Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- به نظر می‌رسد که رئیس جمهور آمریکا علاقه‌ای به سیاست خارجی ندارد و رویکرد وی در قبال سیاست خارجی با پاسخ‌های ضد آمریکایی همراه خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ علاقه‌ای به سیاست خارجی ندارد؛ زمانی که فکر می‌کرد می‌تواند برنده جایزه صلح نوبل شود خطر جنگ قریب‌الوقوع با کره شمالی را از میان ببرد هیجان زده شده بود، اما وقتی مشخص شد این توافق به آسانی به دست نمی‌آید ترامپ علاقه خود را از دست داد و بعد از آن به ندرت در این باره سخنی به میان می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورای کره شمالی، سیاست خارجی او تا حد بسیار زیادی نوعی قرارداد خرده‌فروشی (یک سبک آشنا برای یک توسعه دهنده املاک) است. سیاست خارجی او در قبال غرب آسیا از سوی عربستان و اسرائیل تهیه می‌شود و دولت آمریکا صرفا از آنجه که این دو می‌خواهند پشتیبانی می‌کند.

 

 

سیاست دولت آمریکا در قبال برخی کشور‌های آمریکای جنوبی مانند کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه نیز به مشاورانی مانند «جان بولتون» و «مارکو روبیو» اعطا شده است و بقیه آمریکای لاتین نیز تنها از دوربین «مهاجران» دیده می‌شود.

یکی از جنبه‌های مهم سیاست خارجی ترامپ برانگیختن یک واکنش ملی گسترده در خارج از آمریکا است. برای مثال چین را در نظر بگیرید که با آمریکا وارد تنش شده و آنچه را که به عنوان درخواست‌های خصمانه آمریکا عنوان کرده را محکوم می‌کند. اخیرا چین گفته که اگر آمریکا خواهان یک جنگ تجاری است ما نیز تا پشتیبان این جنگ خواهیم ایستاد.

بیشتر بخوانید: سیاست خارجی ترامپ ترکیبی از اطلاعات نادرست و احساسی

شیوه‌ای که ترامپ تقریبا در برابر هر کشوری اتخاذ می‌کند یک پاسخ ملی‌گرایانه ضد آمریکایی را در آن کشور برمی‌انگیزد.

آنچه که سیاست خارجی آمریکا در طول ۳۰ سال در قبال مکزیک به دست آورده بود این بود که این کشور را از موضع ضد آمریکایی خود دور کند اما بر اساس نظرسنجی مؤسسه «پیو» سال گذشته  رقم اعتماد به رئیس جمهور آمریکا به ۳۲ درصد کاهش یافته است.

 

 

این الگو تقریبا در همه جا تکرار می‌شود؛ اعتماد به رئیس جمهور آمریکا در کانادا از ۷۶ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۲۵ درصد در سال ۲۰۱۸ یعنی یک سوم کاهش یافته است.

این رقم درباره فرانسه نیز به همین گونه است و اعتماد مردم این کشور به رئیس جمهور آمریکا از ۸۳ درصد در سال ۲۰۱۵ به یک عدد تک رقمی در سال ۲۰۱۸ رسیده است.

 

بیشتر بخوانید: شکست سیاست خارجی دولت آمریکا در چندین جبهه

 

مؤسسه نظرسنجی پیو این تحقیقات را در ۲۵ کشور دنیا درباره اعتماد به رئیس جمهور آمریکا انجام داده که در ۲۳ مورد اعتماد به رئیس جمهور آمریکا در این کشورها به شدت کاهش یافته است.

 

 

کشور‌های جهان حتی آن‌هایی که ایدئولوژی ترامپ را پذیرفته بودند در حال اتخاذ موضع متقابل و نیز ضد آمریکایی شدن هستند.

همانگونه که در کشور‌هایی مانند چین و بسیاری دیگر از کشور‌ها اتفاق افتاده، همچنان که سبک ترامپ خصمانه و غیر دیپلماتیک است ساده‌ترین پاسخ برای آن ملی‌گرایی است؛ یک ملی‌گرایی ضد آمریکایی که خشم عمومی علیه آمریکا را در پی دارد.

این جهانی است با بی‌ثباتی بیشتر، همکاری ضعیف‌تر و فرصت‌های کمتر برای آمریکا و این یک نتیجه معقول و مستقیم برای فلسفه «نخست آمریکا»‌ی ترامپ است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترامپ ایران کره شمالی آمریکا سیاست خارجی ترامپ دولت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۸۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک، با گسترش بیش از انتظار اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان در سراسر آمریکا، سرکوب‌ها وارد مرحله‌ای جدید شده است تا جایی که در دانشگاه لس آنجلس، پلیس به سمت دانشجویان مستقیم شلیک کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانشگاه‌های مختلف آمریکا در ایالت‌های گوناگون از جمله دانشگاه‌های لس آنجلس، تگزاس، پورتلند و نیوهمپشایر همچنان صحنه تحصن‌ها و اعتراضات مسالمت آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور است.

رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که تعداد دانشجویانی که پلیس این کشور در جریان این اعتراضات ضدصهیونیستی دستگیر کرده است، از ۲ هزار نفر فراتر رفته است.....

اظهارات:
استاد دانشگاه
دانشجوی دانشگاه کلمبیای نیویورک
دانشجوی دانشگاه کلمبیای نیویورک
داوید فلدمن – خاخام یهودی ضدصهیونیست

دیگر خبرها

  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان
  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی