Web Analytics Made Easy - Statcounter

بدون توجه به مطالبه اصلی مردم همچنان موضوعات دست چندم همچون رفع حصر سران فتنه، برنامه نود، ربنای شجریان، کنسرت خیابانی، حضور زنان به عنوان تماشاچی در ورزشگاه و…را به عنوان مطالبات جامعه جا می‌زنند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*******

** صوفی: روحانی در سیاست خارجی، اختیارات ویژه می خواهد!

«علی صوفی» وزیر تعاون دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «من فکر می‌کنم منظور آقای روحانی از اعطای اختیارات ویژه، در حوزه بین‌الملل است که مبسوط الید باشد و بتواند در مواجهه با سایر دولت‌ها در سطح دنیا ابتکار عمل را در دست داشته و به سرعت تصمیم بگیرد. من فکر می‌کنم بیشتر منظور رئیس‌جمهور ناظر بر این حوزه است».

برخلاف ادعای این فعال اصلاح طلب، یکی از مواردی که دولت روحانی در آن مبسوط الید بود، برجام بود. دیدارهای مکرر و متعدد وزرای خارجه ایران و آمریکا-ظریف و کری- که حتی به پیاده روی ۱۵ دقیقه ای نیز رسید. گفت و گوی تلفنی روحانی و اوباما و دیدار ظریف و اوباما در سازمان ملل تنها برخی از مصادیق اقدامات ویژه دولت روحانی در سیاست خارجی است.

در دولت روحانی، انجام مذاکرات هسته ای از شورای عالی امنیت ملی به وزارت امور خارجه منتقل شد. ریاست تیم مذاکره کننده هسته ای نیز از دبیر شورای عالی امنیت ملی به وزیر امور خارجه رسید.

دولت آقای روحانی برجام را با اختیارات ویژه امضا و اجرا کرد. روحانی و ظریف در اظهاراتی جداگانه اعلام کردند که «مسئولیت کامل مذاکرات بر عهده شان است». متاسفانه دولت در اجرای برجام به ۲۸ شرط ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی توجه نکرد و بی دستاوردی برجام نیز دقیقاً از همین جا نشأت گرفت.

همانطور که صاحبنظران و کارشناسان به درستی اعلام کردند، مشکل دولت آقای روحانی، نداشتن اختیارات نیست، بلکه فقدان اهتمام و اراده برای حل مشکلات کشور است.

** برنامه ۹۰ را برگردانید، مشکل بیکاری، تورم و مسکن حل می شود!

روزنامه صدای اصلاحات در مطلبی با عنوان «۹۰ را برگردانید» در صفحه اول نوشت: «جمعی از استادان، فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با نگارش نامه ای خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما، از او خواستند که برنامه نود را با اجرای عادل فردوسی پور به آنتن تلویزیون برگرداند…حذف برنامه نود از تلویزیون…اثری جز دلسردی مردم به خصوص جوانان نخواهد داشت».

اکنون بر طبق نظرسنجی های متعدد، مطالبه اصلی مردم مشکلات معیشتی است. بخش اعظمی از مردم کشورمان اکنون با مشکلاتی از جمله گرانی کالاهای اساسی، اجاره بهای سنگین واحدهای مسکونی، افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن، افزایش قیمت خودرو، حقوق معوقه، اشتغال، رکود در واحدهای تولیدی و…دست و پنجه نرم می کنند.

اما طیف اصلاح طلب بدون توجه به مطالبه اصلی مردم همچنان موضوعات دست چندم و حاشیه ای همچون رفع حصر سران فتنه، برنامه نود، ربنای شجریان، کنسرت خیابانی، حضور زنان به عنوان تماشاچی در ورزشگاه و…را به عنوان مطالبات اصلی جامعه جا می زنند!


** برای حل بحران اقتصادی در کشور، راهی جز دیپلماسی وجود ندارد!

روزنامه جهان صنعت در مطلبی نوشت: «به دلیل اینکه درصورت وقوع جنگ، ایران بیشترین خسارت را خواهد دید و دوستان منطقه‌ای و جهانی‌اش همچون دوران جنگ عراق و ایران بسیار اندک خواهند بود، بهترین راهبرد استفاده از دیپلماسی برای اجتناب از وقوع جنگ و حل بحران کنونی به ویژه بحران اقتصادی خواهد بود».

در روزهای گذشته «حیدر مستخدمین حسینی» کارشناس اقتصادی حامی دولت گفته بود: «دولت یک برنامه استراتژیک در حوزه اقتصاد تدوین نکرده که بر پایه آن برنامه‌هایش را اجرایی کند… یکی از عوامل، بحث نقدینگی است که در زمان ابتدای دولت آقای روحانی، میزان نقدینگی حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود و این رقم در حال حاضر به حدود دو هزار هزار میلیارد تومان رسیده که در حقیقت چهار برابر شده است».

علیرغم تجربه پرهزینه و عبرت آموز برجام، طیف اصلاح طلب همچنان بدون توجه به ظرفیت های عظیم داخلی، مشکلات اقتصادی را به سیاست خارجی پیوند می زند!

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز پرسپولیس ویژه های مشرق دولت روحانی ربنای شجریان روحانی علی صوفی محمد جواد ظریف نود ویژه های مشرق ویژه های مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

محمدصادق معتمدیان رو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص های راه و مسکن در استان هستیم، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از احداث ‌راه‌ها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه نبود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجان غربی وجود ندارد که بلاتکلیف باشد، گفت: تمامی مسیرهای این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محورهایی است که در حال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آدربایجان‌غربی در قالب ۴۰ کارگاه راهسازی در دست اجرا بوده که حاصل کار مجموعه راه و شهرسازی با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های این استان است.

سرپرست راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این آیین اظهار کرد: نهضت ملی مسکن یک تکلیف شرعی درکنار کار حرفه‌ای است که با تمام توان به همراهی بخش خصوصی وبا مشارکت مردم در خانه‌دار کردن بخش مستضعفین تلاش خواهیم کرد.

رسول عطایی در خصوص اراضی دولتی نیز گفت: در مقابل تبعیض و بی عدالتی ایستادگی خواهیم کرد و در زمینه برنامه‌های بازآفرینی شهری نوین نیز با اصول نوین ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات سیدمحسن حمزه لو تقدیر و رسول عطایی به عنوان سرپرست راه و شهرسازی استان معرفی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • پیوند میدان و دیپلماسی‌
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد