Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@21:32:36 GMT

اقامه نماز باعث تعالی روح و تربیت انسان بالنده می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۷۳۶۷

اقامه نماز باعث تعالی روح و تربیت انسان بالنده می‌شود

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان امروز، 31 اردیبهشت ماه در اولین نشست شورای توسعه و ترویج اقامه نماز استان که با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت نماز از منظر قرآن و احادیث و اولویت نماز در دستورات خداوندی، اظهار کرد: در نزول قرآن کریم و کلام الهی، آیات مربوط به نماز در اولویت بوده و اینها نشانگر جایگاه نماز در میان فرائض الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأکید بر اینکه باید تمام تلاش ما در راستای توسعه فرهنگ اقامه نماز و انس دانش آموزان با قرآن معطوف شود، افزود: اگر دانش‌آموزان با نماز مانوس شوند، همین اقامه نماز در زندگی آنان تاثیر می‌گذارد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود : اگر دانش‌آموزان با معارف قرآنی آشنا و برای اقامه نماز ترغیب شوند، اقامه نماز موجب تعالی روح آنان و تربیت انسان بالنده می‌شود .
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در اجلاسیه نماز، تاکید وزیر محترم به موضوع نماز و اهتمام دست اندرکاران امر، بیان کرد: اگر برنامه های نماز در مدارس نهادینه شود در تربیت دینی دانش آموزان تاثیر خواهد گذاشت و منجر به اقدامات مثبت می‌شود.
قربانی با بیان اینکه یکی از دستور کار های شورای آموزش و پرورش استان با حضور مسئولان امر به موضوع اقامه نماز اختصاص خواهد یافت، عنوان کرد: باید یکی از اقدامات شورای توسعه و ترویج اقامه نماز، احداث نمازخانه در مدارس پرجمعیت و جلب مشارکت خیرین و اولیای آن‌ها در این زمینه باشد.
وی در پایان برنامه‌ریزی برای اقامه نماز جماعت در مدارس با حضور ائمه جماعت ادارات به صورت هفته ای دو روز علاوه بر حضور ائمه جماعات روحانی مدارس و توانمندسازی امامان جماعت را از دیگر برنامه‌های پیشنهادی شورا عنوان کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده انتظامی استان اردبیل بعدازظهر دوشنبه در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل اظهار کرد: در تولید و گسترش امنیت و حس خوشایند در این زمینه خبرنگاران و صاحبان رسانه‌ها نقش آفرین اصلی هستند و امیدواریم این حرکت توسعه نظم و امنیت را در جامعه منجر شود.

سردار جواد تقوی خاطرنشان کرد: پیش از این در قالب همیاران پلیس تعامل و ارتباط خوبی را با مجموعه آموزش و پرورش داشتیم که آثار مثبت این فعالیت را در کاهش وقوع جرایم به ویژه به حداقل رساندن تخلفات راهنمایی و رانندگی در بین خانواده‌ها شاهد بودیم.

وی اهمیت کار زیربنایی را با محوریت مدارس در گسترش مفاهیم ارزشی و انسانی یادآور شد و بیان کرد: ما باید تمامی فعالیت‌های آموزشی و فرهنگسازی را از دل مدارس آن هم در گروه‌های سنی پایه آغاز کنیم تا در فرآیند رشد نوجوانان و جوانان این آموزش‌ها مؤثر و تأثیرگذار باشد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: با همراهی دانش آموزان خبرنگار پلیس بیش از هر زمان دیگر به وظیفه خطیر خود مسلط عمل کرده و انتظار بهبود فرآیندها را داریم.

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز بر اهمیت جهاد تبلیغ و تبیین اشاره و اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در این سنگر نقش آفرین اصلی هستند.

کلام الله صفری خاطرنشان کرد: دانش آموزان در کنار حضور مؤثر در سنگر تعلیم و تربیت در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی نقش آفرینی می‌کنند که این خود حرکتی پسندیده و شایسته به نظر می‌رسد.

کد خبر 6098671

دیگر خبرها

  • رسالت معلم تربیت انسان در طراز مقام توحیدی است
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو