Web Analytics Made Easy - Statcounter

توافقاتی جهت ساخت سه پلاتو تئاتر در کرج صورت گرفت و کلنگ پردیس فرهنگ و هنر این استان در سال 97 بر زمین زده شد اما به دلیل عدم اخذ پروانه، عملیات ساخت این مجموعه توسط شهرداری منطقه 8 کرج متوقف شد.به گزارش بلاغ،استان جوان البرز و کلانشهر کرج از نظر زیر ساخت های فرهنگی فقیر است و هنرمندان شایسته و فرهیخته ای به خصوص در حوزه نمایش، در این استان ساکن هستند که به دلیل عدم وجود فضای مناسب قدرت مانور در زمینه های فرهنگی و هنری را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال 1397 در جریان سفر ریاست جمهوری به استان البرز توافقی جهت ساخت سه پلاتو تئاتر در شهرستان کرج انجام شد و اعتباری دو ساله به این امر اختصاص یافت اما طی این دو سال این امر انجام نشد تا اینکه در اردیبهشت ماه 97 با حضور دکتر نجفی استاندار وقت،کلنگ پردیس فرهنگ و هنر این استان به زمین زده شد.

پس از اعلام نظرات مشاوران طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نقطه نظرات لازم اعلام، نقشه های اصلی تایید و با اتفاق نظر مشاوران پردیس تئاتر کرج، مراحل اولیه ساخت این پلاتوها طی شد و این پروژه 30 درصد نیز پیشرفت کرد اما به دلیل عدم اخذ پروانه ساخت، عملیات ساخت توسط شهرداری منطقه 8 کرج متوقف شد.

ناصر مقدم، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار فارس در البرز با اشاره به کمبود زمان و بودجه لازم جهت اخذ مجوز و امکان بازگشت مجدد اعتبارات سال 97 گفت: اعتبار پیش بینی شده حدود سه میلیارد تومان بودجه استانی از اسناد خزانه دو سال بود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ادامه داد: الزام رعایت ضوابط و قوانین شهرداری بر هیچ کس پوشیده نبوده و ادامه ساخت پردیس تئاتر در کرج بدون اخذ مجوز از شهرداری منطقه امکان پذیر نیست و ادامه عملیات ساخت و ساز، پس از تخصیص اعتبار حمایت شهرداری و شورای شهر را در مورد مسائل فنی می طلبد.

محمدرضا سیفی، مدیر منطقه 8 شهرداری کرج در گفت و گو با خبرنگار فارس در البرز گفت: طبق ضوابط شهرسازی ساخت و احداث هر بنایی درون محدوده شهر مستلزم اخذ پروانه ساختمانی و مجوز ساخت از شهرداری است و ادارات نیز مشمول این قانون می شوند.

مدیر منطقه 8 شهرداری کرج ادامه داد: به دلیل آغاز این پروژه بدون مجوز و پروانه ساخت داخل محوطه اداره کل ارشاد استان، طبق قانون تبصره ماده صد که اگر ساخت بنایی بدون پروانه صورت گیرد شهرداری مکلف است طبق این قانون به تخلفات ساختمانی رسیدگی کرده و گزارش را به کمیسیون ماده صد ارسال کند، ساختمان های واقع در شهرک اداری نیز از این قائده مستثنی نیستند.

سیفی بیان کرد: کمیسیون ماده صد متشکل از نمایندگانی از شورای شهر، دادگستری و نمایندگان وزارت کشور که از سوی استانداری تعیین می شوند است و وظیفه آن ها رسیدگی به تخلفات ساختمانی بوده و این اقدام در خصوص پلاتوهای اداره کل ارشاد نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: اخذ مجوز جهت ادامه ساخت چنین پروژه ای نیازمند زمان طولانی نیست و پس از تکمیل مدارک لازم و رسیدگی به تخلفات ساختمانی، تحویل پروانه ساخت به این اداره انجام می شود و در این امر شهرداری تابع قانون است زیرا باید پاسخگو باشد.

مدیر منطقه 8 شهرداری کرج اذعان کرد: تاکنون رأی نهایی از سوی کمیسیون صادر نشده و حتی ممکن است به دلیل فرهنگی بودن فضای مورد نظر، تخفیف در نظر گرفته شود اما این به معنای رها کردن پروژه از سوی اداره ارشاد نیست و باید پیگیری های لازم صورت گیرد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ضمن تأکید بر بهره گیری اهالی فرهنگ و هنر از سالن های مذکور، مطرح کرد: تعهد استانداری نیز جهت تکمیل ساخت این بنا و تهیه تجهیزات از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است و در صورت حمایت سازمان مدیریت برنامه ریزی و رفع مشکلات طی یک سال آینده بخشی از این پروژه به بهره برداری می رسد.

شایان ذکر است این ساختمان دارای زیربنای یک هزار و 560 متر مربعی و سه سالن مجزا با متراژ 110، 125 و 220 متر مربع بوده و در مجموع بخشی از آن چند منظوره است که جهت استفاده سینما، نشست های ادبی، نقد کتاب و سالن ورودی به عنوان نگار خانه به بهره برداری می رسد.

اکنون با توجه به اینکه هنوز رأی نهایی از سوی کمیسیون ماده صد صادر نشده است، از مسؤولین شهرداری انتظار می رود با در نظر گرفتن هنرمندان شایسته و کمبود فضای فرهنگی این استان علاوه بر رعایت قوانین مربوطه، مشکلات مالی اداره ارشاد را نیز در نظر بگیرند و اقدامات لازم در جهت رفع این مشکل فرهنگی را انجام دهند.3

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی

به گزارش قدس آنلاین از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم. شادروان حاج عیسی قلی‌پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب،عشق،عرفان،حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

وی اضافه کرد: اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.

استاد عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان جمعه- ۱۴ اردیبهشت‌ماه- پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • راهکار دولت برای پایان بلاتکلیفی ۳۲ ساله مالکان هفت‌آسیاب
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پاسکاری ساخت سیل بند منجر به ورود سیلاب به داخل شهر سبزوار شد
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی