Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت جام از تولد نسل دهم آهوان در سایت تحقیق، تکثیر و پرورش آهوی چشمه گل در این شهرستان خبر داد.

محمد جواد علی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با به ‌دنیا آمدن سه راس بره آهو در حال حاضر تعداد آهوان در حال پرورش در سایت تحقیق، تکثیر و پرورش آهو در این شهرستان به تعداد 13 راس می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این سایت تکثیر و پرورش با هدف احیاء گونه آهو و با انتقال 11 راس آهو از پناهگاه حیات وحش شیراحمد سبزوار، ‌از سال 89 تاکنون کار تکثیر و پرورش آهو را در این شهرستان برعهده داشته است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت جام گفت: با توجه به تعداد گونه‌های متولد شده که به بیش از 60 راس رسیده بود‌ طی دو نوبت در سال 92 تعدادی از آهوهای متولد شده در سایت در عرصه‌های طبیعی شهرستان رها شدند.
علی پور افزود: نتایج بررسیهای صورت گرفته تاکنون حاکی از موفقیت آمیز بودن و انطباق کامل آهوان با شرایط محیطی این زیستگاه دارد.
وی ادامه داد: طی سالهای 92 تا 94 تعداد 58 راس آهو در دشت چشمه گل رها شدند و در حال حاضر در مناطق مستعد این شهرستان افزون بر 200 راس آهو در حال پرورش است.
سایت 15 هکتاری تحقیق، تکثیر و پرورش آهوی چشمه گل تربت جام در فاصله 15 کیلومتری شمال تربت جام قرار دارد.
شهرستان تربت جام در فاصله 165 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
1922/7494

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدورت آب شرب جوانرود در پی طغیان چشمه کاوات

‍ به دلیل شدت بارندگی و کدورت چشمه شهرستان جوانرود، آب این شهرستان با افت فشار یا قطعی مواجه می‌شود. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، طی اطلاعیه از احتمال افت فشار و کمبود آب در شهرستان جوانرود خبرداد که به دلیل کدورت چشمه منبع آب به دنبال شدت بارش‌ها رخ داده است.

در این اطلاعیه آمده است که به علت طغیان چشمه کاوات و بالا رفتن کدورت آب چشمه مذکور که یکی از منابع اصلی تأمین آب شهر جوانرود و روستاهای مسیر روانسر است، این چشمه تا اطلاع ثانوی از مدار بهره برداری خارج شده و تأمین آب شهر جوانرود و روستاهای مسیر روانسر از سایر منابع شامل: چاه‌های مناطق بله زین، سردم و همچنین به مدار آوردن چاه شماره یک تم تم صورت می پذیرد.

لذا با توجه به محدود بودن ظرفیت تأمین منابع مذکور احتمال افت فشار و کمبود آب وجود دارد و از مشترکان درخواست داریم در مصرف آب صرفه جویی کرده و از مصارف غیر ضروری اجتناب کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه
  • تولد گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد/ کشت و صنعت بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش کشور
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • کدورت آب شرب جوانرود در پی طغیان چشمه کاوات