعد از ورود به مرحله تشخیص فوت کرد.

این مسئول با تاکید بر لزوم اهمیت مطالعه راه‌های انتقال تب کریمه کنگو، اظهار کرد: راه‌های انتقال این بیماری از مشاغلی نظیر کشاورزی، دامداری، قصابی، چوپانی و کار در کشتارگاه بیشتر است.

وی در پایان گفت: برای پیشگیری از ابتلاء به تب «کریمه کنگو» استفاده از وسایل محافظتی از جمله دستکش، چکمه و روپوش به هنگام تماس با دام توصیه می‌شود هم‌چنین مردم از خرید گوشت از مراکز غیر معتبر و تماس بدون محافظ با دام جداً خودداری کنند. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری

اعرابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری در همایش تجلیل از فعالان و حامیان عرصه سلامت استان گفت: اشتغال در عرصه سلامت، نعمتی بزرگ از سوی خداوند است چراکه فعالیت برای احیای جان مردم، مراقبت از سلامت و پیشگیری از بیماری هاست.

وی افزود: همواره خودمراقبتی، رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به بیماری مقدم بر امر درمان است.

اعرابی اضافه کرد: اجرای برنامه غربالگری پرفشاری خون در قالب پویش ملی سلامت، سبب شد بیش از ۱۰ هزار نفر در استان از بیماری خاموش و بی علامت فشارخون بالای خود مطلع شوند و این یعنی پیشگیری از ۱۰ هزار نیازمند دیالیز در آینده.

بیشتر بخوانید

سلامت برای همه با پزشکی خانواده

وی افزود: ایجاد و توسعه شبکه‌های بهداشت یکی از افتخارات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، بطوری که هم اکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان به خدمات سطح یک بهداشت دسترسی دارند.

اعرابی ادامه داد: اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و برنامه «سلامت خانواده و نظام ارجاع» نیازمند مشارکت همگانی است.

در پایان این مراسم از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • ده‌ها کشته بر اثر سیل در تانزانیا و کنگو
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران