Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@11:11:19 GMT

همدان|۹۰ هکتار سهم مراتع عشایر استان را برگردانید

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۴۵۰۸

همدان|۹۰ هکتار سهم مراتع عشایر استان را برگردانید

نماینده عشایر استان همدان گفت: ۹۰ هکتار از مراتعی که باید در اختیار عشایر استان همدان باشد بی‌دلیل به عشایر بختیاری کوچ‌کننده از اندیمشک واگذار شده است این سهم عشایر استان در تولید و دامداری است که باید برگردانده شود. ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علی نور رحمتی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای عشایری استان همدان که با حضور رئیس سازمان عشایری کشور برگزار شد اظهار داشت: عشایر  استان همدان با کوچ به آب نیاز دارند و 2 تانکر‌ آب اختصاص داده شده برای آنان کافی نیست و باید 5 برابر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که خود را نماینده عشایر استان معرفی کرد به بیان مشکلات عشایر پرداخت و  گفت: باید کانون اصلاح نژادی و دامپروری برای عشایر در استان راه‌اندازی شود تا عشایر هم بتوانند از دسترنج خود عایدی بیشتری کسب کنند در استان‌های دیگر برای این حوزه برنامه‌ریزی شده و دام‌های با وزن 30 کیلو‌ به بازار مصرف تحویل می‌دهند. که هر دام با این وزن در حدود 10 تا 15 میلیو‌ن‌تومان فروخته می‌شود.

رحمتی در این جلسه از نماینده سپاه در امور عشایر که در جلسه حضور داشت خواست تا همانند سایر استان‌ها هم عشایر را برای حفاظت از دام‌هایشان به سلاح خود‌کار مجهز کنند؛ تا عشایر که توان و بازوی تولید و اقتصاد مقاومتی کشور هستند با آرامش بیشتر به تولید و پروش دام‌های بپردازند.

شرایط کوچ عشایر استان تهران به سمت منطقه لار تسهیل می‌شود‌‌تفاهم‌نامه اجرای پروژه‌‌ از محل درآمدهای مالیات بر ارزش‌افزوده برای عشایر اجرایی می‌شود‌500 خانوار عشایری نهبندان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند

نماینده عشایر استان اظهارداشت: قبول داریم که نسبت دام‌ عشایر نسبت به مراتع استان همدان بیش از مازاد است  اما منابع طبیعی یا امور عشایری با توزیع کود و بذر می‌تواند از توان عشایر برای توسعه و افزایش سطح مراتع استان و تقویت آن استفاده کند و عشایر هم با تردد مداومی که از مراتع دارند این مراتع را توسعه خواهند داد که به تقویت تولید دام و گوشت استان منجر می‌شود.

وی افزود: از دانشگاه علوم‌پزشکی استان که برای تامین مسایل بهداشتی عشایر کمک کردند باید تشکر کنیم اما مناطقی که عشایر در تردد هستند دایم آلوده به ویروس است که باید دایم واکسن برای عشایر تامین شود.

انتهای پیام/ن

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۴۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل اصغری فرماندار بیله سوار گفت: نمایش نمادین کوچ عشایر، زندگی روزمره عشایری، مراسم عروسی عشایری، برپایی آلاچیق اقوام مختلف و برگزاری مسابقات متنوع و ورزش‌های بومی از جمله برنامه‌هایی است که برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر در جعفرآباد مغان
  • تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه