Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@17:22:00 GMT

آثاراعجاب انگیز روزه برسلامت بدن

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۱۴۷۶

محققان در پژوهشی جدید بر آثار روزه گرفتن بر سلامت بدن تمرکز کردند و به نتایج جدیدی رسیدند. ناطقان: مزایای روزه گرفتن در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از مردم  قرار گرفته است و مردم نه تنها برای اهداف مذهبی بلکه به منظور ارتقای سلامت برای  روزه گرفتن مشتاق هستند.

محدود کردن مصرف غذا متابولیسم بدن  را افزایش می‌دهد و محققان معتقدند این فرآیند به مبارزه با پیری کمک می‌کند، همچنین روزه باعث بهبود سلامت روده می‌شود و محققان در پژوهشی دریافتند ریتم روزانه و سلامت کلی بدن با روزه گرفتن تضمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یافته‌های جدید دانشمندان غربی از اثرات روزه بر بدن

تحقیقات جدید بر نوع خاصی از روزه و تاثیر آن بر شرایط مربوط به چاقی تمرکز کرده است، پژوهشگر این مطالعه و همکارانش روش اسلامی روزه گرفتن در ماه رمضان یعنی ممانعت از خوردن در مدت طلوع آفتاب تا غروب آن را امتحان کردند و نتایج نشان داد روزه گرفتن در مدت ۳۰ روز سطح پروتئینی که نسبت به انسولین مقاومت دارد را افزایش می‌دهد، همچنین آثار نامطلوب رژیم حاوی چربی و نمک را از بین می‌برد.

یافته‌های جدید دانشمندان غربی از اثرات روزه بر بدن

این محقق و تیمش ۱۴ نفر را که در سلامت کامل به سر می‌بردند و ۱۵ ساعت نسبت خوردن ممانعت می‌کردند مورد مطالعه قرار دادند تا نتایج مذکور را دریافتند.

محققان پیش از شروع مطالعه، آزمایش خون از آزمایش شوندگان گرفته بودند و پس از ۴ هفته بار دیگر این آزمایش تکرار شد که نتایج نشان می‌دهد پروتئینی موسوم PPM که نقش در تنظیم انقباض ماهیچه‌ای و اسکلتی دارد افزایش پیدا کرده است، همچنین این پروتئین سلامت سلول‌های موثر در مقاومت انسولینی را تضمین می‌کند و نمونه‌های تخریب شده را ترمیم خواهد کرد.

یافته‌های جدید دانشمندان غربی از اثرات روزه بر بدن

با توجه به این شرایط محققان دریافتند مدت زمان بین مصرف وعده‌های غذایی تاثیر بسزایی بر مقابله با چاقی و بیماری‌های مربوط به آن دارد؛ طبق اطلاعات سازمان بهداشت جهانی بیش از ۶۵۰ میلیون نفر در سراسر دنیا در معرض بیماری‌های متعدد قرار دارند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: روزه ، سلامت بدن ، تمرکز

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روزه سلامت بدن تمرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مهارت شگفت‌انگیز یک مرد در صید مار کبرا با بطری

 

فرارو- کلیپ شگفت انگیزی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده که در آن مردی در هند یک مار کبرا را با مهارت در بطری قرار داد.

به گزارش فرارو، ایندین تایمز نوشت: مهارت و اعتماد به نفس شگفت انگیز این مرد توجه عموم را برانگیخت و این ویدئو در عرض ۱۰ روز بیش از ۱۹.۸ میلیون بازدید داشت و کاربران ضمن تحسین به او لقب "اسطوره" دادند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که این کار برای بسیاری دشوار است، اما مرد با سهولت و مهارت از عهده آن برآمد و مهارت خود را در برخورد با مار‌ها نشان داد و موفق شد مار کبرا را متقاعد کند که وارد بطری شود.

با وجود تلاش مار برای حمله به مرد، وی آرام و ثابت ماند. به تدریج سر مار را به سمت بطری و سپس دم آن هدایت کرد و درب آن را بست.

این تصاویر نگرانی برخی بینندگان را برانگیخت، زیرا بسیاری باور نمی‌کردند که این عملیات شگفت‌انگیز چقدر روان و آسان انجام شده است و این مرد را طوری توصیف کردند که گویی مخفیانه با مار کبرا برای انجام آنچه می‌خواهد ارتباط برقرار کرده است.

دیگر خبرها

  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست