Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@23:54:21 GMT

اولین زن گوینده اخبار بی‌بی‌سی درگذشت

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۵۲۳۳

اولین زن گوینده اخبار بی‌بی‌سی درگذشت

  نانسی وینتون اولین زنی که به عنوان گوینده اخبار در شبکه بی بی سی فعالیت می‌کرد در سن ۹۳ سالگی درگذشت.   به گزارش خبرآنلاین، وینتون در ژوئن سال ۱۹۶۰ میلادی به عنوان گوینده اخبار در شبکه بی بی سی انتخاب شد که در واقع واکنشی بود شبکه تلویزیونی «آی تی ان» که از سال ۱۹۵۵ یک مجری اخبار زن به نام «باربارا مندل» را استخدام کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فران آنسورث مدیر اخبار و امور جاری شبکه بی بی سی در بیانیه‌ای گفت: «به خانواده و دوستان نانسی وینتون تسلیت می‌گوییم. اکنون که ما میزبان زنانی مستعد در عرصه اجرا، تدوین، فیلم و گزارش در اخبار بی بی سی هستیم، باید به گذشته بنگریم و به پیشروهایی، چون «نانسی وینتون» به عنوان اولین گوینده زن اخبار شبکه بی بی سی ادای احترام کنیم.»

مدیران بی بی سی در دهه ۶۰ میلادی از تصمیم استخدام وینتون به عنوان یک تجربه یاد می‌کردند و معتقد بودند او به اندازه کافی جدی است تا بتواند بر پیش‌قضاوت‌ها در رسانه‌هایی چیره شود که می‌گفتند زنان برای خواندن اخبار مهم مناسب نیستند.

وینتون در سال ۱۹۶۴ در مصاحبه‌ای با دیلی میل عنوان کرد که از تبعیض‌ها و تعصبات رنج دیده است. وی تا سال ۱۹۷۵ نیز تنها زنی بود که گویندگی اخبار بی بی سی را بر عهده داشته بود و پس از آن در «آنجلا ریپون» برای گویندگی اخبار ساعت ۹ شب شبکه انتخاب شد.

در سال ۱۹۶۱، وینتون به شبکه «آی تی اِن» پیوست و تا بازنشستگی به عنوان خبرنگار رادیو و تلویزیونی به فعالیت خود ادامه داد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بی بی سی شبکه تلویزیونی گوینده خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت

امیر ملکی‌پور قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا به دلیل عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش ایرنا، امیر ملکی‌پور قهرمان اسبق سنگین وزن جودو کشورمان، جمعه شب به دلیل عارضه قلبی درگذشت.

ملکی پور سال‌ها عضو تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان بود. وی مدال طلای مسابقات جوانان آسیا، مدال‌های تورنمنت‌های مختلف و چندین دوره قهرمانی مسابقات کشوری را در کارنامه خود داشت.

سرویس ورزشی ایرنا درگذشت ملکی‌پور را به خانواده وی و جامعه جودو کشور تسلیت می‌گوید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • صحبت های زهره هراتیان درباره درگذشت دکتر اشرفی: هر مسابقه‌ای باید تحت نظر فیفا باشد؛ آمبولانس و دکتر آنجا نبود!
  • عکس| استایل خاص نانسی عجرم در لس‌آنجلس
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت
  • قهرمان اسبق ایران درگذشت
  • عضو سابق تیم ملی جودو ایران درگذشت