Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-08@13:51:19 GMT

اعزام ۱۱۵۰ مبلغ دینی از قم به بقاع متبرکه سراسر کشور

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۵۸۷۳

اعزام ۱۱۵۰ مبلغ دینی از قم به بقاع متبرکه سراسر کشور

 مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام هزار و ۱۵۰ مبلغ دینی از قم به بقاع متبرکه برای اجرای طرح ضیافت الهی خبر داد.

حجت الاسلام هادی شفیع زاده در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طرح ضیافت الهی برای نهمین سال متوالی در ماه مبارک رمضان در جوار امام زادگان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این طرح را استفاده از ظرفیت ایام مبارک رمضان در جوار امام زادگان عنوان کرد و افزود: در ماه مبارک رمضان اماکن مقدسه دارای شور و حال خاصی است بنابراین این طرح با استفاده از ظرفیت این اماکن در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: هزار و ۱۵۰ نفر از طلاب علوم دینی حوزه علمیه قم به امام زادگان و مناطق محروم اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان از ظرفیت مبلغان بومی که طلابی ساکن در جوار امام زادگان هستند نیز استفاده می‌شود، افزود: در این طرح از هزار و ۸۰۰ نفر از مبلغان بومی شامل ائمه جماعات، روحانیون ساکن در مراکز امامزادگان و مبلغان حاضر در روزهای آخر هفته در امام زادگان استفاده می‌شود.

حجت الاسلام شفیع زاده بیان کرد: در طرح ضیافت الهی به برپایی خیمه‌های معرفت اقدام شده است که مبلغان در خیمه‌های معرفت امامزادگان شامل کارشناس کودک، کارشناس پرسش و پاسخ و غیره می‌شود.

وی گفت: در طرح ضیافت الهی محفل جز خوانی در امام زادگان واجب التعظیم برگزار خواهد شد.

مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: جلسات تفسیر با حضور متخصصان تفسیر در استان‌ها که شامل ۶۵ نفر متخصص تفسیر و عمدتاً اساتید حوزه هستند، برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مراسم افطاری ساده در بقاع شاخص برای روزه داران برگزار خواهد شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بقاع متبرکه مبلغان دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اعزام زائران کردستانی به سالگرد ارتحال امام (ره)+فیلم

معاونان سپاه بیت‌المقدس و استانداری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان جزئیات اعزام زائران کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل(ره) را تشریح کردند. - اخبار استانها -

سرهنگ سعید شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج به تشریح جزئیات اعزام زائران کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل(ره) پرداخت و اظهار داشت: امسال 4 هزار نفر از زائران و شیفتگان حضرت امام(ره) در این برنامه در تهران شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سخنران این برنامه طبق سال‌های گذشته، مقام معظم رهبری است، گفت: زائران همه کشور به ویژه استان کردستان از بیانات راهبردی حضرت آقا بهره‌مند خواهند شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با ذکر اینکه در همین زمینه؛ کمیته‌های مختلفی از جمله پشتیبانی، فرهنگی، ثبت‌نام و اعزام زائران و... تشکیل شده است، افزود: همه دستگاه‌ها جهت برگزاری باشکوه این برنامه اعلام آمادگی کرده تا سیزدهم و چهاردهم خردادماه زائران کردستانی اعزام شوند.

شعبانی بیان کرد: از 7 کمیته تشکیل شده، 2 کمیته «ثبت‌نام و اعزام» متعلق به سپاه کردستان بوده که در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم ویژه ثبت‌نام اقشار مختلف انجام و 160 دستگاه اتوبوس نیز زائران را جابجا خواهد کرد.

عبدالله‌ رشیدی‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه 4هزار نفر از مردم ولایت مدار کردستان در سالروز رحلت به امام خمینی(ره) به مرقد مطهر اعزام می‌شوند.

وی گفت: از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌ها جهت حضور مشتاقان و زائران به حرم مطهر و برگزاری باشکوه برنامه‌های ویژه سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) استفاده شده است.

معاون استاندار کردستان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها جهت اعزام باشکوه پای کار آمده و قول مساعد داده‌اند، افزود: امیدواریم امسال زائران پرشور و شوق‌تر از سنوات گذشته اعزام شوند. استانداری نیز جهت پذیرایی و تدارکات لازم همکاری خواهد کرد.

اکبر محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اهمیت، نقش و جایگاه حضرت امام(ره)، از تمهید مقدمات ویژه بزرگداشت باشکوه مراسم سالگرد ارتحال امام راحل(ره) خبر داد و عنوان کرد: اعتبار لازم جهت تهیه ملزومات سفر اختصاص خواهد یافت.

.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • جزئیات اعزام زائران کردستانی به سالگرد ارتحال امام (ره)+فیلم
  • استخدام بیش از ۱۵۰۰ ماما در کشور/ حمایت ویژه دولت از ماما‌ها
  • اعزام سفیران کریمه اهل بیت(س) به سراسر کشور در دهه کرامت
  • نقش و تأثیر زنان فرهیخته مسلمان در ارتقا اندیشه دینی بررسی می شود
  • نوای خوشِ هزار دف؛ از کردستان تا سراسر ایران
  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات «بازی دراز» اعلام شد
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • ۴۰۰۰ زائر از کردستان به حرم امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند