Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدجعفر صادقی مدیر پیشگیری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر پوشش غربالگری تیروئید در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۹۹ درصد است و از ابتدای طرح تاکنون حدود یک میلیون و سیصد هزار نوزاد غربالگری شده اند.

وی افزود: اغلب نوزادان در بدو تولد طبیعی به نظر می‌رسند و این بیماری وضعیتی از کمبود هورمون تیروئید است که در صورت عدم تشخیص به هنگام، می‌تواند موجب عوارض جبران ناپذیر مغزی و بروز عقب ماندگی شدید و اختلال در رشد کودک شده و در نتیجه بار سنگینی را بر خانواده و جامعه وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وجود کم کاری تیروئید در جنین، اختلالاتی در ارگان‌های مهم از جمله سیستم عصبی مرکزی و اسکلتی ایجاد می‌کند.

صادقی افزود: غربالگری نوزادان به منظور شناسایی نوزادان بیمار و درمان به موقع آنان مهمترین گام در پیشگیری از عوارض این بیماری است و در صورت تشخیص به هنگام و درمان به موقع، می‌توان از عوارض جدی این بیماری جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: شایع‌ترین علت ابتلاء به کم کاری تیروئید نوزادان کمبود ید مصرفی مادر در دوران بارداری است و مادران باردار باید جهت دریافت آموزش‌های لازم به مراکز خدمات جامع سلامت محل زندگی خود مراجعه کنند.

انتهای پیام// ز.‌ی
درمان نوزادان مبتلا به کم کاری تیروئید در خراسان رضوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در راه مشهد

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه بارشی از صبح امروز استان را فرا گرفت و بارش باران نیز از ظهر امروز در مناطق مختلف آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی هواشناسی استان، زهرا آهنگرزاده در خصوص شرایط جوی مشهد و خراسان رضوی، اظهار کرد: این بارش‌ها فردا جمعه به اوج خود خواهد رسید که با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، احتمال وقوع سیلاب در مناطق کوهستانی و مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: بارش باران از امشب در کلان‌شهر مشهد آغاز خواهد شد و جمعه و شنبه بارش‌ها در این کلان‌شهر همراه با رعد و برق و احتمال آب‌گرفتگی خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: کاهش موقت دمای هوا و وزش باد از دیگر پدیده‌های جوی استان در تعطیلات پیش رو است.

آهنگرزاده افزود: طی شبانه روز گذشته، فریمان با هفت و سبزوار با ۳۱ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌اند و در همین مدت مشهد نوسانات دمایی ۱۲ تا ۲۴ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۲۱ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۴ تا ۲۵ درجه در نوسان خواهد بود.

کد خبر 750058

دیگر خبرها

  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / همه چیز درباره سندرم «درِس»
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید