Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@06:03:39 GMT

دولت نگاه امنیتی به سازمان‌های مردم‌نهاد ندارد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۶۲۲۸

دولت نگاه امنیتی به سازمان‌های مردم‌نهاد ندارد

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور بیان کرد: دولت سخت گیری و نگاه امنیتی به سازمان‌های مردم‌نهاد ندارد؛ البته ضوابط دارد و قانون و مقررات باید رعایت شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، معصومه ابتکار بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پیشوا تصریح کرد: یکی از سیاست‌های دولت دوازدهم، حمایت از شکل گیری و رشد سازمان‌های مردم نهاد است که از ارکان توسعه اجتماعی محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: مردم از ارکان توسعه اجتماعی محسوب می‌شوند و دولت از شکل گیری جریانات مثبت اجتماعی با فعالیت داوطلبانه حمایت می‌کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از اختصاص ۴۰ درصد از وام اشتغال روستایی به خانم‌ها خبر داد و گفت: یکی از محورهای آرمانی انقلاب، عدالت بوده و عدالت جنسیتی در برنامه‌ریزی کلان کشور مورد توجه گرفته است؛ باید برای تحقق عدالت تلاش کرد و جوانان در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی وارد شوند تا آینده خودشان را رقم بزنند.

ابتکار افزود: بحث توان افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان‌های استان تهران با جدیت دنبال می‌شود و انتظار داریم این تشکل‌ها و خیریه‌ها داوطلبان شکل بگیرند تا بخشی از این مسئولیت‌ها را برون سپاری کنیم.

وی اظهار کرد: باید کاری کنیم که مردم نسبت به آینده و زندگی امیدوار باشند و برنامه‌های مناسبی در مقابله با جنگ روانی و اقتصادی کشور داشته باشیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور اضافه کرد: دشمن در حال حاضر از هیچ اقدامی در خصوص ناامید کردن ملت ایران دریغ نمی‌کند و سعی دارد با جنگ روانی، آسایش و امنیت مردم را بر هم بزنند و در این راستا باید برای بهبود معیشت مردم، اشتغال و جلوگیری از گران شدن کالاها اقدام اساسی انجام داد.

وی سپس به بارش‌های اخیر کشور اشاره کرد و افزود: این بارش‌ها ۵ سد استان تهران را بیش از ۸۰ درصد پر آب کرد؛ شاید این بارش‌ها نتواند کمبود آب‌های زیرزمینی را رفع کند ولی تا حدودی برای رفع کم‌آبی کشور کمک شایانی شده است.

وی بیان کرد: حضور اتباع افغان، شرایط خاصی را به شهرستان پیشوا می‌دهد و حتماً باید برنامه ریزی ویژه‌ای صورت بگیرد تا ضمن رعایت شئونات انسانی، موضوع اشتغال مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا نیز در جلسه شورای اداری شهرستان بیان کرد: شهرستان پیشوا جزو ۱۶ شهرستان استان تهران است که در سال ۸۹ به شهرستان ارتقا یافت و دارای دو بخش و چهار دهستان است.

وی افزود: شهرستان پیشوا بیش از ۸۶ هزار نفر جمعیت ایرانی را در خود جای داده است که حدود ۴۹.۵ درصد آن را جامعه زنان تشکیل می‌دهند. حدود ۶۵ هزار نفر اتباع افغان در پیشوا حضور دارند که ترکیب جمعیتی شهرستان را دستخوش تغییرات کرده است.

فرماندار شهرستان پیشوا بیان کرد: شرایط اقلیمی و آب و هوایی پیشوا، این منطقه را به منطقه‌ای کشاورزی تبدیل کرده است. بیش از ۱۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌ای در شهرستان وجود دارد و سالانه ۳۹۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در پیشوا تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش روز افزون تقاضای محصولات غذایی نیازمند برنامه ریزی جهت توسعه گلخانه‌ها در شهرستان پیشوا هستیم.

فرماندار شهرستان پیشوا با اشاره به شرایط آب و هوایی شهرستان پیشوا گفت: اقلیم خشک شهرستان پیشوا و کمبود منابع آبی ایجاب می‌کند روش‌های نوین آبیاری و بهینه سازی مصرف آب در دستور کار کشاورزان و دامداران قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تهران سازمان هاي مردم نهاد معصومه ابتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۶۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر دکتر ناصر فخاری مدیرعامل سازمان در پاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ایثار مبنی بر تحلیل خدمات سازمان اقتصادی کوثر به جامعه ایثارگری، تصریح کرد: تغییر نگاه جامعه ایثارگری به سازمان اقتصادی کوثر به معنای افزایش رضایتمندی ایشان، چشم انداز فعالیت‌های مدیران کوثر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش محوری بنیاد شهید در انعکاس خدمات سازمان به خانواده معظم شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: به گواه آمار مستند و سخنان دکتر قاضی‌زاده‌هاشمی خدمات سازمان به جامعه هدف در دو سال اخیر با کل خدمات سازمان در دهه نود برابری می کند که البته این میزان در بازه ۹۱۲ روز خدمت و پس از گذشت یک سال دیگر از سخنان ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران به دو برابر کل دهه نود افزایش داشته است. با این حال در صورتیکه بنیاد شهید محل تامین مالی خدمات ارائه شده نقش سازمان اقتصادی کوثر را شفاف نکند، تغییر نگاه به سازمان و تحولات آن قابل لمس نخواهد بود.

وی همچنین اعلام کرد: سود خالص سازمان بالغ بر سه و نیم برابر نسبت به گذشته افزایش داشته است. این چند برابری که از طریق ارتقاء شاخص‌های بهره‌وری، کاهش حیف و میل‌ها و پیشگیری از فساد تحقق یافته مستلزم چند برابر شدن خدمات سازمان اقتصادی کوثر به جامعه ایثارگری در دولت مردمی آیت الله رئیسی بوده است.

فخاری در نهایت در مورد تلاش سازمان برای محسوس شدن خدمات سازمان در جامعه هدف بنیاد اذعان کرد: حتی برخی خدمات سازمان بصورت مستقیم به جامعه ایثارگری (مانند اعطای بن کارت اتکا) در نظر گرفته شد که هنوز بسترهای لازم برای توزیع بن کارت‌های اعتباری فروشگاه‌های اتکا آماده نشده و در حال پیگیری هستیم.

کد خبر 849451 برچسب‌ها شهید ایثارگران

دیگر خبرها

  • دور اول انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه ورامین بدون شکایت برگزارشد
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • حیات دوباره در «کوشه سفلی»/ قصه پر غصه‌ای که به شادی ختم شد
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • یادداشت| امام صادق(ع) و نگاه ویژه به شهر مقدس قم