Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:26:04 GMT

داشتن جامعه ایمن و سالم نیازمند فرهنگ سازی است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۶۷۵۵

داشتن جامعه ایمن و سالم نیازمند فرهنگ سازی است

تبریز- ایرنا- فرماندار ویژه مرند با اشاره به اهمیت داشتن جامعه ایمن و شهر سالم گفت: فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم برای ایمن سازی و سالم نگهداشتن جامعه ضروری است.

به گزارش ایرنا، داود گرشاسبی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان، ضمن تاکید بر حل مشکلات در حوزه سلامت اظهار داشت: مسوولین باید فهم مشترک از مشکلات موجود داشته و با اقدام مشترک آن را رفع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: همه باید با تمام رسالتی که نسبت به شهر داریم پای کار بوده و با استفاده از تجارب خود و ایده های نو، از محدودیت های موجود خارج شویم.
فرماندار ویژه مرند با اشاره به اهمیت داشتن جامعه ایمن و شهر سالم گفت: فرهنگ سازی و ترویج و آگاه سازی مردم برای ایمن سازی، از همه جوانب باید صورت گیرد.
وی به استقبال کم مردم از برنامه های غربالگری شبکه بهداشت در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: ضروری است فرهنگ سازی کرده و اطمینان بین مردم و غربالگران ایجاد شود تا مردم نیز به این حوزه وارد شده و تعامل داشته باشند.
گرشاسبی تاکید کرد: سمن ها، ادارات و فضای مجازی نیز باید در راستای استقبال مردم از طرح های غربالگری شبکه بهداشت همکاری کرده و به داشتن جامعه سالم کمک کنند.
وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم کنترل فعالیت اغذیه فروشی ها در سطح شهر گفت: توجه به سلامت مردم، موضوع مهمی است و همه باید در جهت سلامت و امنیت غذایی بطور جدی تلاش کنند.
فرماندار ویژه مرند همچنین با اشاره به تلاش دستگاه های متولی در محقق شدن تصفیه خانه شهر و پیش تصفیه فاضلاب کشتارگاه اظهار داشت: دستگاه های متولی در این خصوص بیشتر توجه داشته و موانع را برطرف کنند زیرا که با تحقق این موارد، مشکلات دیگر نیز برطرف خواهد شد.
9916/3071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت فرهنگ جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، یوسف نوری استاندار مازندران در جلسه شورای ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت مازندران که با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد گفت: مشکلات جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در تامین مسکن و دیگر مجوز‌های خدماتی باید مورد اهتمام قرار بگیرد و دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های مازندران باید همه نظام مسایل و مطالبات خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را حل و فصل و عملیاتی کنند و ارجاع آن به مرکز استان پذیرفتنی نیست.

استاندار مازندران ارادت مردم دیار علویان به ائمه اطهار علیهم السلام، آموزش‌های قرآنی و ترویج ارزش‌های اسلامی و دفاع از مرز‌های کشور و حرمین شریفین و جانفشانی‌های رزمندگان ۲۵ کربلا را زبانزد کشور دانست و افزود: نامگذاری مناطق شهری و روستایی مازندران با ارزش‌های شهدایی انجام شود.

نوری با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره شهدای استان که مقرر است در مهر ماه امسال برگزار شود، بیان کرد: در این بخش نیز باید از ظرفیت همه مردم و دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

او با تاکید بر این که روش‌های نوین برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مازندران از طریق دانشگاه و دستگاه‌های فرهنگی استان باید بیش از پیش تقویت شود، تصریح کرد: باید همه مردم را در بخش‌های فرهنگی مشارکت بدهیم.

همچنین در پایان این جلسه از پنج دستگاه صدا و سیمای مازندران، شرکت گاز، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و اداره کل دامپزشکی استان به عنوان دستگاه‌های برتر در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • مسدود شدن مسیر دسترسی به آبشار لوه؛ مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • مسیر آبشار لوه مسدود شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است
  • خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم