Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@23:44:40 GMT

درخواست ترامپ از شرکت‌های بزرگ ژاپنی

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۵۱۷۰

درخواست ترامپ از شرکت‌های بزرگ ژاپنی

رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در دیدار با مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ ژاپنی از آنان خواست تا با حضور بیشتر در اقتصاد آمریکا موفقیت‌های بیشتری برای خود رقم بزنند.

به گزارش تسنیم و به نقل از یورونیوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که روز شنبه و در جریان یک سفر رسمی چهار روزه وارد توکیو، پایتخت ژاپن شده از صاحبان سرمایه ژاپنی و صاحبان کسب و کار در این کشور دعوت کرد تا سرمایه‌گذاری خود را در ایالات متحده افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ که در جمع مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ ژاپنی از جمله تویوتا، نیسان و هوندا سخن می‌گفت، از آنان خواست تا با بهره مندی از شرایط مساعد اقتصادی که سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا برای حصول به اشتغال کامل به اجرا گذاشته بهره‌مند شوند و با حضور بیشتر در اقتصاد آمریکا موفقیت‌های بیشتری برای خود رقم بزنند. رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سخنان خود به تراز تجاری نامتعادل دو کشور اشاره کرد و خواستار حصول توافق تجاری عادلانه برای رفع اختلافات تجاری میان ژاپن و ایالات متحده شد.

آمریکا که درگیر جنگ تجاری با چین و اروپاست، اخیرا اعلام کرده که قصد دارد بر واردات خودرو‌های ژاپنی تعرفه وضع کند. ترامپ که در قالب یک سفر رسمی به ژاپن رفته، قرار است با امپراتور و نخست وزیر ژاپن نیز دیدار کند. این اولین دیدار ناروهیتو، امپراتور جدید ژاپن با رئیس جمهوری یک کشور خارجی پس از به قدرت رسیدن به شمار می‌رود. رئیس جمهوری آمریکا همچنین روز یکشنبه و در جریان بازی گلف و صرف شام با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در مورد مسائل تجاری و نظامی دیدار و گفتگویی خصوصی داشته باشد.

دونالد ترامپ و شینزو آبه همواره روابطی دوستانه با یکدیگر داشته‌اند. پیش‌تر آقای آبه اعلام کرده بود که قصد دارد در مورد سفر به ایران با آقای ترامپ مشورت کند. همچنین پیش بینی می‌شود که مسائل تجاری فیمابین و تنش در شبه جزیره کره از محور‌های مذاکرات این دو رهبر قدرتمند جهان باشد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ژاپن آمریکا ترامپ آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۵۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • روز معلم در این کشور هر روز جشن گرفته می‌شود
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • بهترین فیلم های سامورایی قرن بیست و یکم؛ از The Last Ronin تا ۱۳ Assassins (+عکس)
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا