Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، باد و باران دیروز مردم برخی مناطق استان ایلام را غافلگیر کرد و در آخرین روزهای تقریباً گرم اردیبهشت ماه بارش‌های رگباری اکثر مناطق استان را در بر گرفت.

البته این بارش‌ها خساراتی در پی داشت به طوری که در شهرستان آبدانان دو نفر بر اثر صاعقه جان خود را از دست دادند.

۲ نفر کشته در آبدانان

در بارش‌های دیروز صاعقه و وزش باد شدید بود در اکثر مناطق استان صاعقه در روستای گنداب شهرستان آبدانان جان دو نفر از هم استانی‌ها را گرفت و علاوه بر آن موجب تخریب برخی دیوار خانه‌ها و آسیب رسیدن به عشایر چادر نشین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار آبدانان در همین ارتباط اظهار داشت: بر اثر طوفان و رعد و برق شب گذشته در سطح شهرستان به علت افتادن درخت بر روی چادر یکی از عشایر منطقه گنداب دو نفر از همشهریان جان خود را از دست دادند.

سیروس مرادحاصلی افزود: همچنین به صاعقه و وزش باد به عشایر و دامداران منطقه خساراتی وارد کرده است.

تلف شدن ۹۶ رأس گوسفند بر اثر برخورد صاعقه در ایلام

اما صاعقه تنها در آبدانان خسارت نداشت بلکه در شهرهای مختلف استان نیز موجب تلف شدن تعداد زیادی از دام‌ها و حتی اراضی کشاورزی مردم شد.

فرمانده انتظامی استان ایلام در همین حال اظهار داشت: روز گذشته با ورود سامانه تندری و رگباری به استان شاهد تلفات احشام و خسارت دیدن عشایر زحمتکش در نقاط مختلف استان بودیم.

سردار نورعلی یاری افزود: در پی تماس‌های تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد صاعقه با گله احشام در روستای قنات آباد شهرستان سیروان، مأموران پلیس بلافاصله جهت بررسی موضوع به محل اعزام و مشخص شد ۸۴ رأس گوسفند در این حادثه تلف شده است.

فرمانده انتظامی استان همچنین تصریح کرد: طبق گزارش مأموران انتظامی در حادثه‌ای دیگر و برخورد صاعقه با گله گوسفندان یکی از عشایر بخش زرنه ۱۲ رأس گوسفند نیز تلف شده است.

وی اعلام کرد: همچنین در برخورد صاعقه با زمین‌های کشاورزی مهران، ۲۰ هکتار از مزارع گندم درآتش سوخت و همچنین بارش باران و تگرگ نیز به زمین‌های کشاورزی و باغات سیروان آسیب رساند.

گرم شدن هوای استان

در همین حال مدیر کل هواشناسی استان با اعلام این که بیشترین میزان بارش‌های دیروز در ایستگاه باران سنجی، در طولاب بخش سیوان با ۲۶ میلی متر به ثبت رسیده است، افزود: کم کم باید منتظر گرم شدن هوا باشیم.

ناصر ملکی افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که از اواخر هفته و هفته آینده روند افزایش محسوس دما رخ خواهد داد.

کد خبر 4623303

منبع: مهر

کلیدواژه: خسارت صاعقه سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروش رودخانه ورگر آبدانان در استان ایلام (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه هیجان‌انگیز برخورد رعدوبرق با آب رودخانه! (فیلم) قزل‌اوزن دوباره جان گرفت (فیلم) ورود رودخانه‌ها به دریاچه ارومیه (فیلم)

دیگر خبرها

  • وارد آمدن خسارت به ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان ایلام
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • خروش رودخانه ورگر آبدانان در استان ایلام (فیلم)
  • انتقال آذوقه به عشایر روستاهای آبدانان
  • ثبت بیشترین بارش باران در ایستگاه در روستای انجیره آبدانان
  • خروش رودخانه ورگر آبدانان در ایلام | ویدئو
  • فیلم/خروش رودخانه ورگر آبدانان در استان ایلام