Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایونیر نچرال ریسورس، اعلام کرد که حدود یک چهارم از کارگران خود را برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تقویت ارزش سهامداران کاهش داده است. آفتاب‌‌نیوز : یکی از بزرگترین تولیدکنندگان حوزه نفتی در ایالتِ نیومکزیکو اعلام کرد: حدود یک چهارم از نیروی کار خود را برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تقویت ارزش سهامداران اخراج کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 پایونیر ۲۳۰ کارگر خود را در هفته جاری در ادارات مرکزی و اداره‌های حوزه پرمین اخراج  و ۳۰۰ نفر دیگر را هم در آوریل از کار بیکار کرد.
این شرکت انتظار دارد ۱۰۰ میلیون دلار از طریق کاهش هزینه‌ها به دست آورد و همچنان در میدان رقابت با همتایانش باقی بماند.
منبع: ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حوزه نفتی کاگران سهامداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور

به گفته رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس، ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات مورد نیاز کشور توسط این استان تولید می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ابوالفتح مرادی صبح امروز شنبه در یک نشست خبری اظهار داشت: سازمان تات مغز متفکر جهاد کشاورزی است و وظیفه پشتیبانی و حمایت علمی وفنی وزارتخانه برای افزایش تولید در کشور را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه این حمایت و تولید دانش فنی و پشتیبانی علمی به چند طریق انجام می‌شود، افزود: یکی از آنها انجام طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی کشاورزی است که مشکلات بخش کشاورزی را احصاء و راه حل ارائه می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس تعداد پروژه‌های تحقیقاتی در دست اجرا در سال گذشته را 258 مورد اعلام کرد که 114 مورد آن طی سال گذشته پایان یافت.

مرادی عنوان کرد: در اویل انقلاب و قبل از آن ارقام گندم 2 تا 3 تن در هکتار بود، اما به لطف مراکز تحقیقاتی که 34 مرکز تحقیقات استانی را شامل می‌شود و همگی زیرمجموعه تات هستند، با اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و معرفی ارقام گیاهی منتسب امروز تولید گندم در هکتار به بالای 10 تن رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات فارس بزرگترین مرکز استانی سازمان تات است که در بیش از 80 درصد معرفی ارقام گندم نقش و مشارکت فعال داشته است.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس، تعداد مقالات علمی و پژوهشی چاپ شده در سال گذشته توسط این مرکز را 172 عنوان مقاله اعلام کرد که 85 مقاله یا تعداد نیمی از آن در مجلات کیو وان به چاپ رسیده‌اند.

مرادی با بیان این نکته که اصلاح و معرفی ارقام گیاهی فرآیند طولانی 12 تا 15 سال را طی می‌کند تا به جامعه هدف معرفی شود، گفت: از منظر طرح‌های تحقیقاتی برای حل مشکلات بخش کشاورزی، سال گذشته 19 رقم گیاهی معرفی شد که 6 رقم آن به گندم اختصاص یافت که 3 رقم گندم نان و 3 رقم گندم دوروم بود.

وی تصریح کرد: ارقام گیاهی موجود عمر مفید 5 تا 6 ساله دارند و بعد از طغیان نهادها، پتانسیل عملکرد را از دست می‌دهند و ارقام مقاوم‌تر باید جایگزین شود.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جمعیت دنیا دائم در حال افزایش است و نیاز به غذای بیشتری داریم، گفت: مجبوریم ارقام را به روز و همچنین ارقام مقاوم تری را معرفی کنیم.

مرادی ادامه داد: از نظر اقتصادی اگر فقط ارقام گندم آبی معرفی شده 500 کیلوگرم افزایش محصول نسبت به رقم قبلی داشته باشد، حدود یک میلیون تن گندم بیشتر تولید می‌شود و اگر قیمت گندم را هر کیلو 15 هزارتومان در نظر بگیریم (قیمت سال قبل) میزان 15 هزارمیلیارد تومان ارزش افزوده برای بخش کشاورزی کشور در هر سال ایجاد می‌شود.

به گفته وی؛ گندم آبی در استان فارس 143 هزارتن افزایش محصول دارد.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس یکی دیگر از اقدامات این مرکز که اثر بخشی زیادی دارد را تولید هسته‌های اولیه بذری اعلام کرد و افزود: هسته‌های اولیه بذری غلات نسبت به سال 1401 تولید 2 برابری داشته‌اند. 

مرادی با بیان اینکه 30 درصد هسته‌های اولیه بذر غلات مورد نیاز کشور توسط استان فارس تولید می‌شود، عنوان کرد؛ در سال 1402 مرکز تحقیقات کشاورزی فارس 226 تن هسته اولیه بذری غلات تولید کرد که این تعداد تولید هسته اولیه بذری پتانسیل تولید 550 هزار تن بذر گواهی شده دارد و این تعداد بذر گواهی شده پتانسیل تولید 8 میلیون تن دانه گندم، جو و تریتیکاله را دارد. 

وی در خاتمه یادآور شد: از نظر اقتصادی تولید 226 تن هسته اولیه بذری علاوه بر نیاز 27 شرکت تولید کننده بذر فارس، نیاز شرکت‌های بذری 16 استان دیگر را هم تامین و از خروج سالانه 2 میلیارد دلار ارز جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/424.

دیگر خبرها

  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید