Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از آغاز تدوین سند سیاست گذاری و برنامه راهبردی برای احیاء و بازآفرینی مجموعه بازار بزرگ تهران با مشارکت بازاریان و هم چنین گروه های کارشناسی و تخصصی خبر داد.به گزارش بلاغ،عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به همراه کاوه حاجی علی‌اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران و ابوالفتح شادمهری مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران و جمعی از مسئولان شهرداری منطقه 12  ضمن بازدید میدانی سه ساعته از بخش های مختلف بازار بزرگ تهران همچون تیمچه ها،  راسته ها، پاساژها، مساجد، تکایا و گذرهای مختلف، در جریان اقدامات دفتر توسعه محله ای  و  فعالیت های کالبدی – اجتماعی  برای ساماندهی بازار  قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

       

در جریان این بازدید گلپایگانی درباره اقدامات مورد نیاز بازار تهران گفت: ابتدا بایدکارهای انجام شده در سال های گذشته را مورد مطالعه و بررسی قرار بدهیم، تا بتوانیم بر اساس نیازهای امروز و چشم اندازآینده بازار تهران، به اقدامات اجرائی دست بزنیم. 

معاون شهرسازی و معماری شهر تهران افزود: بازار تهران  به عنوان یکی از دارایی های شهر و شهروندان تهرانی یکی از موضوعات مهم شهری است که شوربختانه اکنون تبدیل به مسئله شده است و باید از جنبه های شهرسازی و معماری،  اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی ، ایمنی ، حمل و نقل بار و مسافر،  منظر و زیبایی شناسی شهری مورد توجه جدی قرار بگیرد. 

گلپایگانی ادامه داد: با توجه به قدمت قابل توجه بازار تهران به عنوان یکی از هسته های اولیه شهر و  با در نظر گرفتن تجربه های مشابه فضاهای این چنینی، بازار تهران مکان خوبی برای جذب گردشگر و ساخت و سازهای مرتبط با موضوع گردشگری و اقتصاد مبتنی بر فرهنگ و تاریخ است و در این زمینه همکاری و هماهنگی با میراث فرهنگی و گردشگری مورد نظر است به گونه ای که تاکنون زمینه های خوبی برای اقدام مشترک فراهم شده است. 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به حجم گسترده تبادلات اقتصادی در بازار و توسعه روز افزون فعالیت های تجاری  عنوان کرد: به نظر می رسد این مسئله برای ویژگی های منحصر به فرد بازار تهران یک  تهدید باشد، به همین دلیل نیاز به اندیشیدن و تبیین چشم انداز آینده بازار تهران دیده می شود. 

گلپایگانی از گفتگو با تمامی فعالان و دستگاه هایی که در بازار تهران کار کرده اند خبر داد و گفت: تلاش داریم نقطه نظرات تمامی بخش هایی که در شهرداری تهران در بازار فعالیت و خدمت رسانی دارند را بشنویم تا بتوانیم با برنامه ریزی به سمت حل مسائل  برویم. 

وی افزود: هم چشم انداز بازار در شهر تهران را باید در مقیاس کلان بررسی و تبیین کرد و هم از مسائل فوری و اقدامات عاجل نباید غافل شد. 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه دفتر توسعه محلی  مستقر در بازار تهران با توجه به شناختی که از مشکلات محلی دارد، می تواند در این زمینه کمک کند،گفت: با این کار، مدیریت شهری می تواند با تشخیص درست اولویت ها در زمینه اقدامات فوری عملیات خود را با تأیید مراجع ذیصلاح به خصوص میراث فرهنگی شروع کند. 

گلپایگانی افزود: ما باید برای حل مسئله بازار یک سند راهبردی طراحی کنیم،تا این میراث بین نسلی حفظ شود. 

وی گفت: شهرداری تهران به منظور انجام درست این کار دست یاری به سمت تمامی صاحبنظران این حوزه دراز می کند و من فکر می کنم ظرفیت خوبی در بین کسبه بازار به این منظور وجود دارد و باید از این افراد حتماً نظرخواهی شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۹۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مسئول دبیرخانه شهر اسلامی گفت: به‌منظور بهره‌مندی از حکمت‌های پنهان و آشکار شهر اسلامی، به‌ویژه معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی و سبک زندگی اسلامی، پس از یک دوره رکود با مطالعات جامع و کاربردی، دبیرخانه شهر اسلامی در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد.

علی‌محمد ظهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان شهری است که از دیرباز از فرهنگ و تمدنی کهن و ریشه‌دار برخوردار بوده است و این شهر همواره بر تارک افتخارات جلوه‌گری کرده است، تا جایی که نقطه اوج آن را می‌توان در ظهور مکتب حکمت، هنر و معماری و شهرسازی در اصفهان دانست.

وی افزود: به‌منظور پاسداشت این پیشینه گهربار و بهره‌مندی از حکمت‌های پنهان و آشکار شهر اسلامی، به‌ویژه معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی و سبک زندگی اسلامی، پس از یک دوره رکود با مطالعات جامع و کاربردی، دبیرخانه شهر اسلامی مجدد در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد.

مسئول دبیرخانه شهر اسلامی گفت: دبیرخانه شهر اسلامی حدود ۱۵ سال پیش با توجه به سخنان مقام معظم رهبری درباره ضرورت اسلامی شدن شهرها و اینکه اصفهان می‌تواند مصداق و معنا کننده شهر اسلامی در کل جهان اسلام باشد، شکل گرفت.

ظهرابی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های مدیریتی فرهنگی و نخبگان صاحب‌نظر، پیوست برنامه‌های شهر اسلامی را تدوین و در ترویج اصول و فرهنگ شهرنشینی ایرانی-اسلامی از طریق بهره‌مندی از مطالعات گذشته وبا برنامه‌ریزی به اقدامات عملیاتی و اجرایی بپردازیم.

کد خبر 747723

دیگر خبرها

  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • نگاه تمدن آفرین در عرصه معماری و شهرسازی و بازآفرینی لازم است
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور