Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش خبرنگار مهر، سید کمال‌الدین میر جعفریان صبح چهارشنبه در نشست هم اندیشی با شهرداران خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اولین توصیه به شهرداران حرکت در مسیر یک برنامه مدون و مشخص و پرهیز از آزمون و خطا در کارها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه شهرداران باید برای مجموعه شهرداری خود یک طرح جامع کاری تهیه کنند، بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی جامعه شهرداری‌ها باید در راستای ایجاد یک درآمد پایدار حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میر جعفریان با بیان اینکه شهرداری‌هایی که درآمد پایدار ایجاد کنند از حمایت حداکثری برخوردار خواهند بود، ادامه داد: نمی‌توان انتظار داشت که با راه‌حل‌های موقت و به صورت مُسکن مشکلات جامعه را حل کرد.

وی افزود: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که در شهرستان‌های خراسان‌جنوبی وجود دارد ایجاد درآمد پایدار کار سختی نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: اگر از خام فروشی محصولات پرهیز کنیم هم می‌توانیم درآمد پایدار شهری ایجاد کرده و هم برای شهروندان ایجاد سود و درآمد داشته باشیم.

میر جعفریان گفت: یکی از مهمترین مسائل مد نظر شهرداران ساخت و سازهای بی رویه و غیر استاندارد در محدوده و خارج از محدوده شهری است که در این زمینه قانون برای شهرداران تکلیف و اختیار مشخص کرده است.

وی اظهار کرد: اگر نسبت به ساخت و سازهای غیر مجاز توجه لازم را نداشته باشیم در آینده با معضل حاشیه‌های شهری و سکونت‌گاه‌های غیر مجاز رو به رو می‌شویم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: سکونت‌گاه‌های غیر مجاز مسائل و مشکلات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی را نیز برای شهروندان به وجود می‌آورد.

میر جعفریان با اشاره به حوادث طبیعی اخیر در کشور به ویژه سیل فروردین ماه، ادامه داد: این حوادث یک زنگ هشدار به ویژه در زمینه ایمن‌سازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری است چرا که در مواقع بحرانی چون زلزله امدادرسانی به این مناطق با سختی فراوان رو به رو می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ساخت و سازها باید نظارت‌ها از منظر ایمنی به صورت جدی‌تر دنبال شود، یادآور شد: هر شهرداری که بودجه عمرانی خود را به ۷۰ درصد کل بودجه برساند از کمک‌های دولتی بهره‌مند می‌شود.

کد خبر 4623589

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان جنوبی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند

طلبه‌ها و اساتید مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) به همراه بسیجیان شهر خضری دشت بیاض به کمک مردم دهستان کرغند شتافتند.

این تیم برای لایروبی منازل و کوچه‌ها به دهستان کرغند اعزام شدند. 

سیل در دو روز گذشته دهستان کرغند و برخی روستا‌های خراسان جنوبی را در نوردید و خساراتی به بار آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد
  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • ۱۶۰۰ روستای کردستان از ارتباط پایدار و با کیفیت برخوردار هستند
  • کوهستان «پرآو» پتانسیل برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی غارنوردی را دارد
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • طرح ملی جهادآبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند