Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: 150 لیتر بر ثانیه با حفر هفت چاه در شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار، به تامین آب آشامیدنی شهرهای استان افزوده می شود.

محمد طاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس تعیین وضعیت منابع آبی استان سمنان شدت کمبود آب در شهرهای سمنان به دلیل بارش های مطلوب باران در ماه های اخیر همانند سال های گذشته بحرانی و نگران کننده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: بیش از 15 میلیارد ریال از محل اعتبارهای استانی برای حفر چاه در مناطق شهری سمنان تخصیص یافته و اجرای طرح حفر چاه در شهرهای استان سمنان تاکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان ادامه داد: شهرهای سمنان و شاهرود در شرایط عادی آبرسانی با کمبود 200 و 250 لیتر برثانیه آب مواجه هستند که با حفر چاه های جدید درصدد کاهش این کسری هستیم.
طاهری تصریح کرد: حفر چاه راهکار موثر برای رفع 100 درصدی کمبود آب آشامیدنی در مناطق پرجمعیت استان سمنان نیست و باید اجرای طرح انتقال آب از سایر حوزه ها به سمنان هرچه سریع تر اجرایی شود.
وی اضافه کرد: اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی و انتقال آب به بخش صنعت و خانگی می تواند به جبران کسری آب در بخش آب آشامیدنی سمنان و شاهرود کمک کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: صرفه جویی در مصرف راهکار مهم جلوگیری از قطعی آب در فصل گرم سال است و مردم با فرهنگ سازی و با جدیت به این مهم توجه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، میزان تولید آب در استان سمنان سالانه یک میلیارد و 250 میلیون متر مکعب است، اکنون ذخایر آب زیر زمینی در این استان 150 میلیون متر مکعب کمبود دارد و میزان تولید و مصرف آب در بخش های مختلف به طور نسبی برابر است.
سرانه مصرف آب به صورت روزانه در استان سمنان 250 لیتر برثانیه است در حالی که این رقم در کشور 204 لیتر برثانیه است، اکنون بیش 262 هزار انشعاب آب آشامیدنی در استان سمنان وجود دارد و 100 درصد جمعیت شهری این استان از آب باکیفیت بهره مند هستند.
براساس آمار سمنان 1.5 درصد مشترکان آب آشامیدنی کل کشور را داراست.
7339/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آبفا حفر چاه استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد روستا ظهر شنبه در نشست با شهرداران شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران افزود: همه شهرهای استان در مسیر آلایندگی نفت جنوب هستند و شامل دریافت عوارض آلایندگی شدند.

وی بیان داشت: وصول عوارض آلایندگی کار سخت و طاقت فرسایی است و مسئولان شهرداری‌ها باید در حوزه عمرانی و مبلمان شهری این اعتبارات را هزینه کنند.

روستا تصریح کرد: دغدغه ما مصرف بهینه این تخصیص‌ها و جهت دهی به سمت طرح‌های عمرانی است و انتظار می‌رود شهرداری‌های سه شهر بزرگ استان، فهرستی از طرح‌های عمرانی برای بهبود فضای شهری ارائه دهند.

وی افزود: از محل آلایندگی، اعتبارات برای طرح‌های عمرانی در راستای بهبود فضای شهری اختصاص خواهد یافت.

کد خبر 6096278

دیگر خبرها

  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد
  • کشف محموله های قاچاق در سمنان و میامی