Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد که این عدد تا پایان سال به ۱۹۲ هزار دستگاه افزایش می‌یابد.

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور، در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، اظهار داشت: طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده از بهمن ماه سال ۹۴ به صورت یک طرح ملی و با مشارکت دستگاه‌های مختلف آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال ۹۷ تعداد ۶۲۵۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد

ضامنی ادامه داد: روند اجرایی این طرح تا ابتدای سال ۹۷ بسیار خوب بود و تعداد ۶۲۵۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد که این عدد یک رکورد در حوزه اسقاط خودروی فرسوده محسوب می‌شود. اما به واسطه مشکلاتی که در حوزه تولید خودرو پیش آمد شرکت خودروساز به تعهداتش عمل نکرد و در سال ۹۷ تنها ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده، نوسازی شد.

 ۱۰ هزار تاکسی فرسوده در سال ۹۸ نوسازی خواهند شد

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال روند نوسازی کمی بهتر شده و یک تفاهم نامه با شرکت ایران خودرو منعقد شده است که براساس آن ۱۰ هزار تاکسی فرسوده در سال ۹۸ نوسازی خواهند شد.

وی با بیان اینکه این طرح برای نوسازی ۹۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده پیش بینی شده بود، افزود: توقف روند نوسازی در سال گذشته باعث شد تا با انباشت تعداد زیادی تاکسی فرسوده مواجه شویم، که در حال حاضر این عدد به ۱۵۰ هزار دستگاه رسیده است.

وی افزود: تعداد تاکسی‌های فرسوده تا پایان سال به ۱۹۲ هزار دستگاه می‌رسد و اگر اقدام مناسبی در راستای نوسازی صورت نپذیرد، این عدد تا سال ۱۴۰۰ به ۲۴۳ هزار دستگاه خواهد رسید.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: با اشاره به اینکه ۱۰ هزار تاکسی فرسوده‌ای که در سال ۹۸ نوسازی خواهند شد، تنها ۷ درصد از انباشت فرسودگی است، بیان داشت: یکی از راهکار‌هایی که در راستای تسریع روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده در دستور کار قرار دادیم استفاده از تاکسی‌های برگشتی است.

وی در خصوص تاکسی‌های برگشتی گفت: در این فرآیند ما به مالکان تاکسی‌های فرسوده اجازه می‌دهیم تا از خودرو‌های کارکرده‌ای که حداکثر سه سال پیمایش داشته اند و از شاخص‌ها و استاندارد‌های مورد تایید شورای عالی ترافیک شهر برخوردار هستند به عنوان تاکسی استفاده کنند.

وی افزود: در این طرح مالک خودرو با اسقاط تاکسی فرسوده خود می‌تواند رنگ و پلاک تاکسی اسقاطی را به این خودروی جدیدی که خریداری کرده است، منتقل کند.

ضامنی سومین راهکار موثر در نوسازی تاکسی‌های فرسوده را استفاده از ظرفیت واردات خودرو است و افزود: در تلاش هستیم تا از طریق دولت بتوانیم تعدادی از خودرو‌هایی که مناسب تاکسیرانی است را با یارانه‌هایی که برای این بخش وجود دارد وارد کنیم.

وی با بیان اینکه در طرح قبلی مبلغ ۲۰ میلیون تسهیلات با سود۱۶ درصد در اختیار رانندگان قرار می‌گرفت، گفت: در گذشته ۵ میلیون هم برای لاشه پرداخت می‌شد و راننده با ۸ میلیون تومان می‌توانست خودرو را تحویل بگیرد. اما در شرایط کنونی با افزایش حدود دو برابری قیمت خودروها، پیگیر تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده هستیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای افرادی که متقاضی خرید نقدی هستند این امکان فراهم است تا تاکسی خودرو را بدون معطلی نوسازی کنند.

قیمت لاشه خودرو‌ها نیز در شرایط فعلی حدود ۷ میلیون تومان خواهد بود

وی تصریح کرد: قیمت لاشه خودرو‌ها نیز در شرایط فعلی حدود ۷ میلیون تومان خواهد بود که با مبلغ ۴۰ میلیون تسهیلات، راننده‌ها باید برای خودروی پژو ۲۰ میلیون و برای سمند حدود ۳۰ میلیون تومان پرداخت نمایند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لاشه خودرو قیمت خودرو اتحادیه تاکسیرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۸۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد

آئینی اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم نگاه ما در حوزه بازآفرینی نگاه مردمی سازی بوده است. نوسازی مسکن باید توسط مردم، سازندگان بخش خصوصی، تعاونی ها و گروه های جهادی صورت گیرد. نظارت هم توسط دولت و اعضای سازمان نظام مهندسی انجام می شود.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی بیشترین بدنه اجتماعی و بیشترین ارتباط را با مردم دارد. لذا توفیق در این وزارتخانه در افزایش سرمایه اجتماعی موثر خواهد بود. در سال جاری نیز که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، باید فضایی فراهم شود که این وزارتخانه پشتیبان باشد و موانع را رفع کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در محدوده بافت های فرسوده دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناکارآمد و فرسوده وجود دارد گفت: این بناها جان هموطنان را در ۶۹۰ شهر به خطر انداخته است. بنابراین ما نوسازی را در اولویت قرار دادیم؛ زیرا موضوع جان انسان ها است.

آیینی تصریح کرد: در این ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار حدود ۱۰ میلیون نفر سکونت دارند. این شامل ۱۶۷ هزار هکتار، ۶۰۰۰ محله و ۳۰۰ هزار کوچه است. ساکنان این مناطق دچار بدمسکنی هستند و توان نوسازی ندارند. حتی اگر وام ارزان به این افراد بدهیم امکان پرداخت اقساط ندارند، زیرا اگر پول داشتند در بافت فرسوده زندگی نمی کردند. این چالش اول ما است. ما به آن ها می گوییم نگران نباشید؛ ما شما را به سازندگان و کسانی که توان مالی، اجرایی و فنی دارند وصل می کنیم. اینجا با چالش دوم مواجه می شویم؛ زیرا سازندگان حاضر به نوسازی در محلات فرسوده نیستند؛ چراکه برای آن ها بازدهی اقتصادی ندارند.

وی درباره راهکار شرکت بازآفرینی برای چالش دوم یعنی تشویق سازندگان به نوسازی بافت های فرسوده گفت: چهار چالش نوسازی در سند تحول دولت آمده است. راهکار این است که ما با بسته های تشویقی مختلف، سرمایه گذاران را ترغیب به نوسازی کنیم. 

آیینی تاکید کرد: بیش از ۵۴۶ شهر بسته های تشویقی شهرسازانه را اجرا می کنند؛ به طوری که آمار صدور پروانه نشان می دهد در سال ۱۴۰۲ رکورد نوسازی در محدوده بافت های فرسوده در بازه زمانی بعد از انقلاب شکسته شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: گام اول را با همکاری بسیج مستضعفان و بسیج سازندگی برداشتیم و تا الان ۴۶۷ حلقه میانی ایجاد کردیم که در محلات هدف بازآفرینی به ارایه خدمات می پردازند. این اتفاق جدیدی است که قصد داریم این تعداد را به ۲۰۰۰ حلقه برسانیم و به زودی شاهد خبرهای خوبی در محرومیت زدایی از بافت های فرسوده خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • بررسی قرارداد خرید ۴۰ هزار دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی از چین 
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است