خانم بازیگر: ما نسلمنقرض سینماییم
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۵۶۲۵
به گزارش جهان نيوز، در ماراتن رمضانی تلویزیون، سه سریال از سیما پخش میشود که تاکنون «برادر جان» به نسبت دو مجموعه دیگر موفقتر بوده است. یکی از امتیازات سریال رمضانی شبکه سه، ترکیب متنوع بازیگرانش است. در این مجموعه از نسلهای مختلف بازیگری حضور دارند؛ اما باید گلسرسبد بازیگران برادرجان را نمایندگان نسل قدیمش دانست.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
استاد علی نصیریان و خانم آفرین عبیسی باز هم در مقابل دوربین درخشیدهاند. به بهانه پخش برادر جان، با خانم «آفرین عبیسی» گفتوگوی مفصلی انجام دادهایم که در ادامه میخوانید.
-چرا اینقدر کمکار هستید؟
سریال برادرجان را پس از گذشت سه سال از بازی در «تنهایی لیلا» بازی کردم. راستش پیشنهاداتی که میشد خیلی باکیفیت نبودند. سریال برادرجان هم در ابتدا قصه کاملی نداشت. وقتی به دفتر آقای شفیعی رفتم فقط چهار قسمت از کار نوشته شده بود. کارگردان پروژه را هم آنچنان نمیشناختم اما وقتی ایشان از علاقهشان برای همکاری با من گفتند، با اینکه قصه کامل نبود، به درخواست آقای آهنج به ایشان اعتماد کردم. خلاصه یاعلی گفتیم و عشق آغاز شد! هنوز هم از قصه چند قسمت آینده خبر ندارم.
- اوایل سریال، نقش و حضور شما کمرنگ بود. این یک رویه طبیعی بود یا دلایل دیگری داشت؟
در کنار بیماری آن شخصیت در قصه، باید این را روند داستان بدانیم. اتفاقاً خودم هم به آقای آهنج گفتم که اول میخواهید کشت و کشتار و دعواها را نمایش بدهید و بعد بروید سراغ شادیها؟! کارگردان گفت که روند قصه همینطور است. قانون مرسوم این است که جوانان کارهایی انجام دهند و سپس بزرگترها آن را خاتمه بدهند. مگر در خانه و خانوادههای خودمان همینطور نیست؟ شما جوانید! چند سال بعد بیشتر متوجه این موضوع میشوید!
- در قسمتهای اخیر شخصیت «الفت» از نوعی انفعال به یک وضعیت فعال رسیده است. آیا حضورش بیشتر هم خواهد شد؟
روند قصه «برادرجان» اینطور بود که الفت بعداً اینها را جمع کند. به هرحال بزرگترهای این قصه الفت و کریم بوستان هستند. بقیه جواناند و صدایشان را بلند میکنند. بزرگترها ساکت مینشینند و به وقتش جلو میآیند. اتفاقاً این روند را دوست دارم. به نظرم شخصیت الفت خنثی نیست. کریم بوستان توانش را از چه کسی میگیرد؟ فکر میکنید در یک خانواده، مرد از چه کسی توان میگیرد؟ البته در ادامه، خلوت این زن و مرد بیشتر نشان داده میشود. چون به طور همزمان با پخش مشغول تصویربرداری هستیم، خیلی از قسمتها را ندیدهام و دقیقاً نمیدانم این سکانسها پخش شده یا نه.
-در طول کار مشکلات جسمی داشتید؟
بیماری من از سریال محبوب «روزگار قریب» آغاز شد.آن پروژه خیلی مشکل بود. دیسک کمرم در آن دوره بهدلیل ایستادن زیاد مشکل پیدا کرد. در آن سریال به جز چند نفر، بقیه نابازیگر بودند و ما هم آنها را تنها نمیگذاشتیم. باید همپای نابازیگر آمد. آقای عیاری ماشاءالله وقتی وارد عالم داستان میشوند، توان جسمی بازیگر را فراموش میکنند و بعضاً تعداد بسیار زیادی برداشت میگیرند.
-درعوض خروجی «روزگار قریب» بسیار موفق بود. درست است؟
خروجیاش مصادف شد با ناتوانی من. از همان موقع بیماری من شروع شد. به بیمارستان رفتم و پزشک گفت دیسک کمرت قابل جراحی نیست؛ باید هشت ماه استراحت مطلق داشته باشید. وقتی به روزگار قریب پیوستم، 58کیلو بودم اما پس از شروع دوبارهام بعد از هشت ماه استراحت، 90 کیلو شدم. مهرههای کمرم مختصر بهبودی پیدا کرد و پزشکان گفتند باید با آن مدارا کنم. بابت «تنهایی لیلا» در لواسان مقدار زیادی سر بالایی رفتم درحالیکه این کارها برای من ممنوع است.
-آیا این مشکلات جسمی روی کارتان در «برادرجان» هم تأثیر گذاشت؟
بله! لوکیشن ما در «برادرجان» خانهای قدیمی است و پله دارد. پس از تنهایی لیلا چندین ماه فیزیوتراپی کردم و به زانوهایم چندین آمپول زدم که بتوانم راه بروم. الان بازهم کمرم مشکل پیدا کرده است. تا قبل از سریال« روزگار قریب» به راحتی پیاده راه میرفتم اما الان وقتی تلویزیون این سریال را پخش میکند، کانال را عوض میکنم. چرا؟ چون به یاد بیمار شدنم میافتم؛ نمیارزد.
-دلتان از سختیهای کارتان پر است.
آیا اینها باعث دلزدگیتان میشود؟
در سینما هوایت را ندارند. ما نسل منقرض سینماییم.من درابتدای کار حرفهایام، سه سال کار کردم و سپس متأهل شدم و از سینما کناره گرفتم. بعد از 30 سال دوباره به سینما بازگشتم. متاسفانه به این سطح از درک نرسیدهایم که لااقل هوای بغلدستی را داشته باشیم. آیا فقط برای امروز مرا میخواهید؟ فردا بهدردتان نمیخورم؟ من متعلق به دو قرنام.
خلقوخوی من با نسل جدید متفاوت است. من مال این نسل نیستم و به من سخت میگذرد. برای اینکه کسی به کسی نیست و این بد است. کمرم آنطور شد و براثر استرس پارکینسون گرفتم. این دوره خستهکننده است. هنوز هم کار میکنم ا
ما به سختی.
-این مشکلات چیزهایی است که کمتر دربارهشان صحبت میشود. چرا درباره پشتپرده بازیگری و مشکلاتش صحبت نمیشود؟
چرا شما از این مشکلات اطلاع ندارید؟ چرا از این مسائل گزارش تهیه نمیکنید؟ آنقدر مشکلات زیاد است که همه درگیر میشویم. امکانات کم است، وقت نیست، محیط و لوکیشن مناسب نیست. به هند بروید شهرک سینمایی دارند به اندازه یک دنیا. در اینجا وقتی سر ضبط بروید صدای نمکی و موتورسیکلت کارمان را خراب میکند و باید کات بدهیم. یا باید خانهنشین و افسرده شویم یا کار کنیم که آخرش بیماری است. نمیشود وقتی سر کار هستیم،
من غذای سالم بخورم و چهل نفر غذای ناسالم. وقتی غذایی میخورم دلم میخواهد بقیه هم بخورند. پس وقتی به تو نمیدهند، من هم نمیخورم و خب این غذای ناسالم برای من سم است. وقتی کارم تمام میشود تازه باید چندین ماه وقت بگذارم تا دوباره تغذیه بدنم نرمال شود. این هم برای این است که دوباره بتوانم کار کنم.
- مدیران و همکارانتان از این مشکلات باخبرند؟
بسیار سفر باید تا پخته شود خامی. دیگر علی نصیریانی نمیآید. جمشید مشایخی رفت. محمدعلی کشاورز هم که توان جسمی ندارد. آقای نصیریان وقتی تصویربرداری طولانی میشد اذیت میشد؛ اما چون قدیمی، باکمال و مسوولیتپذیر است، کار را رها نمیکند. مرحوم انتظامی زمانی گفت که ماها بچه سینماییم، نه تلویزیون.
من سال47 در 14سالگی به سینما آمدم. نقش اولِ کاری را بازی کردم که تعداد زیادی بازیگر بزرگ در کنارم بودند. پس شروعمان از سینما بود. این نسل رو به انقراض است. به من میگویند چرا کمکارم. به من بگویید قصههایی که مینویسند، نیاز به مادر، مادربزرگ و بزرگتر ندارد؟ جوانان ما صاحب ندارند؟ یک دختر و پسر و تمام؟ الان انگار دیگر کسی دور سفره خانوادهاش نیست. دختر ساندویچ و پسر پیتزا میخورد و به خانه
برمیگردد.
-البته هنوز هم هستند خانوادههایی که بنیان خود را حفظ کردهاند. اینطور نیست؟
بله، هستند اما اقلیت شدهایم. رابطهمان این شده که هفتهای یک بار تماس بگیریم و تمام. وقتی هم که به دیدار هم میآیند مدام درگیر موبایل هستند. اینهمه از صلهرحم میگوییم اما در عمل کاری نمیکنیم. این همه خدا فرموده راست بگویید و نترسید اما هیچکس گوش نمیدهد؛ البته خداوند در سوره آلعمران گفته، آنهایی که نمیشنوند، گوشهایشان را خودم کر کردهام. قرار نیست همه بشنوند و بفهمند. سالهاست سخنرانیهای استاد قمشهای و دینانی را گوش میدهم. در یکی از سخنرانیهای آقای قمشهای، یکی از حضار شروع به انتقاد از خانواده شوهرش کرد و گفت عقل خواهر شوهرش نمیرسد! استاد گفت: خانوم شما که عقل دارید، مقداریاش را به او بدهید!
منبع:صبح نو کپی متن خبر برچسب ها: بازیگر تلویزیون سینما
منبع: جهان نيوز
کلیدواژه: بازیگر تلویزیون سینما
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۵۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال خاله خانم
سریال خاله خانم به کارگردانی و تهیهکنندگی منوچهر پوراحمد و با موضوع کمدی، خانوادگی و طنز تولید شده و قرار بر این است از شبکه آی فیلم پخش شود. در این فیلم بازیگرانی قدیمی زیادی در آن ایفای نقش کردند که برخی آنها فوت کردند و در قید حیات نیستند.
به گزارش حرف تازه، در ادامه به معرفی بیوگرافی بازیگران سریال خاله خانم همراه با بیوگرافی و عکسهای تمامی بازیگران سریال خاله خانم و بیوگرافی نقش هایشان در سریال خاله خانم با عکسهای واقعی و همسرانشان در این سریال و زمان پخش میپردازیم.
اسامی هنرپیشگان سریال خاله خانمبازیگران سریال خاله خانم به کارگردانی منوچهر پوراحمد عبارتند از:
مینا جعفرزاده، اکبر عبدی، مهدی میامی، آناهیتا آزادپرور، داوود اسدی، مریم سلیمی، علیرضا آلادین، اصغر زمانی، بهرام علیان، علی زاهدی، عباس زارعیان، عباس محبوب، داوود رشیدی و پریسا عابدی، رضا امیری، بهناز آیار، فاطمه چنگیزی، لیلا بدیعی، حسین فارسیان، فرنوش فارسیان، نگار فارسیان، امیر مختار کمالی، باقر خجسته پور، حاتم چراغی، ساناز چراغی، جمیله یوسفی، حسین ذبیحی، جعفر عرب، علی حسینی، حمید گلشن موسوی، امیر پرواس، احمد عزیزی، محسن اکبریان و احسان زمانی، بابک ابراهیمی، امیر عرب، حسین بابایی، حسن داستانی، ایرج ریوندی، محمد جعفر اسکندری، داریوش عنایتی، شهاب الدین فهیمی، کوروش اسدی، حسین چنگی، داود حسن پور و محسن دارات که از هنرپیشههای این سریال میباشند.
معرفی و بررسی سریال خاله خانمسریال خاله خانم به کارگردانی منوچهر پوراحمد محصول کشور ایران بوده و در سال ۱۳۷۵ ساخته شده است. این فیلم با موضوع ازدواج با تم طنز توسط مرحوم منوچهر پوراحمد ساخته شد و برای اولین بار در نوروز سال ۷۶ از شبکه ۱ پخش شد زنده یاد منوچهر پوراحمد برادر کیومرث پوراحمد کارگردان مشهور کشورمان است که هر دو برادر دارفانی را وداع گفتند.
سبک خاله خانم سبک تله تئاتر بوده و در ۱۵ قسمت ساخته شده است.
خلاصه داستانداستان سریال خاله خانم محور یک جوان به نام همایون با بازی اکبر عبدی میچرخد که با دیدن دختری در خانه خاله اش عاشقش میشود و قرار است با او ازدواج کند. در خلاصه داستان سریال، توضیحی آمده است: خاله خانم به همراه پسر و عروسش در یک خانه زندگی میکنند. خاله خانم عروسش را دوست ندارد و به خاطر همین با او بد رفتاری میکند. همایون مستأجر و خواهرزاده خاله خانم که از این رفتار ناراحت است نقشهای طراحی میکند تا خاله خانم پی به اشتباهش ببرد …
زمان پخش و تکرارسریال تلویزیونی «خاله خانم» به کارگردانی «منوچهر پوراحمد»، از یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷:۰۰ از شبکه آی فیلم پخش خواهد شد. تکرار نیز در ساعات ۰۱:۰۰ و ۰۹:۰۰ روز بعد خواهد بود
لیست عواملدیگر عوامل سریال خاله خانم عبارتند از:
نویسنده فیلمنامه: اصغر عبدالهی
نور و تصویر: حمید احمدی
صدابردار: محمود قادری
موسیقی: رها خسروی
منشی صحنه: مینا زرپور
طراح لباس و صحنه: فیروزه صفاری
تدوین: منوچهر پوراحمد و حسین آذرخشی
تیتراژ: عباس بنائی
دستیار کارگردان و برنامه ریز: حمید حمزه
مدیر تولید: بهرام علیان
عکاس: اسماعیل برزوئی
تهیه کنندگان: اصغر زائری و منوچهر پوراحمد
کارگردان هنری: منوچهر پوراحمد
تعداد قسمت سریال خاله خانماین سریال در ۱۵ قسمت، به کارگردانی منوچهر پوراحمد ساخته شده است.
بیوگرافی مینا جعفرزاده در نقش خاله خانم
مینا جعفرزاده بازیگر نقش خاله خانم، زادهی ۱۳۲۵، خوی همسر بهمن زرینپور، بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون است. او کار در رادیو را از سال ۱۳۴۸، و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۷ با فیلم «فیل در تاریکی» ساختهی عباس رافعی و نعمت حقیقی آغاز کرد.
اکبر عبدی در نقش همایون
اکبر عبدی بازگیر نقش همایون در سریال خاله خانم زادهی ۴ شهریور ۱۳۳۹، تهران فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۵۸ با بازی در نمایشهای آماتوری آغاز کرد.
وی با مجموعهی به یاد ماندنی «مثلآباد» (۱۳۶۰) در تلویزیون چهره شد و با فیلم «جنجال بزرگ» (۱۳۶۳) قدم به عرصهی سینما گذاشت.
این بازیگر پیشکسوت که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان درجه یک فرهنگ و هنر دریافت کرده، از هنرجویان مدرسهی هنر و ادبیات صدا و سیما بوده است.
بیوگرافی آناهیتا آزادپرور
آناهیتا آزادپرور در سال ۱۳۵۲ در شمیران متولد شد. او تحصیلات خود را در رشته روان شناسی (مقطع کارشناسی ارشد) ادامه داد و با گذراندن دوره بازیگری تئاتر نزد حمید سمندریان فعالیت خود را در عرصه هنر آغاز کرد.
این هنرمند نخستین بار در سال ۱۳۷۴ در فیلم «فاتح» به کارگردانی بهرام ری پور بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال «وکلای جوان»، بیشتر نبود، اما تجربه خوبی برای آناهیتا آزادپرور محسوب میشود و همکاری با هنرمندانی همچون جمشید هاشمپور، و مهرانه مهینترابی را تجربه کرد.