Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@14:29:23 GMT

«سالوینی» از پوتین پول گرفته تا اروپا را نابود کند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۶۱۸۵

«سالوینی» از پوتین پول گرفته تا اروپا را نابود کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، «خی فرهوفستات» رهبر اتحاد لیبرال-دموکرات‌ها برای گروه اروپا و عضو بلژیکی پارلمان اتحادیه اروپا «ماتئو سالوینی» وزیر کشور و معاون اول نخست‌وزیر ایتالیا را به مناظره و چالش سیاسی دعوت کرد.

«فرهوفستات» وزیر کشور ایتالیا را متهم کرد که «از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای نابود کردن اروپا پول گرفته است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتشار یک ویدئو در صفحه توئیتر خود خطاب به سالوینی چنین گفت: شما و دوستان راست افراطیتان مارین لوپن (رهبر حزب اتحاد ملی فرانسه)، نایجل فراژ (پرچمدار برگزیت)، هاینتس- کریستیان اشتراخه (رهبر حزب آزادی اتریش) و ویکتور اوربان (نخست وزیر راست گرای افراطی مجارستان) به طور مرتب از پوتین برای نابودی برنامه‌ریزی شده اتحادیه اروپا پول دریافت کرده‌اید.

«خی فرهوفستات» در ادامه افزود: من شما را به یک چالش رو در رو دعوت می‌کنم؛ چرا که این حق مردم است بدانند چه برنامه شیطانی در ذهن دارید. به من بگویید در کجا می خواهید این بحث را انجام دهید، در بروکسل یا ایتالیا؟ من در آنجا خواهم بود.

این درحالیست که سالوینی معاون نخست‌وزیر ایتالیا پیشتر در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده بود که اگر اتحاد جدید جناح راست در انتخابات آتی اتحادیه اروپا قدرت را به دست گیرد ممکن است موضع این اتحادیه درباره تحریم های روسیه تغییر کند.

معاون نخست‌وزیر ایتالیا در این خصوص گفت: همه مردمِ خوب بر سر این مسئله که باید تحریم ها لغو شود، توافق دارند. من همچنان بر این باورم که ما به تحریم ها نیازی نداریم. موضوع حذف آنها همه مردمِ خوب را با هم متحد می کند.

«ماتئو سالوینی» در پاسخ به این سوال که چه زمانی ممکن است تحریم های روسیه لغو شود، گفت: اجازه دهید رهبری اتحادیه اروپا را به دست گیرم، پس از آن بررسی می کنم.

کد خبر 4623014

منبع: مهر

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در اظهاراتی عنوان کرد هیچ همبستگی میان کشورهای اتحادیه اروپا در مواجه با سیاست بلوک در قبال روسیه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، بورل در سخنرانی در دانشگاه آکسفورد گفت: تمامی کشورهای اتحادیه اروپا این ارزیابی (که روسیه تهدیدی برای موجودیت است) را ندارند. برخی کشورهای اتحادیه اروپا می‌گویند که روسیه تهدیدی علیه موجودیت ما نیست و دوست خوبی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اکثریت کشورهای اتحادیه اروپا چنین نظری ندارد اما چندین کشور با چنین دیدگاه پیدا می‌شوند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: دوگانگی سیاسی حال حاضر در آمریکا باعث تاخیر نیم ساله در ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین در زمان جنگ شده است.

بورل افزود: نیمی از سال زمان زیادی است و می‌تواند به معنای تفاوت در پیروزی یا شکست باشد.

وی در ادامه گفت: موجودیت اوکراین به ما وابسته است. من می‌توانم با قطع کمک‌ها، ۲ هفته‌ای به جنگ پایان دهم. اگر تامین تسلیحات برای اوکراین را قطع کنم، اوکراین نمی‌تواند مقاومت کند، تسلیم خواهد شد و جنگ به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه