Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ملخ‌های بومی قم که اقلیم این روز‌های شهر تغذیه مناسبی را در اختیارشان قرار داده است، مزارع و باغ‌های قم را تهدید می‌کنند.

 ابوالفضل پویانفر، مدیر نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به هجوم ملخ‌ها به قم، گفت: ملخ‌های موجود در سطح استان، از گیاهان مرتعی تغذیه می‌کنند و تاکنون به صورت وسیع وارد مزارع و باغ‌ها نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی هجوم ملخ‌ها به مزارع و باغ‌ها را بعید دانست، اما بیان کرد: برخی مزارع بخش‌های سلفچگان، قمرود، جعفرآباد و سلفچگان به صورت پراکنده شاهد هجوم ملخ‌ها بوده است.

پویانفر از سمپاشی ۵۰۰ هکتار از مزارع و باغ‌های قم خبر داد و تصریح کرد: در صورت حمله سم مورد نیاز به صورت رایگان در اختیار کشاورزان و باغ داران قرار خواهد گرفت.
منبع:ایلنا
برچسب ها: هجوم ملخ ، قم

منبع: خرداد

کلیدواژه: هجوم ملخ قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۶۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر هشت هزار هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر درجه ۲ در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی، بوشهر و جم وجود دارد که به اصلاح بستر باغ و انجام عملیات نوسازی و بهسازی نیاز دارند.

وی اضافه کرد: در باغ‌های درجه ۲ مدیریت باغ ضعیف و برخی از درختان تکریب نشده اند و همین امر عاملی برای ایجاد آفت‌ها شده که بهبود سازی و بهینه کردن شرایط باغ برای رسیدن به عملکرد بالاتر الزامی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با همکاری اعتبار استانی به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان با مشارکت باغداران جهت اجرای عملیات تکریب نیاز به همت بیشتر باغداران جهت همکاری با جهاد کشاورزی هستیم.

کد خبر 6088999

دیگر خبرها

  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین