Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به موضوع توقیف مطبوعات گفت: توقیف یک نشریه به سبب تخلف از مصوبه شورای عالی امنیت ملی، موقت است و سقف این توقیف نیز در قانون جدید دو ماه در نظر گرفته شده است. آفتاب‌‌نیوز : غلامحسین اسماعیلی در نشست مسئولان و اصحاب رسانه با آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه، افزود: تبصره 2 ماده 5 قانون مطبوعات صراحت دارد که مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای مطبوعات لازم الاتباع است و در صورت تخلف؛ دادگاه می‌تواند نشریه متخلف را به طور موقت تا دو ماه توقیف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، وی ادامه داد: ابلاغ این مصوبه با قوه قضاییه نیست؛ بلکه با شورای عالی امنیت ملی و حسب مورد با وزارت ارشاد است؛ بنابراین در قوه قضاییه تکلیفی در رابطه با این مصوبه نداریم.
*نشریه صدا رفع توقیف می شود
اسماعیلی گفت: در مورد نشریه صدا نیز قرار شد همین اتفاق رخ دهد؛ بنابراین این نشریه رفع توقیف خواهد شد و به حیات خود ادامه می‌دهد؛ البته رسیدگی به تخلفات آن در دادگاه و با حضور هیئت منصفه انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: شورای نگهبان الزام قاضی به متابعت از نظر هیئت منصفه را غیر شرعی می‌داند، با این وجود در سال‌های اخیر که من در دادگستری تهران حضور داشتم، بیش از 95 درصد، نظرات هیئت منصفه را دادگاه مراعات کرده است؛ یعنی مغایرت نظرات هیئت منصفه با دادگاه‌ها کمتر از 5 درصد بوده است.
سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به موضوع کفالت و پذیرش پروانه نشر که در سخنان مدیران مسئول رسانه‌ها مطرح شد، گفت: این امر یک موضوع حقوقی است. جایی که قرار کفالت است، باید بین کفیل و مکفول عنه دو شخص باشد؛ ما وثیقه را از صاحب وثیقه قبول می‌کنیم؛ اما هیچکس نمی‌تواند کفیل خودش بشود؛ کاسب هم نمی‌تواند با جواز کسبش کفیل خودش شود؛ اما می‌تواند کفیل دیگری شود؛ بنابر این دارنده پروانه نشر نیز نمی‌تواند با پروانه خودش کفالت خودش را بکند؛ اما هر کدام از شما مدیران مسئول رسانه‌ها با پروانه خود می‌توانید کفالت دیگری را انجام دهید.
*اتهام فرد بازداشت شده رسانه ای ربطی به شغل او ندارد
وی با اشاره به اظهارات یکی از اصحاب رسانه مبنی بر بازداشت برخی عناصر رسانه‌ای، گفت: درست است یک نفر در بازداشت است؛ اما بازداشت این فرد ارتباطی با حوزه رسانه ندارد؛ نه بابت مقاله و نه بابت کار رسانه‌ای بوده است؛ بلکه آن فرد به اتهام اقدام علیه امنیت و اخلال در نظم عمومی در کف خیابان بازداشت شده است.
اسماعیلی گفت: درست است آن فرد شغل رسانه‌ای دارد، اما برخوردی که با او شده، هیچ ارتباطی به حوزه رسانه نداشته و براساس گزارش ضابطین پرونده‌ی او در مرحله تحقیقات مقدماتی است.
وی اضافه کرد: تعامل بین همه بخش‌ها و قوا و اصحاب رسانه در جهت امید آفرینی، آگاهی بخشی، اجرای عدالت، توجه واقعی به مردم در پرتو امر خداوند، رضایتمندی و افزایش اعتماد عمومی به کارآیی نظام می‌باشد.
منبع: ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قوه قضاییه توقیف نشریه قانون مطبوعات نشریه صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

معاون سخنگوی سازمان ملل در واکنش به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکا گفت: ما همیشه اعلام کرده ایم که حامی آزادی بیان و برگزاری مسالمت آمیز اعتراضات هستیم.

به گزارش مشرق از سازمان ملل، «فرحان حق» معاون سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص بازداشت حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا و همچنین نگرانی دانشجویان یهودی مشغول به تحصیل در این دانشگاه ها گفت: «ما همیشه اعلام کرده ایم که حامی آزادی بیان و برگزاری مسالمت آمیز اعتراضات هستیم. اگر این اعتراضات با اظهارات نفرت انگیز علیه دیگران مانند یهودیان همراه باشد، ما با آن مخالف هستیم. اما حق اساسی مردم برای اعتراض مسالمت آمیز باید رعایت شود.»

از معاون سخنگوی سازمان ملل سوال شد، آمریکا یک بسته جدید نظامی به ارزش 61 میلیارد دلار به اوکراین اختصاص داده است. آیا دبیرکل سازمان ملل معتقد است این کمک ها به حل بحران اوکراین کمک می کند؟

فرحان حق پاسخ داد: ما امیدواریم حل مساله اوکراین از طریق مذاکره محقق شود. اما درحال حاضر دبیرکل سازمان ملل معتقد است شرایط برای مذاکره مهیا نیست.

دیگر خبرها

  • ستاره رئال امضای هم‌تیمی‌هایش را جعل می‌کند!
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • ببینید | واکنش جالب روزنامه‌نگار ایتالیایی به انتقال مهدی طارمی به اینتر
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی
  • واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا