Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@02:19:20 GMT

دست ترامپ برای فرمان حمله نظامی بسته شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۱۱۴۲

دست ترامپ برای فرمان حمله نظامی بسته شد

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، کمیته‌ اعتبارات مجلس نمایندگان آمریکا با اضافه شدن متممی به لایحه بودجه دفاعی آمریکا که خواستار سلب اختیارات ویژه رئیس‌جمهور این کشور برای اعلان جنگ بدون مشورت با کنگره در برخی موارد خاص است، موافقت کرد.

اعضای این کمیته با ۳۰ رأی موافق و ۲۲ رأی مخالف با تصویب این متمم که خواستار ابطال قانون موسوم به «اختیار استفاده از نیروی نظامی» (AUMF) است موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اختیار استفاده از نیروی نظامی» قانونی است که کنگره آمریکا بعد از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا به تصویب رساند. این قانون به رئیس‌جمهور آمریکا اجازه می‌دهد بدون مشورت با کنگره از زور نظامی برای مبارزه با «گروه‌های تروریستی» استفاده کند.

منتقدان این قانون می‌گویند بعد از حملات ۱۱ سپتامبر، از آن به عنوان توجیه برای وارد شدن به ۴۱ درگیری در ۱۸ کشور دنیا استفاده شده است.

«باربارا لی»، تهیه‌کننده این طرح در سخنانی گفت: «ظرف ۱۸ سال گذشته، روشن شده که AMUF به روسای جمهور آمریکا- تمامی روسای جمهور- اجازه جنگ‌افروزی در همه جای دنیا در هر زمان را داده است.»

این متمم برای تبدیل شدن به قانون، بایستی در قالب لایحه بودجه دفاعی آمریکا به تصویب رسیده و سپس به امضای رئیس‌جمهور این کشور برسد.

«باربارا لی» سال گذشته هم خواستار اضافه شدن متمم مشابهی به لایحه بودجه دفاعی آمریکا شده بود که با تصویب آن موافقت نشد.

 

برنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ کنگره حمله نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ویولا آمهرد» (Viola Amherd) رئیس جمهور سوئیس امروز یکشنبه اعلام کرد که کشورش به اوکراین تسلیحات عرضه نخواهد کرد؛ زیرا قانون وضعیت اضطراری در این مورد اعمال نمی شود.

رئیس جمهور سوئیس در مصاحبه با روزنامه «بلیک» (Blick) در این ارتباط گفت: قانون وضعیت اضطراری مطرح نشده است. حق وضعیت اضطراری فقط در مواقع ضروری مانند بحران کووید- ۱۹ قابل استناد است.

«ویولا آمهرد» در این خصوص ادامه داد: پارلمان در حال حاضر در حال بررسی اصلاحیه قانون تجهیزات نظامی است.

به گزارش اسپوتنیک، این در حالیست که مسکو بارها نسبت به ارسال تدارکات نظامی به کی یف هشدار داده و تاکید کرده است که این تدارکات تنها به درگیری ها دامن می زند و هیچ شانسی برای تأثیرگذاری بر نتیجه مستقیم عملیات نظامی ویژه روسیه ندارد.

کد خبر 6097507

دیگر خبرها

  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین