Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@06:42:54 GMT

وقوع زلزله 3.6 ریشتری در مریوان

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۳۴۰۱

زلزله ای به قدرت 3.6 ریشتر (مقایس امواج درونی زمین) ساعت 7 و 59 دقیقه و 51 ثانیه روز پنجشنبه نقطه صفر مرزی شهرستان مریوان در استان کردستان را لرزاند. ناطقان: از مرکز لزره نگاری ایران، ساعت 7 و 59 دقیقه و 51 ثانیه روز پنجشنبه دوم خرداد زمین لرزه ای در عمق 10 کیلومتری زمین با عرض جفرافیایی 35.68 درجه شمالی مرز عراق و کردستان - حوالی مریوان (کردستان) رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نزدیکترین شهرها به این زمین لرزه مریوان با 24 کیلومتر، چناره و بویین سفلی با 28 کیلومتر بودند و نزدیکترین مراکز استان به آن نیز سنندج در 98 کیلومتری و کرمانشاه در 178 کیلومتری است.

آرتیکاس اقبال سرپرست فرمانداری مریوان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این زمین لرزه در شهر مریوان احساس نشده است، اظهار داشت: مرکزیت این زمین لرزه در خاک عراق گزارش شده و با توجه به مجاروت آن دستگاه های لرزه سنج آن را ثبت کرده اند.

شهرستان مریوان در 125 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و از قمست غرب خود به شهر پنجوین در استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق با 100 کیلومتر مرز متصل است.

کردستان از استان های مرزی کشور است که 227 کیلومتر مرز با شمال عراق دارد. منبع: ایرنا برچسب ها: زلزله ، مریوان ، کردستان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: زلزله مریوان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت۲ وقف جدید در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد کاروند صبح چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران از ثبت دو وقف جدید در شهرستان مریوان خبر داد و اظهار کرد: واقف خیر اندیش ملأ محمد زبردست یک دانگ از شش دانگ یکباب مغازه واقع در ۴ راه اصلی مریوان با مساحت ۶ متر با نیت هزینه‌های مسجد ویس قرنی شهر مریوان وقف کرد که به عنوان اولین وقف سال ۱۴۰۳ شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین واقف خیر اندیش جبار فاتحی یک باب مغازه با حق سرقفلی واقع در شهر مریوان به مساحت ۷ متر مربع را با نیت مساجد شهر مریوان وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اعلام تعداد وقف‌های جدید سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته ۷۸ وقف جدید در استان کردستان به ثبت رسید که از این تعداد ۳۱ مورد مربوط به شهرستان سقز، ۱۹ مورد شهرستان مریوان، ۱۲ مورد شهرستان بیجار و چهار وقف نیز در شهرستان بانه به ثبت رسیده که بیش از ۹۰ درصد نیات وقف‌های ثبت شده برای مساجد استان بوده‌اند.

حجت‌الاسلام کاروند با اعلام آمار وقف‌های استان کردستان گفت: در کردستان ۲ هزار و ۵۲۹ موقوفه وجود دارد که ۲ هزار و ۴۰۲ وقف متصرفی و ۱۲۷ موقوفه غیر متصرفی است. همچنین ۲۰ هزار و ۹۵ رقبه متصرفی، ۲۰ هزار و ۷۹۷ رقبه غیرمتصرفی و ۱۲۲ رقبه اشتراک التولیه در کردستان وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: از آمار ۲ هزار و ۵۲۹ موقوفه کردستان ۷۴۶ موقوفه، یک‌هزار و ۶۵۳ مسجد ،۳۷ حسینیه، ۳ زینبیه، ۱۵ تکیه ،۷۱ آرامستان و یک دارالقرآن به چشم می‌خورد.

کد خبر 6087184

دیگر خبرها

  • زلزله‌ای ۶.۱ ریشتری این کشور را لرزاند (فیلم)
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • ثبت دو وقف جدید کردستان
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • مرزن آباد لرزید
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند